Antivirus bitdefender Linux

Θοδωρής Λύτρας thlytras at gmail.com
Wed Mar 14 18:43:53 EET 2012

Στις Τετ 14 Μαρ 2012, ο/η Christos Ricudis έγραψε:
> To ενδιαφερον της ιστοριας ειναι ο *λογος* για τον οποιο δεν κυκλοφορει
> τοσο πολυ malware στο linux.
>
> Οι συνηθισμενες εξηγησεις ειναι ειτε οτι γενικως και αοριστως το unix
> ειναι τοσο απιστευτα ασφαλες που ειναι πολυ δυσκολο να γραψεις ιους για
> παρτη του, η οτι οι unix users ειναι τετοια τερατα ευφυιας που
> αποκλειεται να την πατησουν με τοσο βρωμερα κολπα.
>
> Ξερουμε πολυ καλα οτι και τα δυο ειναι μπουρδες.

Όσο μπούρδα μπορεί κανείς να θεωρήσει και τη δική σου ερμηνεία, μιας και είναι
εξίσου ατεκμηρίωτη.

> Η αληθεια ειναι οτι ο πληθυσμος των linux users ειναι τοσο μικρος
> συγκριτικα που σαν πλατφορμα ειναι αδιαφορη για τους virus writers
> (μαλλον τους virus development kit writers, μια που ελαχιστοι πλεον
> γραφουν ιους απο το μηδεν).

Ο πληθυσμός των Mac είναι άραγε εξίσου αμελητέος??
Ας μη πέσω όμως στο τρυπάκι, τη στιγμή που δεν έχουμε νούμερα ούτε για τα
ποσοστά χρήσης κάθε λειτουργικού, ούτε για τον αριθμό των κυκλοφορούντων ιών.

Τέλος πάντων, η δική μου υπόθεση είναι οτι και οι τρείς ερμηνείες που
αναφέρθηκαν ισχύουν, συν άλλη μια: ταχύτερη αντιμετώπιση των vulnerabilities
καθώς στο linux βγαίνουν με πολύ γρήγορο ρυθμό νέες εκδόσεις και patches, και
εξίσου γρήγορα γίνονται uptake από τους χρήστες.

Για όλους αυτούς μαζί τους λόγους υποθέτω οτι ο αριθμός των ιών στο Linux
είναι μικρός, με την υποσημείωση οτι ο αριθμός των ιών δεν είναι και πολύ
ενδιαφέρον στατιστικό, αφού δε ποσοτικοποιεί την πραγματική ή δυνητική ζημιά
για το χρήστη.

--
"Beauty is transitory"
"Beauty survives"