[I18NGR] Re: [Open-source] Macedonia Deploys 5, 000 Ubuntu Desktops in Schools

Konstantinos Margaritis markos at debian.gr
Sun Dec 11 14:53:01 EET 2005

On Σάββατο 10 Δεκέμβριος 2005 22:06, Emmanuel Galatoulas wrote:
> Κώστα καλά και άγια όσα λες, και δεν νομίζω να βρεθούν πολλοί σ'
> αυτή τη λίστα
> που να διαφωνήσουν. Μήπως όμως δεν είμαστε ΜΟΝΟ και ΚΥΡΙΩΣ εμείς
> που θα πρέπει
> να προβληματιστούμε μ' αυτά??? Μήπως ανακυκλωνουμε την ενδοσκόπηση
> και την αυτοζύμωση?
> Μήπως τελικά ΑΛΛΩΝ ΤΟ ΑΥΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΔΡΩΣΕΙ και ΑΛΛΩΝ ΟΙ
> ΚΑΡΕΚΛΕΣ να τρίξουν???
> κι αυτές δεν είναι στα γραφεία μας νομίζω αλλά σε κάτι γραφεία
> υπουργικά, υπηρεσιακά και γω δεν ξέρω τι άλλα.

το έστειλα το mail μαζί με την ανακοίνωση σε πολυσύχναστο news site.
Το αν θα το ανακοινώσουν δεν το ξέρω, εγώ πάντως το έκανα.

> Αλήθεια από γεννήσεως ΕΛ/ΛΑΚ δεν υποτίθεται ότι υπάρχει εν εξελίξει
> το project για μια ελληνική διανομή GNU/Linux (μάλιστα
> Debian-based)???? Δεν ήταν αυτό στα πλαίσια του GRNET/EDET ή όπως
> αλλιώς λέγεται???

(ανεπίσημα μπορώ να σου πώ ότι αυτή είναι έτοιμη εδώ και καιρό και
διαθέσιμη εδώ:

http://www.debian.gr/files/debian-el/debian-el_sarge-3.1r0a_20051123.iso
http://www.debian.gr/files/debian-el/debian-el_sarge-3.1r0a_20051123.md5sum

http://www.ellak.gr/pub/debian-el/debian-el_sarge-3.1r0a_20051123.iso
http://www.ellak.gr/pub/debian-el/debian-el_sarge-3.1r0a_20051123.md5sum

και μάλιστα συμπεριλαμβάνει όλα τις αναβαθμίσεις ασφαλείας. Αλλά δε
μου επιτρέπεται να την ανακοινώσω επίσημα, ας μου συγχωρεθεί αυτή η
σφήνα...)

> Στην ημερίδα στο Ναύπλιο δεν ήταν εκπρόσωποι από
> το Υπουργείο Παιδείας ή κάποια αρμόδια διεύθυνση κλπ.???? Τι
> γίνεται με αυτά τα κανάλια???

Ναι. Γίνονται κινήσεις, αλλά πολύ αργές. Και αυτό ακριβώς με ώθησε στο
να γράψω το πρώτο μήνυμα. Τα πράγματα τρέχουν παγκοσμίως και βλέπω
συνεχώς όλα να εξελλίσονται ραγδαία. Να με συγχωρούν οι κύριοι
καρέκλοκένταυροι αλλά δε θα τους αφήσω να με παρασύρουν στους δικούς
τους ρυθμούς χελώνας.

> Όχι ότι κι εμείς έχουμε κάνει πολλά. Μπορεί να έχουμε κάνει και
> πολύ λίγα. *Αλλά η μεγαλύτερη μας αναπολεσματικότητα δεν είναι
> τελικά στις γραμμές κώδικα αλλά στο οτι ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΦΩΝΗ
> ΜΑΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΕΙ* και να φτάσει εκεί που πρέπει να φτάσει.

πες μου τί άλλο μπορούμε να κάνουμε; Δεν είμαστε πολιτικοί
προγραμματιστές/μεταφραστές/κλπ είμαστε. Που και πάλι, σε σχέση με
την υπόλοιπη κοινότητα προγραμματιστών είμαστε ίσως οι πιο ενεργοί σε
θέματα "πολιτικής".

> [...]
> ας εκβιάσουμε με κάποιο τρόπο την προσοχή των "υπευθύνων"
> γιατι περί αυτού πρόκειται, *πρέπει να εκβιαστεί *γιατί το default
> state αυτών των υπευθύνων το ξέρουμε, είναι η αδιαφορία και
> *τα πλακάκια με το κλειστό λογισμικό και συγκεκριμένα συμφέροντα
> που επί χρόνια λυμαίνονται τα προγράμματα του Υπουργείου
> με το περιβόητο εκπαιδευτικό τους υλικό.*
> Αυτά γιατί δεν τα λέμε στο πλατύ κοινό??? Γιατί δεν ξεσκεπάζουμε
> όλες αυτές τις μεθοδεύσεις και τα συναφή (κι έχουμε πολύ πρόσφατα
> την συζήτηση που
> έγινε στην λίστα εδώ με εκείνη την απαράδεκτα εξωφρενική αναφορά

Γιατί δεν έχω στοιχεία. Αν καταγγείλω κάποιον χωρίς στοιχεία θα βγω
και κατηγορούμενος στο τέλος. Αν είχα πίστεψε με θα το έκανα χωρίς 2η
σκέψη.

> Γιατί δεν προωθούμε "από τα κάτω" έστω μια πίεση που να δείχνει την
> βιωσιμότητα
> και τις φοβερές δυνατότητες του ΕΛ/ΛΑΚ σε πραγματικά σχολεία???
> Συντονίζοντας
> ίσως τους λίγους σήμερα αλλά αύριο περισσότερους δασκάλους και
> καθηγητές που θα μπορούσαν να πάρουν σχετικές πρωτοβουλίες??? Γιατί
> δεν κάνουμε ΘΟΡΥΒΟ γύρω από το ΕΛ/ΛΑΚ???

Από κάτω τί εννοείς; Το CD του Skolelinux είναι διαθέσιμο σε όλους και
με εξαίρεση ορισμένα γνωστά προβληματάκια είναι σχεδόν πλήρως
λειτουργικό. [1],[2] Ούτε εγώ όμως ούτε κανείς από μας δε μπορεί να
επιβάλει την εγκατάσταση του Skolelinux στα σχολεία.

[1] http://www.debian.gr/?q=node/300#comment-700
[2]
http://ftp.skolelinux.no/skolelinux-cd/debian-edu_sarge-i386-current.iso

> Είναι πολύ πιθανόν κάποιοι να απαντήσουν, άλλοι να αδιαφορήσουν,
> Σίγουρα δεν θα αντανακλά την πραγματική δυναμική των πραγμάτων και
> των ανθρώπων. Ας κρατήσουμε την όρεξή μας λοιπόν κι ας μην
> απελπιζόμαστε. Τουλάχιστον σε πρώτη φάση
> ας βρεθούμε κάποια στιγμή να τα πούμε όλα αυτά από κοντά. Και
> κυρίως ας αρχίσουμε να βρίσκουμε
> τρόπους να απευθυνθούμε ΕΚΕΙ που πραγματικά πρέπει.

Ναι, *πρέπει* να κάνουμε μια συνάντηση σύντομα. Σ/κο ή καθημερινή
βολεύει; Χώρο λογικά θα βρούμε. Έστω απλή συνάντηση, και όχι
workshops κλπ, γιατί δε το βλέπω να οργανώνεται σύντομα κάτι τέτοιο.

Να προτείνω το άλλο Σάββατο 17/12?

> wannabe Debian GNU/Linux developer
> και τσατισμένος χρήστης Ελεύθερου Λογισμικού

εγώ στο έχω πεί πολλές φορές να κάνεις την αίτηση για DD:

https://nm.debian.org/newnm.php :-)

(και αυτό πάει σε όλους όσους θέλουν, ούτως ή άλλως η διαδικασία
τραβάει καιροοοοοοό... δεν είναι δα ότι σε 2-3 μέρες θα σας πλακώσουν
στις εξετάσεις)