Back

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Sat Nov 18 22:27:55 EET 2000

  Ερμ, γεια σας.

  Μετά από σχεδόν ένα μήνα από την τελευταία φορά που έγραψα στη λίστα,
επανέρχομαι. Στο μεταξύ έχω γυρίσει στην Ελλάδα, και τακτοποιήθηκα. Σύντομα
περιμένω να παραλάβω και τα CD που έγραψα εκεί, οπότε και θα μπορέσω να
αναβαθμίσω το σύστημά μου εδώ και να βάλω και τα XFree86 4.0.x. Μόλις γίνει
αυτό ελπίζω να στείλω μια καλογυαλισμένη έκδοση των αρχείων για τα ελληνικά
στα X, με το el το δικό μου και το Compose του Παναγιώτη (αφού προσθέσω τις
ακολουθίες Compose με το Multi_Key). Μετά σιγά σιγά θα προχωρήσουμε και σε
άλλα θέματα, όπως:

  - Τα ελληνικά στην κονσόλα του Linux. Είχα κάνει παλιότερα μια προσπάθεια,
αλλά τα πράγματα τελικά είναι αρκετά μπλεγμένα. Υπάρχουν βλέπετε τα kbd
utils (που ο maintainer είχε κάνει άνω κάτω τα patches που του είχαμε
στείλει εγώ και ο Σωτήρης ο Τσιμπόνης), υπάρχουν και τα console-tools, και
άντε ψάξτην από παίρνει πράγματα η κάθε διανομή και τι προσθέτει από μόνη
της.

  - Τα ελληνικά σε άλλα UNIXοειδή γενικότερα, π.χ. στην κονσόλα του FreeBSD
(δεν έχω, δεν ξέρω αν είναι εντάξει ή θέλει να γίνει τίποτα).

  - Η μετάβαση από το iso-8859-7/elot-928/greek στο UTF-8, τι υποδομή
υπάρχει ήδη, τι λείπει, και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς. Πάντως στο θέμα
των κωδικωποιήσεων είμαστε πολύ τυχεροί σε σχέση με άλλες γλώσσες, πιστεύω
να μπορέσω σύντομα να στείλω ένα μήνυμα που να κάνει μια ανάλυση του τι
υπάρχει ή υπήρξε κάποτε.

  - Φυσικά πολλή τεκμηρίωση για διάφορα θέματα, τόσο για developers όσο και
για χρήστες.

  - ...και άλλα που πιθανώς δεν μπορώ να σκεφτώ αυτή τη στιγμή. Αυτά για να
μην νομίζετε ότι δεν υπάρχει άλλο δουλειά στη λίστα, και για να σας ανοίγει
και λίγο η όρεξη. :-)

Τα λέμε...
Βασίλης

--