To gramma pi sto KDE 2

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Wed Aug 22 02:51:38 EEST 2001

On Wed, Aug 22, 2001 at 01:50:11AM +0300, Katsaloulis Panagiotis wrote:

..[snip]..

> To αστείο (γελοίο;) του πράγματος είναι πως (αντίστροφα) αν προσπαθήσεις
> να τυπώσεις ένα ελληνικό κείμενο με «μαϊμουδιά», λέγοντας του ντε και καλά
> πως είναι iso8859-1 (π.χ. StarOffice 5.0/5.1), αν δεν είχες σωστάρει
> «σωστά» (στην πραγματικότητα _λάθος_) τα fonts, τα μόνα γράμματα που
> τυπώνονταν ήταν το π και το μ (επειδή ακριβώς αυτοί οι χαρακτήρες κατά
> κάποιον τρόπο «υπάρχουν» στο -7.
>
> Αυτό που υποψιάζομαι είναι πως οι κατασκευαστές των fonts (είπε κανείς το
> όνομα Microsoft; μπααα ... ) για λόγους οικονομίας (;) έχουν σχεδιάσει
> [...]

  Βασικά, όταν μιλάμε για την κατασκευή μιας γραμματοσειράς, υπάρχουν δύο
διακριτές έννοιες που μας απασχολούν: οι χαρακτήρες (characters) και τα
σύμβολα (glyphs). Οι χαρακτήρες είναι γενικά μοναδικοί, όμως δεν είναι
σπάνιο το φαινόμενο δύο χαρακτήρες να μοιράζονται το ίδιο σύμβολο, π.χ., στη
συγκεκριμένη περίπτωση, οι:

	greek small letter mu
	micro sign

  Ενώ κάτι παρόμοιο θα συμβαίνει και με το π. Σε μια τέτοια περίπτωση, είναι
πολύ πιθανόν, όπως ανέφερε και ο Πάνος, οι κατασκευαστές να έχουν το σύμβολο
μόνο μια φορά (και καλά κάνουν, IMHO), οπότε και οι δύο (ή περισσότεροι)
χαρακτήρες να «δείχνουν» σε αυτό. Αν όμως οι συγκεκριμένες εφαρμογές του KDE
δεν χειρίζονται σωστά μια τέτοια περίπτωση, γίνεται μάλλον αυτό που λέτε.

  Εγώ ένα τέτοιο παρόμοιο φαινόμενο παρατηρώ στον mozilla, όπου στα μενού
του τα ελληνικά για κάποιο λόγο φαίνονται με έντονα γράμματα (φαντάζομαι
ανάλογα με το ποια γραμματοσειρά βρίσκει πρώτα), όμως το μ κατ' εξαίρεση
φαίνεται με κανονικά γράμματα.

  Α, και κάτι ακόμα. Στην προσπάθειά μου να δοκιμάσω αυτά που λέτε στην μόνη
εφαρμογή του KDE που είχα ποτέ μου, τον konqueror, διαπίστωσα ότι ό,τι
ελληνικά πάω να γράψω (π.χ. στο location bar) εμφανίζονται ως ερωτηματικά.
Προφανώς δεν βρίσκει τα κατάλληλα σύμβολα για να τα εμφανίσει. Μπορώ κάπου
να το ρυθμίσω αυτό, δεδομένου ότι δεν έχω kontrol center ή άλλες τέτοιες
ευκολίες;

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr

"When he was six he believed that the moon overhead followed him.
By nine he deciphered the illusion, trading magic for fact. No tradebacks.
So this is what it's like to be an adult..."
		-- Ed Vedder