Μονοτονικό σε GTK+ εφαρμογές, αναθεώρηση πολυτονικού (Ήταν: Re: [I18NGR] Re: Problhmata pera apo thn anw teleia)

Πιστιόλης Κωνσταντίνος pistiolis at ts.sch.gr
Sun Jul 3 22:16:17 EEST 2005

Την Wed, 29 Jun 2005 19:42:24 +0100,ο(η) Simos Xenitellis
<simos74 at gmx.net> έγραψε/wrote:

> Μια εκρεμμότητα είναι τα πλήκτρα που είναι διαθέσιμα στο πακέτο της
> εταιρίας Magenta
> για το γράψιμο πολυτονικού. Το έχει χρησιμοποιήσει κανείς για να
> γνωρίζουμε τις αντιστοιχίες
> των πλήκτρων; Υπάρχει κάποιο URL;
Από τις ρυθμίσεις του πολυτονιστή για word 97.
http://www.magenta.gr/gr/polytonistis_uc/gr_politonistis_settings.gif
Μπορείς να ρυθμίσεις όλα τα νεκρά πλήκτρα, υπό την προϋπόθεση ότι έχεις
ένα πλήκτρο ανά συνδυασμό τόνου-πνεύματος.
Οι προεπιλογές πάντως είναι:
- ;: οξεία και διαλυτικά όπως στο μονοτονικό
- '" για ψιλή δασεία
- /? ψιλή-οξεία, δασεία-οξεία
- \| ψιλή-βαρεία, δασεία-βαρεία
- =+ ψιλή-περισπ, δασεία-περίσπ
- -_ μακρό, βραχύ
- [{ περισπωμένη, υπογεγραμμένη
- ]  βαρεία
- `~ διαλυτικά-οξεία, διαλυτικά-βαρεία
Δηλαδή όπως είναι στα windows σήμερα.....

Αυτό που θυμάμαι από παλιά που το είχα δουλέψει, πρίν την εποχή του
unicode, είναι ότι έγραφες το νεκρό πλήκτρο με τον τονισμό και εμφανι-
ζόταν χωρίς να μετακινείται ο δρομέας ώστε να μπει από κάτω ο επόμενος
χαρακτήρας. Με τον τρόπο αυτό πετύχαινε 2 νεκρά πλήκτρα για να δουλεύει
και η υπογεγραμμένη.
Δε θυμάμαι όμως άν είχε όλες αυτές τις δυνατότητες τότε. Νομίζω ότι στην
αρχική έκδοση ήταν μόνο μια πειραγμένη γραμματοσειρά με τον χαρακτήρα "/"
να έχει αντικατασταθεί από ψιλή-οξεία και με μηδενικό πλάτος χαρακτήρα ώστε
να μη μετακινείται ο δρομέας για να μπει ο επόμενος χαρακτήρας από κάτω.
(χωρίς να είμαι σίγουρος πάντως)

> Ένα πράγμα που δεν γνωρίζω είναι αν το Alt+<νεκρό πλήκτρο> μπορεί να
> χρησιμοποιηθεί
> όπως χρησιμοποιούμε ήδη το Shift+<νεκρό πλήκτρο>. Αν ναι, τότε ίσως
> βολεύει ακόμα περισσότερο.
Βεβαίως, στο τρέχον πολυτονικό του linux με δεξί alt βγαίνει μακρό και
βραχύ.
Το μόνο που έχει νόημα πάντως να πάει με alt ή κάποιο άλλο shift-level
είναι το βραχύ και το μακρό, και ίσως και αριθμητικά κλπ. σύμβολα, αφού
τα υπόλοιπα πολυτονικά σύμβολα είναι σχετικά συχνά.

Προσωπικά πάντως, είμαι αντίθετος στη χρήση δεύτερου επιπέδου shift για
συνήθη σύμβολα. Το alt μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες δουλειές
και μιλάμε μόνο για δεξί alt αν θέλουμε να μη δημιουργήσουμε άλλα
προβλήματα.