περί ανοιχτότητας των format [was: Ψηφιακό Αρχείο της ΕΡΤ]

Nick Demou ndemou at gmail.com
Mon Nov 16 13:58:55 EET 2009

2009/11/15 Christos Ricudis <ricudis at itc.auth.gr>:
> Nikos Roussos wrote:
> [...]
>
> Ypo8etw oti ksereis oti den einai epeidh dokimases na to ylopoihseis
> diabazontas to specification pou brhkes edw
>
> http://www.adobe.com/devnet/swf/

πόσο γρήγορα ξεχνάει ο κόσμος:
     google "Results 1 - 50 of about 10,400,000 for jpg patent."
Να σας θυμίσω λοιπόν πως το να έχεις τα specs ενός format το κάνει
τόσο open format όσο το να έχεις τον κώδικά ενός προγράμματος το κάνει
open source[1]

Γενικά η μόδα εδώ και πολύ καιρό είναι να δίνεις άπλετη τεχνική
πληροφορία και όταν κάποιος που δεν γουστάρεις όντως την
χρησιμοποιήσει παίρνεις τηλέφωνο τον δικηγόρο του και ξεκινάς μια
ενδιαφέρουσα κουβέντα για τις άδειες χρήσης ή τις πατέντες σου. Π.χ.
στην περίπτωση του FLV container που συχνά απαντάτε μέσα σε ένα swf
file και το οποίο θα περιέχει το video stream:

"Though the Flash Video container format itself is open, the codecs
used with it are patented. "
 -- http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_Video

Τώρα για να είμαι ειλικρινής δεν έχω ιδέα τι ισχύει στην περίπτωση της
ΕΡΤ (και θέλει και πολύ προσοχή για να το μάθει κανείς) αλλά δεν θα
δίσταζα να βάλω στοίχημα ότι κανείς δεν έχει ασχοληθεί με το ζήτημα
τις "ανοιχτότητας" των διαφόρων format με αποτέλεσμα να έχουν νομικά
περιφραγμένες, τεχνολογίες video. Από την άλλη όταν ασχολήθηκε με το
ίδιο θέμα, τα βρήκε μπαστούνια ολόκληρος w3c. Φανταστείτε την καημένη
την ΕΡΤ να προσπαθεί :). It's a dirty world of lawyres out there.

Αυτά, σας αφήνω για να πράξω κάτι μάλλον παράνομο στις χώρες τις Ε.Ε.:
να δω ένα dvd σε Linux ή να ακούσω ένα mp3 που αγόρασα σε Linux κτλ
κτλ

[1] Φυσικά όλα εξαρτώνται από το τον ορισμό που δίνεις στον όρο open
format αλλά στο κουρμπέτι μας όταν η υλοποίηση ενός format σημαίνει
ότι μπορεί με μεγάλη άνεση να σε πάρει τηλέφωνο ο τάδε δικηγόρος για
να σου πει ευγενικά "σπάσε φίλε" τότε δεν είναι open.

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS