Compose map

Konstantinos Pistiolis kpistiolis at yahoo.com
Thu May 10 18:04:43 EEST 2001

Ευχαριστώ πολύ Αλέξανδρε, αυτά που γράφεις είναι πολύ
διαφωτιστικά για να συνεχίσουμε σωστά

--- Alejandros Diamandidis <adia at egnatia.ee.auth.gr>
έγραψε: > On Wed, May 09, 2001 at 02:09:29AM +0100,
> [...]
> ακολουθούνται αναδρομικά, και στη συνέχεια οι
> συνδυαζόμενοι χαρακτήρες
> (combining characters, περιλαμβάνουν τόνους και άλλα
> διακριτικά σημεία)
> τοποθετούνται στην κανονική σειρά. Στη μορφή C (NFC)
> τα βήματα αυτά
> ακολουθούνται από ένα βήμα επανασύνδεσης, κατά το
> οποίο για όσες
> ακολουθίες ορίζεται συνδυασμένος χαρακτήρας, ο
> βασικός χαρακτήρας
> συνδυάζεται με τους υπόλοιπους. Καλό είναι το
> κείμενο να αποθηκεύεται σε
> κάποια μορφή κανονικοποίησης. Ας πούμε, στην XML

Δηλαδή η NFC έχει τους χαρακτήρες συνδυασμένους ενώ ή
NFD με τους τόνους "ελεύθερους" και με τυχαία σειρά;

> (Ελπίζω οι μεταφράσεις των όρων να είναι
> κατανοητές... Ειδικά το
> "combining characters" δε μου κάθεται και πολύ καλά
> ως "συνδυαζόμενοι
> χαρακτήρες.)

Αν κατάλαβα καλά, το combining αντιστοιχεί σε
ενεργητική φωνή. Ίσως η μετάφραση "συνιστώντες
χαρακτήρες" είναι πιο κατανοητή.

Ακόμα κάποιες ιδέες για τις μεταφράσεις, αν σε
βοηθούν.
-αντί για "συνδυασμένος χαρακτήρας", "σύνθετος
χαρακτήρας"
-και "σύνθεση" ή "ανασύνθεση" αντί για "επανασύνδεση"

> [...]
>
> Το άλφα με ψιλή και οξεία υπάρχει ως βασικός
> χαρακτήρας (U+1F04). Αυτή
> είναι η μορφή NFC. Μπορεί όμως και να γραφτεί ως
> άλφα ακολουθούμενο από
> ψιλή και οξεία ξεχωριστά (<U+03B1, U+0313, U+0301>,
> μορφή NFD), ή ακόμα
> και άλφα με ψιλή ακολουθούμενο από οξεία (<U+1F00,
> U+0301>). Δε θα ήταν
> πρακτικό αυτές οι τρεις μορφές να απεικονίζονται ή
> να αντιμετωπίζονται
> διαφορετικά! Ο ίδιος μηχανισμός που εξασφαλίζει την
> ισοδυναμία τους,
> εξασφαλίζει και την ισοδυναμία των "χαρακτήρων με

Πολύ κατατοπιστικό. Άρα, και στην περίπτωση που πχ. τό
"α" παίρνει και οξεία και βραχύ, που δεν γράφονται και
τα δύο από πάνω (η οξεία πηγαίνει δίπλα μόνη της),
είναι τελείως ισοδύναμο με το να τα έπαιρνε και τα δύο
από πάνω στην NFC κανονικοποίηση (δεν υπάρχει τέτοιος
συνδυασμός ούτε χρησιμοποιείται στη γραφή με το χέρι).

Κώστας