Re: Οικολόγοι πράσινοι και ελεύθερο λογισμικό

Kostas Boukouvalas boukouvalas at gmail.com
Sat Jun 13 14:03:08 EEST 2009

> Kosta, exeis mperdepsei kapoia pragmata. To na yposthrizei kapoios to anoixto
> logismiko den metafrazetai se "na min yposthrizei to mh-anoixto logismiko".
> Asxetos me komata, ayta poy anafereis einai dyo asxeta pragmata:
>
> a) Yposthriksi eleytherou logismikoi kai filosofias.
>
> b) Tirisi nomothesias oste na min ginontai 'ypogies ependyseis'.
>
> Se kathe periptosi, to (b) den kolaei se ayto to thread.
>
> Otan anaferesai se yposthriksi eleytheroy logismikoy, anafersoy sto ti ginetai
> gia na to yposthriksei *AMESA* kapoios kai oxi *EMESA* (p.x. me ypogioys
> [...]

Δεν είπα να μη στηρίζει κάποιο κόμμα το μη-ελεύθερο λογισμικό,
δικαίωμά του είναι άλλωστε. Εξ' άλλου η σημερινή αντιπολίτευση έχει
αντιθέτως να επιδείξει εντός της τάξεις της, όπως ανέφερε ο Νίκος
σπουδαίο "άμεσο" έργο σε ελεύθερο λογισμικό από κομματικά και μη
στελέχη.

Το θέμα είναι *στο δημόσιο τομέα* τι προωθείς τελικά άμεσα (όπως λες
και εσύ); Το ελεύθερο ή το μη-ελεύθερο και με τι κριτήρια; Δηλαδή μου
φαίνεται αν όχι υποκρισία τουλάχιστον βλακεία αυτό που έκανε η
βουλευτής. Δηλαδή πετάει μια πρόταση ενός λεπτού "ναι στηρίζουμε το
ελ. λογισμικό" και μετά δέκα λεπτά τεμενάδες στην εταιρεία. Πιο σωστό
θα ήταν - μακάρι να είναι τόσο καταρτισμένη η Διαμαντοπούλου, αλλά
αμφιβάλλω - να πει: "Ναι, στηρίζουμε σε ορισμένους τομείς το ελεύθερο
λογισμικό γιατί ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις και τα κόστη,
και σε άλλους τομείς το κλειστό λογισμικό γιατί προς το παρόν υπερέχει
ελαφρά αντί του ελεύθερου για ορισμένες α) β) γ) δ) λειτουργίες που
εξυπηρετούν τις αντίστοιχες κρατικές ανάγκες". Να κάνει δηλαδή τεχνική
σύγκριση.

Αντ' αυτού έχουμε μια επιπόλαιη νομίζω αντιμετώπιση του πράγματος
"παίζουμε σε όλα τα ταμπλώ και ότι κάτσει". Εδώ έρχεται και το άλλο
μεγάλο παραμύθι σχετικά με την κόντρα ενάντια στην συμφωνία του 2006.
Όλοι ήταν κυρίως κόντρα "στον τρόπο που η κυβέρνηση έκανε τη συμφωνία"
δηλαδή εν κρυπτώ και χωρίς να προηγηθεί δημόσια συζήτηση και μεταααααα
ήρθε το περίφημο "γιατί το ελεύθερο λογισμικό είναι καλύτερο και
τζάμπα και θα έπρεπε αυτό να βάλουμε στο δημόσιο". Πρόταση που είναι
φυσικά εξίσου απαράδεκτη γιατί υπάρχουν όπως προανέφερα τομείς που "δε
παίζει" να μπει ελεύθερο λογισμικό, ακόμη. Όχι μόνο για "τεχνικούς"
λόγους αλλά και λόγους κατάρτισης του προσωπικού (βλ. γράμμα
δασκάλας). Εκεί (μπορώ να σκεφτώ μπαίνοντας στο πετσί ενός πολιτικού)
ναι, θα ήταν όντως σαν προσωρινή λύση προτιμότερο κάτι κλειστό στο
οποίο έχει "συνηθίσει η πλέμπα" μέχρι να καταρτιστούνε όλοι στο
γεγονός οτι το τάδε ή δείνα κουμπάκι βρίσκεται 10 εκατοστά παραπέρα
και το Insert Images δεν είναι πάνω-πάνω στο menu του OpenOffice αλλά
κάτω-κάτω. Αυτό όταν έχεις χιλιάδες σχολεία είναι αυτονόητο πως δε
γίνεται σε μια ημέρα.

Νομίζω πως πρέπει να ξεκαθαρίσει τη στάση του το συγκεκριμένο κόμμα
γιατί και μετά την παραίτηση Βερελή δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που
φωνάζουν στη Βουλή για το ελεύθερο λογισμικό. Η δε κυβερνητική
παράταξη έχει ξεκάθαρη θέση νομίζω υπέρ του κλειστού λογισμικού. Η
οποία όμως σύντομα θα διαφοροποιηθεί και μέχρι να αποσαφηνισθεί ίσως
να περάσει από την ίδια κατάσταση "παίζουμε σε δυο ταμπλώ". Πως το
ξέρω; Το προβλέπω, γιατί οι νικητές (Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα) των
ευρωεκλογών στις Βρυξέλλες αντιμέτωποι με όλα τα οικονομικά προβλήματα
που προέκυψαν λόγω της κρίσης του τουρμποκαπιταλισμού 1989-2009,
αρχίζουν να ξυπνάνε επιτέλους και αυτοί και να βλέπουν με άλλο μάτι
πλέον το Linux και το OpenSource.