Αναζήτηση στα Ελληνικά: Google

Lefteris Dimitroulakis edimitro at tee.gr
Mon Dec 1 19:56:09 EET 2003

On Monday 01 December 2003 17:45, you wrote:
> [...]
Κατ' αρχήν σ' ευχαριστώ που έστειλες αντίγραφο και
στην i18n, εγώ το ξέχασα τελείως.

> [...]
> γνωστά, όπως η διαφοροποίηση του "σ" και του "ς".

> Τώρα, εμείς, εγώ, κλπ αποφασίσαμε να βελτιώσουμε μια μηχανή αναζήτησης
> που χρησιμοποιούμε καθημερινά είτε για δουλειά, είτε για διασκέδαση,
> είτε για οτιδήποτε. Κακό είναι; Το ανέκδοτο με τις μαϊμούδες και το
> γνωστό απόφθεγμα "έτσι γινόταν πάντα", το γνωρίζεις; Αν όχι, μπορώ να
> σου το πω. Θα το έβρισκα με google, αλλά μετά από πέντε λεπτά, παράτησα
> την προσπάθεια, δεν μπορεί να το βρεί, και πρέπει να δοκιμάσω όλους τους
> δυνατούς συνδυασμούς λέξεων για να το βρω... (και ξαναγυρνάμε πάλι στην
Διαφωνώ με τον ορισμός σου της «βελτίωσης». Ήδη σε προηγούμενο
μήνυμα έχεις αναφέρει ότι:
«Δυστηχώς, αν το google δεν μας δώσει την δυνατότητα αναζήτησης με
επιλογή, τότε μάλλον μαζί με τα ξερά, θα καούν και τα χλωρά...»
Αυτό που εδώ μπορεί να θεωρούμε «ξερό» άλλοι ίσως
το θεωρούν χλωρότατο!

> Επίσης, η ελληνική ομάδα μετάφρασης open source, είναι, από όσο γνωρίζω,
> μοναδική στο είδος της. Ας μου πει κάποιος που υπάρχει στην ελλάδα και
> στο ίντερνετ ομάδα ατόμων που να ασχολούντε με τις μεταφράσεις ή με την
> γλώσσα όπως εμείς. Με ενδιαφέρει...
Δεν νομίζω ότι το θέμα όπως ετέθηκε έχει σχέση με μεταφράσεις.
Φοβάμαι ότι με τις λύσεις που προτάθηκαν, αναζήτηση για πολυτονικό
θα μπορεί να γίνει μόνο από ξενόγλωσση εκδοχή του google
(π.χ. γειτονικής χώρας) γεγονός που μάλλον δε θα αποσπάσει θετικά σχόλια
μόλις γίνει αντιληπτό.

> Εδώ ανταλλάσουμε απόψεις, δημοκρατικά, ποτέ δεν αποκλείσαμε κανέναν να
> πει την γνώμη του. Δεν αποφασίσαμε ακόμα τίποτα. Συζητάμε.
Είναι και ο καλύτερος τρόπος για να μη γίνουν σοβαρά λάθη.