UTF-8 in KDE 2.x

Dimitris Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Sat Nov 3 01:04:42 EET 2001

DJ Art <djart at linux.gr> said:

> Ωχ, τι βλάκας είμαι!!! Έχει (νόμιζα ότι δεν είχε, αλλά έχει ...)
>
> Ωραία, παρόλα αυτά το πρόβλημα δεν λύθηκε. Εξηγώ:
>
> μέσα στο kmail πλέον, δεν εμφανίζονται Ξ κλπ, αλλά όλα τα γράμματα
> εμφανίζονται σαν κουτάκια (τετραγωνάκια κενά) και κάποια γράμματα
> βγαίνουν σαν παρενθέσεις και κάποια άλλα μ μικρό.
> (μπορείτε να δείτε τί εννοώ εδώ:
> http://members.hellug.gr/djart/kmailutf8.png  58kbytes)

Μάλλον κάτι δεν πάει καλά με τις ρυθμίσεις των γραμματοσειρών.

> [...]
> konqueror διαλέγω να το εμφανίσει με encoding utf-8 και το εμφανίζει
> κανονικά!!!!
>
> αλλά, υπάρχει κι εδώ πρόβλημα (και νομίζω πως αυτό είναι το πρόβλημα
> του kde αν δεν κάνω λάθος). Ο konqueror έχει το καλό ότι για
> διαφορετικό charset μπορείς να διαλέξεις διαφορετικά fonts (κάτι που το
> kmail δεν έχει [αν δεν κάνω λάθος] και νομίζω πως αυτό παίζει ρόλο
> ...). όταν στον konqueror πάω να διαλέξω fonts για το iso10646-1 (αυτό
> δεν είναι το utf-8 ??), τότε δεν μου εμφανίζει να διαλέξω τις
> γραμματοσειρές των windows, παρά μόνο αυτές του graphis ...
Ναι, αυτό είναι πρόβλημα του KDE. Ο μόνος τρόπος να το λύσεις (στο 2.1) είναι
να βάλεις anti-aliasing, και με το κατάλληλο XftConfig θα χρησιμοποιούνται
παντού οι γραμματοσειρές truetype (ενώ με λίγο hacking του XftConfig θα
παίζουν και bitmap γραμματοσειρές). Παρεμπιπτόντως, με το μη-κατάλληλο
XftConfig δε θα ξεκινά καν το KDE...
Στο 3.x, αν και δεν το έχω δοκιμάσει (ακόμα), τα πράγματα σίγουρα θα είναι
καλύτερα γιατί το QT3 έχει πολύ τζιτζί υποστήριξη γραμματοσειρών.