[Open-source] Open source sto dhmosio

Nikos Roussos nikos at autoverse.net
Tue Nov 17 12:53:27 EET 2009

2009/11/15 Christos Ricudis <ricudis at itc.auth.gr>

> Σε περιπτωση επιλογης οποιουδηποτε εναλλακτικου format για οποιαδηποτε
> χρηση στοχευει σε μεγαλο αριθμο χρηστων, θα πρεπει να αποφευχθει η χρηση
> οποιουδηποτε format απαιτει για την αναγνωση / συμπληρωση / αποστολη του
> εγγραφου στην πιο συνηθισμενη πλατφορμα που χρησιμοποιουν οι χρηστες -
> δηλαδη windows - την εγκατασταση καποιου plugin.

Διαφωνώ Χρήστο. Όπως έχω ακούσει πολλές φορές τον Διομήδη να λέει, όταν
μπαίνουμε στη διαδικασία να επιλέξουμε κάποιο format πρέπει να είμαστε
συμβατοί με κάποιο ανοιχτό πρότυπο και όχι με κάποιο λειτουρικό σύστημα ή
εφαρμογή (ανεξάρτητα αν είναι ΕΛ/ΛΑΚ ή όχι). Τέτοια αρνητικά παραδειγματα
μπορούμε να βρούμε σε πάρα πολλά sites δημοσίων υπηρεσιών, που λανθασμένα
αναφέρουν πως έχουν πιστοποιηθεί για χρήση από firefox ή ie, ενώ θα έπρεπε
να έχουν πιστοποιηθεί για xhtml ή html5 αδιαφορόντας για τους browsers. Στην
προκειμένη περίπτωση θα μπορούσε εναλλακτικά να παρέχονται τα έγγραφα και σε
pdf όταν δεν απαιτείται επεξεργασία απ' τον πολίτη.

Μια και η συζήτηση είναι για χρήση ΕΛ/ΛΑΚ στο δημόσιο τομέα, θα ήθελα να
βάλω στην κουβέντα και τον χώρο της (δημόσιας) εκπαίδευσης. Μπορεί σε άλλους
τομείς να μιλάμε για υπηρεσίες, που πρέπει πάση θυσία να λειτουργούν, και
πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί στο πως εφαρμόζουμε μεταβατικές
καταστάσεις, κλπ, αλλά στον χώρο της εκπαίδευση προσωπικά θα ήθελα κάποια
στιγμή να δω μια κεντρική πολιτική απόφαση (του Υπ. Παιδείας προφανώς) για
αποκλειστική χρήση ΕΛ/ΛΑΚ στις μαθητικές τάξεις και εργαστήρια. Το γιατί
νομίζω το έχουμε συζητήσει άπειρες φορές εδώ.