<br><br><div class="gmail_quote">2012/2/5 George Notaras <span dir="ltr"><<a href="mailto:gnot@g-loaded.eu">gnot@g-loaded.eu</a>></span><br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
On 5/2/2012 3:44 μμ, Antonakoglou Konstantinos wrote:<br>
><br>
><br>
> 2012/2/5 George Notaras <<a href="mailto:gnot@g-loaded.eu">gnot@g-loaded.eu</a> <mailto:<a href="mailto:gnot@g-loaded.eu">gnot@g-loaded.eu</a>>><br>
<div><div class="h5">><br>
><br>
>     ><br>
>     > Όταν είχα πάει στις Βρυξέλλες για το workshop στο sound copyright είχα<br>
>     > την τύχη να μιλήσω με εκπροσώπους δημιουργών απ' την Ευρώπη που δεν<br>
>     > ανήκουν στις αντίστοιχες ΑΕΠΙ οι οποίοι επίσης δηλώνουν ανοιχτά ότι η<br>
>     > παρούσα κατάσταση ειδικά με το καθεστώς των δισκογραφικών δεν τους<br>
>     > εκφράζει αλλά πάνω απ' όλα πήρα feedback από 2 άτομα που θέλω να το<br>
>     > μοιραστώ μαζί σου για να πάρεις μια καλύτερη εικόνα γιατί λέω αυτά που<br>
>     > λέω. Αρχικά γνώρισα τον Pekka Gronow (η ομιλία του είναι εδώ -><br>
>     > <a href="http://www.youtube.com/watch?v=6T3D-HYnIAc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=6T3D-HYnIAc</a>) έναν ακαδημαϊκό που έχει<br>
>     > ασχοληθεί και επαγγελματικά με τη ραδιοφωνία και έχει μαζέψει πολλά<br>
>     > δεδομένα τόσο για την ακροαματικότητα των κομματιών όσο και για τις<br>
>     > πωλήσεις δίσκων κλπ. Για να μη στα πολυλογώ όταν βγαίνει ένα CD κάνει<br>
>     > ένα peak και σε 3 χρόνια σχεδόν οι πωλήσεις του πέφτουν δραματικά,<br>
>     > όπως και το κατά πόσο το ζητάει ο κόσμος σε εκπομπές κλπ. Ειδικά μετά<br>
>     > το 90 που η μουσική έχει γίνει πολύ εμπορική το φαινόμενο είναι πολύ<br>
>     > έντονο, πρακτικά μετά από 3 χρόνια περίπου κανείς δε το θυμάται. Βάλτο<br>
>     > τώρα αυτό παρέα με τις μελέτες που παραθέτω που λένε ότι η πειρατεία<br>
>     > αυξάνει τις πωλήσεις των CD έστω σε κάποιο μικρό ποσοστό και σκέψου<br>
>     > πώς βοηθάει αυτά τα ξεχασμένα κομμάτια να ξαναγίνουν δημοφιλή. Έχει<br>
>     > λογική αυτό που λέω πιστεύω, ακόμα και τα πολύ γνωστά κομμάτια των 70s<br>
>     > κλπ για σκέψου πώς είναι ποιο πιθανό να πουλήσουν CD σε νέους που δεν<br>
>     > τα έχουν ακούσει στην εποχή τους ή στο ραδιόφωνο κλπ, μήπως απ' το<br>
>     > youtube  (παράνομα ανεβασμένα) ? Μήπως από torrents κλπ ? Προσωπικά<br>
>     > ανακάλυψα δημιουργούς που όχι μόνο δεν έχουν πατήσει το πόδι τους στην<br>
>     > Ελλάδα, είναι και γενικώς άγνωστοι, μέσα από τη "πειρατεία" ανακάλυψα<br>
>     > τη jazz (που στην Ελλάδα ανάθεμα και αν παίζουν ποια jazz σε<br>
>     > ραδιόφωνα/τηλεόραση, κάποτε είχαμε τουλάχιστον το στυλ καφέ, τώρα...),<br>
>     > τη progressive rock, το fusion κλπ και στα καπάκια πήγα και αγόρασα<br>
>     > τους δίσκους που γούσταρα περισσότερο. Πίστεψέ με ΠΟΛΥΣ κόσμος είναι<br>
>     > στην ίδια φάση. Το βρίσκεις παράλογο ?<br>
><br>
>     Καθόλου παράλογο και μάλιστα συμφωνώ ότι τα παραπάνω συμβαίνουν. Το θέμα<br>
>     όμως είναι ότι όλα αυτά δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την καταπάτηση των<br>
>     πνευματικών δικαιωμάτων. Πρέπει να βρεθεί ένας άλλος τρόπος.<br>
><br>
>     Στην προκειμένη περίπτωση οι ίδιοι οι δημιουργοί (καλλιτέχνης + εταιρία<br>
>     παραγωγής) θα πρέπει να ανοίξουν τα στραβά τους και να καταλάβουν ότι θα<br>
>     έχουν κέρδος αν δώσουν περισσότερα δικαιώματα στον τελικό χρήστη. Κατά<br>
>     τη γνώμη μου, ένας από τους λόγους που διστάζουν να κάνουν το βήμα είναι<br>
>     το γεγονός ότι ο κόσμος είναι παντελώς άσχετος (στο μεγαλύτερο ποσοστό)<br>
>     από copyright και πνευματικά δικαιώματα γενικότερα.<br>
><br>
><br>
> Και εγώ πιστεύω πως πχ οι άδειες Creative Commons δεν είναι αρκετά<br>
> διάσημες αλλά όλοι οι καλλιτέχνες ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν.<br>
><br>
> Το πρόβλημα βρίσκεται στο γεγονός πως την απόφαση για τα πνευματικά<br>
> δικαιώματα την παίρνουν<br>
> οι εταιρίες που αναλαμβάνουν την παραγωγή. Ο καλλιτέχνης δεν έχει αρκετό<br>
> κεφάλαιο συνήθως για να<br>
> δημιουργήσει με σοβαρή παραγωγή (τουλάχιστον για μουσική/ταινίες), να<br>
> διαφημιστεί και διαθέσει τη δημιουργία του.<br>
><br>
> Ανταλλάσσει τα πνευματικά δικαιώματα της δημιουργίας του με τα χρήματα<br>
> για να δημιουργήσει.<br>
> Για αυτό μια καλή κίνηση συνήθως είναι η επιλογή indie εταιριών που<br>
> αναλαμβάνουν το κόστος παραγωγής, κοπής CD/vinyl/DVD, promotion etc...και<br>
> το συμβόλαιο δεν κρατάει αιώνες...μετά αφού γίνεις εσύ κύριος των<br>
> δικαιωμάτων σου τα κάνεις ότι θες.<br>
><br>
> Και πάλι όμως δεν μπορούμε να κατηγορούμε τους καλλιτέχνες για τις<br>
> επιλογές τους. Δεν υπάρχει καλλιτέχνης που να συμβιβάζεται με κάτι<br>
> λιγότερο από την καλύτερη επιλογή για να δημιουργήσει ότι καλύτερο μπορεί.<br>
> Πχ. στην μουσική δεν μπορούμε να είμαστε όλοι με τις ακουστικές κιθάρες<br>
> και τις φυσαρμόνικες. Κάποιοι χρειάζονται παραπάνω χρήματα για καλό<br>
> εξοπλισμό.<br>
<br>
</div></div>Δεν μπορεί να θέλει κάποιος τον καλύτερο εξοπλισμό, την καλύτερη<br>
προώθηση και διατήρηση του φουλ copyright, και όλα αυτά με μηδενικό<br>
budget. Τον ουρανό με τ'άστρα δηλαδή θα έχουν οι καλλιτέχνες; Πουθενά<br>
δεν μπορεί να γίνει αυτό, όχι μόνο στη μουσική. Εγώ θεωρώ ότι είναι<br>
καθαρά επιλογή τους.<br>
<br></blockquote><div><br>Δεν είπα κάτι τέτοιο βασικά.<br><br>Αλλά, ναι, μια ιδέα γεννιέται με σχεδόν μηδενικό budget. Μπορούν να την κρίνουν και με σχετικά μηδενικό budget (βλ. demo) σε σχέση με αυτό που θα πρέπει να δωθεί μετά.<br>
<br>Το ζήτημα δεν είναι τί ζητούν οι καλλιτέχνες, είναι το τί γίνεται όταν τους το προσφέρουν ενώ δεν έχουν άλλη επιλογή. Εδώ θα μπορούσε να παίξει ρόλο πχ το κράτος!<br><br>Όταν οι εταιρίες τους τον δίνουν "τον ουρανό με τα άστρα" ή και κάτι λιγότερο θα τον πάρουν. Αυτό θέλω να πω.<br>
 </div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0pt 0pt 0pt 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
Πάντως, σε προτρέπω να ρίξεις μια ματιά στο jamendo και θα διαπιστώσεις<br>
ότι δεν χρειάζεται υψηλό budget για να είναι καλή η παραγωγή.<br>
<div class="HOEnZb"><div class="h5">--<br>
Hellug mailing list -- <a href="http://lists.hellug.gr" target="_blank">http://lists.hellug.gr</a><br>
Το παρόν e-mail εκφράζει προσωπικές απόψεις του αποστολέα και όχι του<br>
συλλόγου. Η Ένωση Χρηστών και Φίλων Linux Ελλάδος δεν φέρει καμία<br>
ευθύνη για το περιεχόμενό του.</div></div></blockquote></div><br><br>Προσωπικά γράφω μουσική και την εκδίδω στο Jamendo εδώ και 2 χρόνια.<br>Ταυτόχρονα παίζω και σε συγκρότημα οπότε ξέρω πολύ καλά τί γίνεται και από τις 2 πλευρές.<br clear="all">
<br>-- <br>Konstantinos Antonakoglou<br>PGP key: 0xC9E2E16B<br><<a href="mailto:anton.cost@gmail.com">anton.cost@gmail.com</a>><br>constanton @ freenode<br>