[hsgr] περί 1/2/2012 (Hellug meetup & Anti-ACTA alliance?)

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sun Feb 5 15:12:01 EET 2012

On 5/2/2012 9:23 πμ, Nick Kossifidis wrote:
> Για να το λήξουμε το θέμα περί
> πειρατείας προσωπικά ακούω βινύλιο οπότε τους δίσκους μου τους αγοράζω
> και αρκετές φορές έχω δώσει αρκετά χρήματα + πάω σε live κλπ που θεωρώ
> ότι στηρίζουν ποιο άμεσα τον καλλιτέχνη + γενικά στηρίζω νέους
> δημιουργούς κλπ (για μουσικός το πήγαινα στην αρχή, έκανα μαθήματα απ'
> τα 4 :P). Επίσης έχω αγορασμένα όλα τα games με τα οποία έχω φάει
> κόλλημα και ακόμα και τώρα πάω στο gog.com (που δεν έχουν και DRM) και
> παίρνω τα adventures που έπαιζα μικρός

Νίκο, όλα αυτά είναι προς τιμήν σου, αλλά θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι σε
καμία περίπτωση δεν αναφερόμουν στην προσωπική σου ζωή. Επίσης να
επαναλάβω ότι σ'αυτή τη συζήτηση δεν παριστάνω τον νομοταγή. Απλά ρε συ
θέλω να προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω από το "all rights reserved" και
από όλη την υποκρισία που το συνοδεύει. Για να γίνει αυτό πρέπει να
αλλάξουν μυαλά τόσο οι δημιουργοί όσο και οι τελικοί χρήστες.

, σέβομαι αυτό που λες και στη
> [...]
> τα έχουν ακούσει στην εποχή τους ή στο ραδιόφωνο κλπ, μήπως απ' το
> youtube  (παράνομα ανεβασμένα) ? Μήπως από torrents κλπ ? Προσωπικά
> ανακάλυψα δημιουργούς που όχι μόνο δεν έχουν πατήσει το πόδι τους στην
> Ελλάδα, είναι και γενικώς άγνωστοι, μέσα από τη "πειρατεία" ανακάλυψα
> τη jazz (που στην Ελλάδα ανάθεμα και αν παίζουν ποια jazz σε
> ραδιόφωνα/τηλεόραση, κάποτε είχαμε τουλάχιστον το στυλ καφέ, τώρα...),
> τη progressive rock, το fusion κλπ και στα καπάκια πήγα και αγόρασα
> τους δίσκους που γούσταρα περισσότερο. Πίστεψέ με ΠΟΛΥΣ κόσμος είναι

Καθόλου παράλογο και μάλιστα συμφωνώ ότι τα παραπάνω συμβαίνουν. Το θέμα
όμως είναι ότι όλα αυτά δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την καταπάτηση των
πνευματικών δικαιωμάτων. Πρέπει να βρεθεί ένας άλλος τρόπος.

Στην προκειμένη περίπτωση οι ίδιοι οι δημιουργοί (καλλιτέχνης + εταιρία
παραγωγής) θα πρέπει να ανοίξουν τα στραβά τους και να καταλάβουν ότι θα
έχουν κέρδος αν δώσουν περισσότερα δικαιώματα στον τελικό χρήστη. Κατά
τη γνώμη μου, ένας από τους λόγους που διστάζουν να κάνουν το βήμα είναι
το γεγονός ότι ο κόσμος είναι παντελώς άσχετος (στο μεγαλύτερο ποσοστό)
από copyright και πνευματικά δικαιώματα γενικότερα.

> [...]
> αγοράσει τότε, κομμάτια όπως αυτό εδώ ->
> http://www.youtube.com/watch?v=8CdxbZ4gDso&feature=related δεν βγήκαν
> ποτέ στην αγορά για τους "κοινούς θνητούς" και τώρα όχι δεν τυπώνονται
> πλέον, πραγματικά δε παίζει να τα βρεις να τα αγοράσεις (κάποια
> πωλούνται σε αστρονομικά ποσά στο e-bay γιατί χρησιμοποιούνται από Djs
> σε remixes κλπ). Μια από αυτές ήταν η Bruton Music, τους James Taylor
> Quartet τους ξέρεις ? Αυτό τον δίσκο τους δε θα τον δεις ποτέ ->
> http://www.discogs.com/James-Taylor-Quartet-Retro-Acid-Jazz/release/738786
> ! Ότι διασώζεται από αυτές τις δουλειές το οφείλουμε στη

Έχεις δίκιο σε όλα αυτά. Αλλά επιμένω, ότι σε τέτοιες περιπτώσεις η
πειρατεία είναι απλώς ένα workaround και δεν λύνει το πρόβλημα. (Το ξέρω
ότι το ξέρεις κι εσύ αυτό, απλά το αναφέρω :p )

> [...]
> διαθέσιμος στην αγορά για 3 χρόνια, η εταιρία παραγωγής χάνει τα
> δικαιώματα τα οποία πάνε πίσω στον δημιουργό ή σε collective societies
> (ας πούμε στην ΑΕΠΙ).
>
> Το use it or loose it, ο εξορθολογισμός του χρόνου προστασίας (ο
> οποίος επηρεάζει και τα orphan works), η καταπολέμηση του DRM, οι
> λογικές τιμές και γενικά η καλύτερη και ευρύτερη δυνατή πρόσβαση στη
> τέχνη είναι σημαντικοί λόγοι για να είναι κάποιος πειρατής. Αν δε
> παλέψουμε γι' αυτά δε κάνουμε τίποτα, όσο και να προσπαθούμε να
> μαζέψουμε τη πειρατεία και να βάλουμε όλους τους κακούς πειρατές στα

Το μπουντρούμι στα σίγουρα δεν θα λύσει το παραμικρό πρόβλημα. Αυτό που
χρειάζεται ο πειρατής και ο τελικός χρήστης είναι παιδεία. Αυτά που
γράφεις όμως σχετικά με το "use it or loose it" είναι πολύ ενδιαφέροντα
και μακάρι να γίνουν.

> Γι' αυτό και λέω focus ! Έχουμε δουλειά μπροστά μας...

ΥΓ: BTW, είμαι κι εγώ της εποχής του βινυλίου και τώρα μου ξύπνησες το
ενδιαφέρον αν και έχω να αγοράσω βινύλιο από το '95. Από βινύλια και cd
έχω κι εγώ τον αγλέουρα, αλλά πλέον ακούω μόνο dubstep στο youtube :P