Re: [hsgr] περί 1/2/2012 (Hellug meetup & Anti-ACTA alliance?)

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Sat Feb 4 13:41:43 EET 2012

2012/2/4 Nick Kossifidis <mickflemm at gmail.com>:

> Έχω ακούσει πολλούς όμως να αποποιούνται των δικαιωμάτων τους (και στο
> ανοιχτό/ελεύθερο λογισμικό αυτό κάνουμε δεν είναι νέο). Μη πας
> μακρυά...

Νομίζω εδώ είσαι φάουλ. Στο open source δεν αποποιούμαστε κανενός
δικαιώματός μας. Γενικά όλες οι άδειες open source είναι πλήρως
συμβατές με την ισχύουσα νομοθεσία, επομένως γράφεις software και
είσαι ο copyright holder. Αν τώρα, θες να παραχωρήσεις την ιδιοκτησία
αυτή σε κάποιον τρίτο (πχ στο FSF), αυτό είναι προαιρετικό δικαίωμά
σου, αλλά δεν είναι ο κανόνας.

Όσο για την ουσία που πιάσατε με το Γιώργο, η οποία είναι όντως η
ουσία του όλου πράγματος, εγώ το βλέπω πιο απλοϊκά:

Ο Γιώργος περιγράφει τί ισχύει σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία, την
οποία υποτίθεται πως πρέπει να σεβόμαστε. Ακόμα κι αν δε μας αρέσει
και τελικά κατεβάζουμε mp3, στα μάτια του υπάρχοντος νόμου είναι όντως
κλοπή (ασχέτως αν δεν είναι στις συνειδήσεις μας).

Νίκο εσύ περιγράφεις κάτι καινούριο. Κάνοντας την παρατήρηση πως οι
ισχύοντες νόμοι είναι ξεπερασμένοι, στην πραγματικότητα θες ένα
καινούριο νομικό πλαίσιο. Σεβαστό κι αυτό, αλλά τί γίνεται κατά τη
διάρκεια της μεταβατικής περιόδου ? Οι μισοί θα το ονομάζουν κλοπή και
οι άλλοι μισοί επανάσταση.