Re: [Fwd: [Open-source] Ελληνοποιημένο CompiereERP]

Stefanos Kouzof kouzof at gmail.com
Mon Nov 10 21:38:38 EET 2008

2008/11/10 P. Christeas <p_christ at hol.gr>

> για

> ADempiere
>
> Για το OpenERP (πρώην Tiny) τί γνώμη έχεις;
> Εγώ, υποκειμενικά πάντα, το προτιμάω[1], και έχω τελευταία αφιερώσει
> αρκετές
> ώρες για να πειραματιστώ και να "μάθω" την πλατφόρμα του. Μου φαίνεται ότι
> μας καλύπτει.
>
> [1] ένας σοβαρός λόγος είναι ότι ΔΕΝ είναι σε Java.

ΔΕΝ το έχω κοιτάξει αναλυτικά, αλλά βλέποντας τον web client το τοποθετώ
περίπου σε επίπεδο μεσαίας εμπορικής εφαρμογής (κάτι ελαφρώς καλύτερο από
ΚΕΦΑΛΑΙΟ), και χωρίς:
- Γέφυρες λογιστικής
- Διαχείριση επιταγών
- Grid καταχώρησης γραμμών παραστατικού
- Παραμετροποίηση από το γραφικό περιβάλλον (πχ: πως ορίζεις custom
κωδικό/αρίθμηση παραστατικού;)
- drag'n'drop σχεδιασμό οθονών και αναφορών
Βασικό πρόβλημα που βλέπω είναι ότι δεν υπάρχει βάθος στην παραμετροποίηση
(πχ από το web client δεν βρήκα πως μπορείς να δημιουργήσεις νέες σειρές
παραστατικών, ούτε πως να ρυθμίσεις τη συμπεριφορά τους (πχ αυξάνουν ή
μειώνουν την αποθήκη κλπ), ούτε πως να προσθέσεις στήλες σε αναφορες).
Συνοψίζοντας, έχει όμοια φιλοσοφία και λειτουργικότητα με το
Compiere/ADempiere, και πολύ διαφορετική από αυτή **όλων** των ελληνικών
εμπορολογιστικών εφαρμογών. Σε σύγκριση με τα ελληνικά κλειστά ERP (πχ
SoftOne ή Entersoft), το OpenERP το βλέπω μία ή δύο γενιές πίσω. Δυστυχώς,
σε ένα περιβάλλον τόσο στενά οριοθετημένο από νόμους για το πως να
συμπεριφέρεται μια εφαρμογή, και με τόσο συχνές αλλαγές στους νόμους αυτούς
(η Ελλάδα είναι υπόδειγμα κακού επιχειρηματικού/οικονομικού περιβάλλοντος,
με το κράτος να ενδιαφέρεται μόνο για έσοδα (φορολογία), αλλά αυτό είναι
άλλη ιστορία..), το OpenERP μάλλον θα χρειάζεται **πολύ**  και **συνεχή**
ανάπτυξη. (Ξαναλέω ότι ΔΕΝ το έχω κοιτάξει σε βάθος, μόνο το web client και
τις παρουσιάσεις).