[Open-source] Open source sto dhmosio

Apollon Koutlidis apollon at planewalk.net
Tue Nov 17 01:43:36 EET 2009

Konstantinos Margaritis wrote:

> Δεν χρειάζεται να κάνουμε όλοι διαφήμιση των εμπειριών μας,
Δε νομίζω ότι έκανε κάτι τέτοιο ο Χρήστος. Αναφέρεται σε προβλήματα που
έχει βρει μπροστά του και ΔΕΝ έχουν προφανείς ή εύκολες απαντήσεις.
> τα προβλήματα που αναφέρεις είναι όντως υπαρκτά αλλά όλα
> αντιμετωπίζονται. Κανείς δεν είπε ότι είναι περίπατος, αλλά ναι το
> πιστεύω ότι μπορούν οι περισσότεροι εδώ μέσα αν όχι όλοι να το κάνουν.

Γιατί είσαι τόσο βέβαιος; Εγώ από την άλλη δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι
μπορώ εγώ, ο Χρήστος - ή οποιοσδήποτε άλλος μόνος του - να υλοποιήσει
π.χ. μια μεγάλης κλίμακας, εύκολη και ασφαλή στη συντήρηση, επεκτάσιμη
και βιώσιμη λύση configuration management. Για να μη μιλήσω για
υποστήριξη...
> Αν το 2000 έστηνα failover/ΗΑ linux cluster με ούτε τις μισές γνώσεις
> από όσες έχω τώρα, είμαι σίγουρος ότι τώρα που τα πράγματα έχουν
> εξελιχθεί περισσότερο, είμαι σίγουρος ότι τώρα θα είναι σχεδόν
> παιχνιδάκι.
Και πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί είσαι τόσο σίγουρος. Η κλίμακα κάποιων
από τις εφαρμογές που συζητιούνται είναι πολλές βαθμίδες πέρα από ότι
έχουν υλοποιήσει οι περισσότεροι αν όχι όλοι οι συμμετέχοντες σε αυτή τη
λίστα - και αυτό το λέω γνωρίζοντας ότι κάποιοι εργάζονται σε πολύ
μεγάλους οργανισμούς.

Το μόνο χειρότερο από τη μη υιοθέτηση ανοιχτών προτύπων και λύσεων είναι
μια αποτυχημένη απόπειρα υιοθέτησής τους - στην οποία περίπτωση με
ενθουσιασμό οι προμηθευτές κλειστού λογισμικού θ' αναφωνήσουν "είδες που
στάλεγα εγώ!"

Ο ενθουσιασμός που παρατήρησα το Σαββατοκύριακο είναι πολύ θετικός, αλλά
μόνον αν κρατήσει (και μου φαίνεται πως ήδη καταλάγιασε) και
δρομολογηθεί σε λογικές, οργανωμένες κατευθύνσεις με ξεκάθαρους στόχους
και οράματα. Και από τα τελευταία είναι που νομίζω ότι υπάρχει έλλειψη,
καθώς από τεχνική κατάρτιση είμαι πεπεισμένος ότι υπάρχει υπερ-αρκετή.

> Δεν υπάρχει λόγος να τρομοκρατούμαστε με τέτοιου είδους
> τεχνικές δυσκολίες. Η αντιμετώπισή μου γενικά σε τέτοια είναι -το έχω
> διαβάσει σε βιβλίο δεν είναι δικό μου απόφθεγμα- "αν κάποιο πρόβλημα
> δεν έχει θεμελιώδεις φιλοσοφικές/μαθηματικές δυσκολίες στη λύση του,
> τότε τα υπόλοιπα είναι απλώς τεχνικές λεπτομέρειες και λύνονται στον
> κατάλληλο χρόνο τους". Ή κάπως έτσι, αλλά πιστεύω ότι πιάνεις το νόημα.

Ναι, υποθέτοντας ότι έχεις απεριόριστο χρόνο και πόρους. Η οικονομική
και πολιτική πραγματικότητα είναι διαφορετική: αν δεν το κάνεις σωστά,
την πρώτη φορά, το παιχνίδι χάθηκε.

> Ωραία έχει ένα παραπάνω, δεν το έχω ψάξει αλλά είμαι σίγουρος ότι ένα
> οποιοδήποτε groupware πακέτο μπορεί να προσφέρει την ίδια λειτουργία.
> Χωρίς να το έχω δοκιμάσει, το kontact μου φαίνεται ότι ίσως να παρέχει
> κάτι τέτοιο. Και πάλι όμως δεν είναι το θέμα αυτό.
Προσωπικά ήμουν μάρτυρας ή συμμέτοχος σε 4 απόπειρες αντικατάστασης του
Exchange / Outlook ως groupware platform. Όλες τους, καθώς και όσες
άλλες έχω ακούσει (με εξαίρεση έναν φιλανθρωπικό οργανισμό 15 ατόμων)
απέτυχαν. Και δεν ήταν λόγω έλλειψης καλής θέλησης ή τεχνογνωσίας. Δε
λέω να μη δοκιμαστεί - μήπως όμως να βάζουμε λίγο νερό στο κρασί μας και
να εστιαζόμαστε πρώτα στα πιο "σίγουρα"; για παράδειγμα δεν πιστεύω ότι
υπάρχει λόγος να υλοποιούνται έργα με IIS και SharePoint - τόσο επειδή
είναι τεχνολογικά υποδεέστερα όσο και επειδή χρησιμοποιούν κλειστά και
ιδιωτικά formats.

Φιλικά,

Απόλλων