RE: γιατί πρέπει να πληρώσω Windows για το laptop μου?

Giannis Beredimas mperedim at ceid.upatras.gr
Tue Mar 31 12:32:53 EEST 2009


Το ότι δεν θα χρησιμοποιήσεις ή και αποδεχθείς την άδεια χρήσης των Windows
δε σημαίνει απαραίτητα ότι δικαιούσαι και refund. Ρίξε μια ματιά και στο: 

	http://nc10linux.wordpress.com/2008/12/02/windows-refund/

(please όχι 100 pointers σε success stories: απλά επισημαίνω ότι τα πράγματα
δεν είναι και τόσο απλά)

Καλή τύχη. 

--Γ. 

-----Original Message-----
From: linux-greek-users-bounces at lists.hellug.gr
[mailto:linux-greek-users-bounces at lists.hellug.gr] On Behalf Of Theodore
Lytras
Sent: Tuesday, March 31, 2009 12:07 PM
To: public at lists.hellug.gr; Linux Greek Users
Subject: γιατί πρέπει να πληρώσω Windows για το laptop μου?

Μη μπορώντας να δώσω μια καλή απάντηση στο ανωτέρω ερώτημα, αποφάσισα
να διεκδικήσω τα αυτονόητα δικαιώματά μου, δηλαδή να ***μη πληρώνω για
λογισμικό που δεν επιθυμώ να χρησιμοποιήσω***.

Επειδή όμως των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν,
αποφάσισα να κάνω την κίνησή μου **προτού** αγοράσω.

Το super sexy ταμπλετο-netbook-άκι που έβαλα στο μάτι είναι ετούτο:

http://www.plaisio.gr/product.aspx?product=1224131&page=2&category=100000042
2&catalog=21

Στέλνω λοιπόν μέσω της φόρμας επικοινωνίας στο website του πλαισίου το
παρακάτω μήνυμα:

<blockquote>
Ενδιαφέρομαι για τον φορητό υπολογιστή Turbo-X TouchNote

Θα ήθελα να ρωτήσω αν είναι δυνατόν να τον αγοράσω ΧΩΡΙΣ WINDOWS,
δεδομένου οτι επιθυμώ να τον χρησιμοποιήσω με λειτουργικό σύστημα
Linux το οποίο να εγκαταστήσω ο ίδιος.

Στην περίπτωση αυτή, πόσο θα κατέβει η τιμή αγοράς από την
αναγραφόμενη (499 ευρώ)?

Ευχαριστώ,
Λύτρας Θεόδωρος
</blockquote>

Την ίδια κιόλας ημέρα, λαμβάνω το ακόλουθο mail (παραλείπω φυσικά το
όνομα του υπαλλήλου που μου απάντησε):

<blockquote>
ΚΥΡΙΕ ΛΥΤΡΑ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ TOUCHNOTE ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ WINDOWS ΚΑΙ ΔΕΝ
ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟ.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΑΣ ΕΓΓΥΗΘΩ ΟΤΙ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ LINUX , ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΟ
TOUCHNOTE ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ WINDOWS.

TA ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ,

ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ,

ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ,

ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS ΑΕΒΕ
</blockquote>

Μιας λοιπόν και ο άνθρωπος παρέμεινε στη διάθεσή μου για οποιαδήποτε
διευκρίνηση, του έστειλα το ακόλουθο (κομματάκι μακροσκελές) email:

<blockquote>
Αγαπητέ κ. **********,

σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντησή σας, η οποία όμως μου δημιουργεί
περισσότερες απορίες:

Υπάρχει η άδεια που συνοδεύει τα Windows (End-User License Aggreement -
EULA),
η οποία αποτελεί νομικό κείμενο, και η οποία μου δίνει το δικαίωμα να μη την
αποδεχθώ και να επιστρέψω το προϊόν, δηλαδή τα Windows. Για του λόγου το
αληθές:
http://download.microsoft.com/documents/useterms/Windows%20XP_Professional_E
nglish_9e8a2f82-c320-4301-869f-839a853868a1.pdf

Εφόσον η εταιρία σας δεν με πληροφορεί για τους όρους αυτής της άδειας
προτού
αγοράσω το προϊόν, δε στοιχειοθετείται αποδοχή της από μέρους μου. Και στην
περίπτωση αυτή, σύμφωνα με τη διατύπωση της άδειας, έχω το δικαίωμα να
επιστρέψω τα Windows στο σημείο αγοράς και να αποζημιωθώ το κόστος τους.

Προς επιβεβαίωση των ανωτέρω, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις σε ευρωπαϊκές
χώρες
όπου οι αγοραστές φορητών υπολογιστών με προεγκατεστημένα Windows επέστρεψαν
το λογισμικό και αποζημιώθηκαν το κόστος του. Σε ορισμένες μάλιστα χώρες
υπάρχει και δικαστικό προηγούμενο:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_refund
http://www.linux.com/articles/59381

Όσο για το αν παίζει σε Linux, όπως σας διευκρίνησα ήδη αναλαμβάνω εγώ την
ευθύνη γι'αυτό, εσείς δεν έχετε καμμία υποχρέωση.

Υπολογιστής και λειτουργικό σύστημα είναι δύο ξεχωριστά & ανεξάρτητα
προϊόντα.
Συνεπώς θεωρώ οτι είναι θεμελιώδες δικαίωμά μου ως καταναλωτή να μη
χρεώνομαι
το κόστος μιας OEM άδειας των Windows, εφόσον δεν επιθυμώ να τα
χρησιμοποιήσω. Αυτό το δικαίωμα αναγνωρίζεται και από την EULA των Windows,
ενώ προστατεύεται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Πάνω σε αυτά θα ήθελα να μου διατυπώσετε την επίσημη θέση της εταιρίας σας,
προτού προβώ στην αγορά του εν λόγω υπολογιστή.

Σας ευχαριστώ πολύ,

Λύτρας Θεόδωρος
</blockquote>

Εδώ και 12 μέρες, δεν έχω λάβει καμμία απάντηση από το κατάστημα "Πλαίσιο".

Επειδή λοιπόν η συλλογική δράση είναι ισχυρότερη από την ατομική, τι
πιστεύετε οτι πρέπει να κάνουμε, ως άτομα και ως κοινότητα(ες), για να
διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας?

Δε μπορούμε να κάνουμε τα στραβά μάτια και να πληρώνουμε το "φόρο
Microsoft" με τους υπολογιστές μας, εφόσον δεν το επιθυμούμε.

Σίγουρα υπάρχουν και αρχές προστασίας του καταναλωτή στις οποίες να
μπορεί να απευθυνθεί κανείς, ενώ δεν πρέπει να υποτιμούμε και τη
δύναμη της δημοσιότητας!

Πιστεύω αν το παλέψουμε, μπορεί να βγεί αποτέλεσμα. Εγώ τουλάχιστον
είμαι διατεθειμένος να το παλέψω! Και θα ήθελα τις γνώμες σας πάνω
σ'αυτά.

Θοδωρής

--
"Beauty is transitory"
"Beauty survives"
       - Mr. Spock & Capt. Kirk, "That which survives", stardate unknown
by Theodore Lytras <thlytras at gmail.com>

--
linux-greek-users mailing list -- http://lists.hellug.gr


More information about the Hellug mailing list