Bitmap fonts sta menou

Konstantinos Margaritis markos at debian.gr
Fri Nov 5 23:37:07 EET 2004

On Παρ 05 Νοε 2004 23:16, Nick Niktaris wrote:
> Ένας ειδικός στις γραμματοσειρές μου είπε ότι η MS χρησιμοποιεί για
> τα μενού κτλ γραμματοσειρές bitmap (.fon) και όχι .ttf και μου
> πρότεινε να το δοκιμάσς. Το αποτέλεσμα είναι όπως λέει καλύτερη
> εμφάνιση στα μενού (άλλο οι γραμματοσειρές για τις εφαρμογές γραφής
> κτλ). Δοκίμασα με κάποια προσπάθεια τη γραμματοσειρά sserifeg.fon.
> Έκανα λοιπόν μετατροπή της γραμματοσειράς με την εντολή fnt2bdf -c
> iso8859-7 sserifeg.fon και χρησιμοποίησα το αποτέλεσμα των
> γραμματοσειρών (αρχεία .bdf) το αποτέλεσμα όμως κάθε άλλο από
> αποδεκτό ήταν.

το οποίο δε συμβαίνει με το Linux, ή για την ακρίβεια δε συμβαίνει με
τα γραφικά περιβάλλοντα KDE/GNOME. Η ποιότητα που έχει πλέον το
antialiasing των γραμματοσειρών σε αυτά τα περιβάλλοντα είναι πάρα
πολύ υψηλής ποιότητας (τουλ. όπως φαίνονται σε μένα) και με τις
bitmap γραμματοσειρές γενικά δε μπορείς να έχεις τέτοιο antialiasing,
γιατί απλώς δεν είναι σχεδιασμένες έτσι οι γραμματοσειρές.

> Τελικά στο linux μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε γραμματοσειρές bitmap
> ή οι Truetype γραμματοσειρές είναι μονόδρομος για τα μενού.

Φυσικά και μπορείς αλλά το θές; Είναι σα να έχεις τη δυνατότητα να
έχεις ένα παιχνίδι με real-time full raytracing και να προτιμάς
wireframe mode :-) Ναι είναι πιο cult, αλλά πόσοι θα το
προτιμήσουν; :-)