[I18NGR] Συμβατότητα Μονοτονικού-Πολυτονικού (ήταν Μονοτονικό σε GTK+ εφαρμογές, αναθεώρηση πολυτονικού...)

Πιστιόλης Κωνσταντίνος pistiolis at ts.sch.gr
Fri Jul 29 01:34:16 EEST 2005

Την Thu, 28 Jul 2005 21:21:31 +0100,ο(η) Simos Xenitellis
<simos74 at gmx.net> έγραψε/wrote:

> [...]
> κωδικοποίηση UTF-8)
>
> Τι να κάνουμε;
> Διαβάζοντας όσα έχουν λεχθεί, είμαι της άποψης ότι μιας και θα κάνουμε
> μερικές βελτιώσεις στην υποστήριξη του πολυτονικού (αναδιάταξη για τα
> διαλυτικά, προσθήκη δυνατότητας για γραφή π.χ. των Ϡ Ϟ Ϛ), θα μπορούσαμε
> να βάλουμε και τη δυνατότητα να γράφει ο τελικός χρήστης και την οξεία.
> Το νέο νεκρό πλήκτρο θα μπορούσε να είναι μακριά από το ";", για
> παράδειγμα το "`" (πάνω από το Tab), ή το q όπως και σε WinXP.
> Η τελική επιλογή θα είναι του χρήστη και το όλο θέμα το περιγράφουμε
Το q χαλάει τη συμβατότητα στη θέση του ελληνικού ερωτηματικού.
Γιατί όχι altgr-; Είναι αρκετά "κοντά" στο τόνο και συνάμα πολύ δύσχρηστο
ώστε να να το χρησιμοποιεί κανείς συστηματικά. Υποτίθεται ότι ο χρήστης
θα το χρησιμοποιήσει μόνο σε ειδικές  περιπτώσεις.
> [...]
> υποστηρίζουν σε καλό βαθμό το πολυτονικό σύστημα για τους χρήστες που το
> χρειάζονται. Η υποστήριξη αυτή φυσικά πάει και στις διανομές με τις
> οποίες απασχολείται/αναπτύσσει ο καθένας μας (Debian, Fedora, SuSE, κτλ).
>
> Δυστυχώς, οι όποιες αλλαγές (x.org, gtk+, κτλ) δεν γίνονται άμεσα και
> χρειάζεται γενικά έντονη επικοινωνία με «upstream».
> Θα χρειαστεί συνολική βοήθεια καθώς και lobbying. Συχνά οι αναφορές
> σφάλματος στο bugzilla κάθονται καιρό πριν εφαρμοστούν.
> Είμαστε σε θέση να:
> α. φτιάξουμε «patches» ως προς την έκδοση CVS του X.org για κάθε
Μέσα
> β. υποβολή ως αναφορές σφάλματος (bug reports) στο
> bugzilla.freedesktop.org;
οκ
> γ. επικοινωνία με άτομα που σχετίζονται με το X.org με λογαριασμό CVS
> για commit (Βασίλης, Αλέξανδρος, είχατε έρθει σε επαφή με π.χ. Sergey
> Udaltsov για τις προηγούμενες ενημερώσεις;);
> δ. ολοκλήρωση της τεκμηρίωσης γραφής πολυτονικού;
Ναι, μπορώ να το αναλάβω εγώ, μόλις αποφασίσουμε για τη διάταξη.
Επίσης και μια έκδοση στα Αγγλικά. Κάποιος ξένος που θέλει να γράψει
αρχαία ελληνικά, ίσως δεν ξέρει τι σημαίνει el(polytonic)!

Φιλικά,
Κώστας