Keyboard almost complete

simos at pc96.ma.rhbnc.ac.uk simos at pc96.ma.rhbnc.ac.uk
Thu Oct 19 15:52:38 EEST 2000

On Thu, 19 Oct 2000, Vasilis Vasaitis wrote:

>   Λοιπόν, καινούρια έκδοση του αρχείου el. Αυτή είναι πλέον πολύ κοντά στο
> τελικό αποτέλεσμα, δηλαδή αυτό που θα σταλεί στο XFree86. Όσοι έχετε βάλει
> την αμέσως προηγούμενη, μπορείτε απλά να αντιγράψετε αυτήν από πάνω, και δεν
> θα παρατηρήσετε καμία απολύτως διαφορά. Όμως, όσοι δεν έχετε το κλασσικό
> ελληνικό πληκτρολόγιο, αλλά κάτι άλλο, προσέξτε καλά. Ακολουθούν οδηγίες για
> βρεταννικό πληκτρολόγιο, προσαρμόζονται ανάλογα:
>
>   1. Προσθέστε στο /usr/X11R6/lib/X11/xkb/symbols.dir την γραμμή:
>
> -dp----- a---g--- el(bare)
ack.
Opote, synolika yparxoun dyo grammes gia ta ellinika, sto sygkekrimeno
arxeio:

-dp----- a---g--- el(bare)
-dp----- a------- el(basic)

Mallon h seira tvn grammvn den exei shmasia.

>   2. Στο /etc/X11/XF86Config, σβήνετε _όλες_ τις άλλες επιλογές του XKB, και
> βάζετε την παρακάτω:

Profanws ola ta parakatw:

XkbKeycodes     "xfree86"
XkbTypes        "default"
XkbCompat       "default"
XkbGeometry     "pc"
XkbRules        "xfree86"
XkbModel        "pc105"
XkbLayout       "gb"
XkbOptions      "grp:toggle"

Sigoura einai anagkaio na sbistoun? An mia dianomi 8elei na pros8esei
ellinika, 8a eixe problima logw της έλλειψης γενικότητας σε αυτήν την
ομάδα επιλογών, σε σχέση με την υποστήριξη πληκτρολογίου άλλων γλωσσών.

Πιστεύω ότι πρέπει να τοποθετηθούν εξ' ορισμού τιμές, ίσως όπως οι
παραπάνω.

>    XkbSymbols      "us(pc105)+gb+el(bare)+group(toggle)"
>
>   Το pc105 βέβαια μπορεί να είναι κάτι διαφορετικό, ανάλογα με τον τύπο του
> πληκτρολογίου. Το gb, ανάλογα με την γλώσσα του. Και τέλος το toggle,
> ανάλογα με το πώς θέλετε να γυρίζετε κατάσταση (δείτε προηγούμενο μήνυμά
> μου). Πάντως, με την παραπάνω ρύθμιση, στο βρεταννικό πληκτρολόγιο που έχω
> εδώ, όλα τα σύμβολα, όπως π.χ. το @, βρίσκονται στην ίδια θέση, και στις δύο
> καταστάσεις. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν έχω Multi_key, αλλά θα δω τι
> μπορεί να γίνει και γι' αυτό.

Έλεγξα όλα τα πλήκτρα, ένα ένα, και το αποτέλεσμα ήταν άψογο.
Μερικά μικρά σχόλια: ;)

α. Για το ΐ, δουλεύει με   ; : ι
   Όμως,  δε δουλεύει με   : ; ι
Το ίδιο για το ΰ.

β. Στο βρεταννικό πληκτρολόγιο υπάρχει το πλήκτρο [|\], δεξιά του Ζ.
Στην ελληνική κατάσταση δείχνει «», που είναι πολύ καλό. Ωστόσο,
όταν είναι κάποιος στην ελληνική κατάσταση δεν μπορεί να γράψει το
χαρακτήρα \. Πρέπει να γυρίσει στην αγγλική κατάσταση.

γ. Δοκίμασε το εξής:
	1. Άνοιξε νέο gnome-terminal (Με κλικ στο ταμπλώ/panel!)
	2. Δοκίμασε να γράψεις ελληνικά (δεν τυπώνει τίποτα, τα αγγλικά οκ
	3. Πήγαινε στο αρχικό παράθυρο που γράφει ελληνικά και γράψε
	κάτι.
	4. Πήγαινε στο προβληματικό παράθυρο (τώρα γράφει).

δ. Το πλήκτρο που είναι αριστερά του "1" έχει τρία γράμματα,
τα `, ¬, |. Το τελευταίο ορθά εμφανίζετε με Alt[Gr]+πλήκτρο. Ωστόσο,
από τη στιγμή που πατιέτε το AltGr, γίνετε αλλαγή της κατάστασης.

Πως είναι η εντολή στο XKB για να γίνετε μεταφορά με τα Alt-Shift;

>   Enjoy...
Αυτό είναι σίγουρο (π.χ. ££ @@ Μαΐου)

Πολύ καλή δουλειά,
Σίμος.