FreeSansBold και υποστήριξη ελληνικής γλώσσας (lang el)

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Wed Nov 3 14:20:10 EET 2004

On Wed, Nov 03, 2004 at 12:11:48AM +0200, Γεώργιος Ε. Κυλάφας wrote:
> Φίλτατοι,
>
> το προγραμματάκι "fc-list" του fontconfig με ενημερώνει ότι στην γραμματοσειρά
> FreeSansBold, κατεβασμένη από τη σελίδα
> http://graphis.hellug.gr/el/download.html (η σταθερή έκδοση, όχι η cvs), δεν
> υπάρχουν οι ελληνικοί χαρακτήρες, σε αντίθεση με την "απλή" (medium)

..[snip]..

> Τίς πταίει; Η γραμματοσειρά, το fontconfig ή κάποια ρύθμιση στα fonts.conf και
> Σία; Υποψιάζομαι κάτι ανάλογο με αυτό που περιγράφεται στο νήμα με τίτλο
> "[RFC] fontconfig - greek orthography" (25/01 έως 18/04 του 2003).

  Η γραμματοσειρά, μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου. Το fontconfig κάνει
έναν πολύ απλό έλεγχο για να διαπιστώσει αν μια γραμματοσειρά
υποστηρίζει ελληνικά: ελέγχει αν υπάρχουν στη γραμματοσειρά όλοι οι
ελληνικοί χαρακτήρες, κεφαλαίοι ή μη, τονισμένοι ή μη (με τόνο,
διαλυτικά ή και συνδυασμό των δύο). Υποτίθεται, οποιαδήποτε
γραμματοσειρά θεωρεί ότι υποστηρίζει ελληνικά, θα πρέπει να περιέχει
όλους αυτούς τους χαρακτήρες.

  Μια γρήγορη ματιά στην εν λόγω γραμματοσειρά δείχνει ότι δεν έχει
γιώτα με διαλυτικά και τόνο (ΐ). Ντροπή δηλαδή, ούτε το επίθετό μου δε
μπορώ να γράψω με αυτήν. ;^)

> Και μέχρι να βρεθεί ο φταίχτης, μήπως υπάρχει κάποιος τρόπος (π.χ. μέσω κανόνα
> στο /etc/fonts/fonts.conf) να προσθέσω τεχνητά τη γλώσσα el στον κατάλογο της
> FreeSansBold, ώστε να αναγκάσω το fontconfig να τη χρησιμοποιεί όταν πρέπει;
>
> Προσωπικά, δοκίμασα το παρακάτω:
>
>  <match target="font">
>  </match>
>
> αλλά δεν είχε κανένα αποτέλεσμα.

  Γενικότερα, δεν καταφέρνω να κάνω κάτι που να *έχει* αποτέλεσμα. Τι
να πω, αν βγάλεις άκρη πες μας κι εμάς.

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."