Re: [hsgr] περί 1/2/2012 (Hellug meetup & Anti-ACTA alliance?)

Nick Kossifidis mickflemm at gmail.com
Sat Feb 4 11:51:50 EET 2012

Στις 4 Φεβρουαρίου 2012 10:56 π.μ., ο χρήστης George Notaras
<gnot at g-loaded.eu> έγραψε:

> κλοπή + παράνομη διακίνηση = διαφήμιση δημιουργού
>
> Εγώ πάντως δεν έχω ακούσει ούτε μισό δημιουργό να λέει ότι είναι υπέρ
> της κλοπής των δημιουργιών του και της παραβίασης των δικαιωμάτων του.
> Το ότι η παράνομη διακίνηση οποιουδήποτε υλικού διαφημίζει τον δημιουργό
> είναι πολύ απλά μια παρενέργεια της κλοπής, η οποία σε καμία περίπτωση
> δεν νομιμοποιεί τον κλέφτη.

Έχω ακούσει πολλούς όμως να αποποιούνται των δικαιωμάτων τους (και στο
ανοιχτό/ελεύθερο λογισμικό αυτό κάνουμε δεν είναι νέο). Μη πας
μακρυά...

http://mikis1000songs.blogspot.com/

Δεν το λέω εγώ Γιώργο, μελέτες υπάρχουν που το στηρίζουν (τις οποίες
παραθέτω κιόλας). Δε μπορεί να θεωρείται δεδομένο ότι όλοι όσοι έχουν
κατεβάσει παράνομα υλικό θα το αγόραζαν νόμιμα και άρα να υποχρεούνται
οι hosts να πληρώσουν το αντίτιμο για κάθε κατέβασμα. Άσε που λέω "υπό
προϋποθέσεις".

Η πειρατεία δεν είναι απαραίτητα κλοπή, είναι παραβίαση των
πνευματικών δικαιωμάτων (τα οποία έχουν εκφυλιστεί τελείως, κάποια δεν
έχουν θεμελιωθεί καν δικαστικά -π.χ. το δικαίωμα στις βάσεις δεδομένων
κλπ-), στη κλοπή στερείς και κάτι απ' τον άλλο εδώ το αν στερείς ή όχι
είναι προς συζήτηση ακριβώς γιατί δεν είναι standard ότι ο άλλος θα
αγόραζε αυτό που πουλάς εξ αρχής, ούτε υπάρχει κάποιο επιπλέον κόστος
για τη δημιουργία των αντιτύπων. Επίσης δεν βγάζουν όλοι κέρδος απ' τη
πειρατεία, 2-3 εταιρίες είναι που παίζουν πρακτικά και αυτές έχουν και
free εκδοχές.

> Νομίζω ότι είσαι αρκετά υπερβολικός γενικότερα στα σχόλιά σου.

Τα σχόλιά μου βασίζονται σε γεγονότα, η προσωπική άποψη είναι πολύ
minimal στο κείμενο και θεωρώ ότι τη στηρίζω επαρκώς, πες μου
συγκεκριμένα τι θεωρείς υπερβολικό να το συζητήσουμε.

> Η κλοπή είναι το Νο1 πρόβλημα στο ιντερνετ αυτή τη στιγμή και δημιουργεί
> μεγάλα εμπόδια για οποιαδήποτε μορφή επιχειρηματικότητας. Είναι
> απαραίτητο να βρεθεί λύση. Όποιος δεν το αντιλαμβάνεται αυτό, κατά τη
> γνώμη μου, ζει στο δικό του πλανήτη. Επίσης, δεν χρειάζεται να είναι
> κανείς επιστήμονας για να καταλάβει ότι σε κάποιο site διακινείται
> παράνομα κάποιο υλικό, είτε κείμενο είναι αυτό είτε φωτογραφία είτε
> βιντεο κτλ.

Για το παραπάνω blog με τα τραγούδια του Θεωδοράκη τι θα έλεγες αν δεν
είχε το βιντεάκι με τις δηλώσεις του ? Αν ένα blog έπαιζε background
music είναι ή όχι σε αυτή τη κατηγορία ? Μη θεωρείς δεδομένο ότι οι
δικηγόροι/δικαστές νιώθουν σε τέτοια θέματα ή ότι θα ασχοληθούν
σοβαρά.

Δεν αμφιβάλω καθόλου ότι η κλοπή είναι σοβαρό πρόβλημα αλλά υπάρχει
υγιής και μη υγιής επιχειρηματικότητα, τα ίδια έλεγαν όταν βγήκαν οι
βιντεοκασέτες, ότι θα καταστρέψουν τη βιομηχανία γιατί θα μπορεί ο
καθένας να αντιγράφει και τελικά προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα,
φτιάχτηκαν τα video clubs κλπ και τελικά έβγαλαν και χρήματα από αυτό
και μάλιστα πολλά. Στο internet αρνούνται να προσαρμοστούν για
διαφόρους λόγους -κυρίως γιατί λόγω μεγάλου ανταγωνισμού κλπ θα πρέπει
να ρίξουν αισθητά τις τιμές- αυτές οι συμφωνίες είναι οι απελπισμένες
τους προσπάθειες. Θα μπορούσαν π.χ. να στήσουν το δικό τους megaupload
και να μπορείς να δεις ότι ταινία θες με 10 - 15 ευρώ το μήνα. Θα
κατέβαζε μετά κανείς παράνομα ταινίες ? Δε θες ταινίες σκέψου με 10 -
15 ευρώ το μήνα να άκουγες ότι κομμάτι θες, αντιστοιχεί σε μισό με ένα
CD το μήνα ανα άτομο ! Η πειρατεία δεν είναι φαινόμενο που συναντάται
μόνο στο διαδίκτυο (κατά τη γνώμη μου btw το Νο 1 πρόβλημα στο
διαδίκτυο είναι ότι δεν έχουν όλοι ισότιμη πρόσβαση + τα φαινόμενα
παιδικής πορνογραφίας κλπ, η πειρατεία κλπ είναι πολύ υποδεέστερα), το
ότι νομίζουν ορισμένοι ότι λόγω των τεχνικών μέσων που υπάρχουν (που
και πάλι είναι υπο συζήτηση κατά πόσο δουλεύουν) μπορούν να
αντιμετωπίσουν το φαινόμενο στο διαδίκτυο με "ιδιαίτερο" τρόπο είναι
κάτι που πρέπει να πολεμήσουμε με κάθε τρόπο.

Να πολεμήσουμε τη πειρατεία αλλά να τη πολεμήσουμε σωστά και στη ρίζα
της, όχι επειδή το διαδίκτυο παρέχει υποτίθεται κάποια επιπλέον μέτρα
να το ξεφτυλίσουμε για να σώσουμε -προσωρινά- κάμποσα φράγκα των
μεγάλων εταιριών του θεάματος (γιατί για τους καλλιτέχνες/δημιουργούς
άστο, στη περίπτωση των δισκογραφικών άντε να παίρνουν στη καλύτερη 15
- 20% απ' τις πωλήσεις -υπάρχουν και οι ανεξάρτητες βέβαια που πάει
μέχρι και 50% αλλά είναι λίγες και είναι και λίγοι οι καλλιτέχνες που
τις προτιμούν-).

--
GPG ID: 0xEE878588
As you read this post global entropy rises. Have Fun ;-)