Re: παραπλάνησαν την Βουλή Αλογοσκούφης και Παπαθανασίου με την σύμβαση της Microsoft

Theodore Lytras thlytras at gmail.com
Fri Oct 17 11:06:11 EEST 2008

Στις 17 Οκτώβριος 2008 10:11 πμ, ο χρήστης Stavros Temertzidis
<bullgr at gmail.com> έγραψε:
> Μόλις πρόσφατα έμαθα από αξιόπιστη πηγή ότι σε μια γειτονική μου πόλη ένας
> τύπος που υποκρινόταν έναν αλλοδαπό, ντυμένος με φόρμες και εμφάνιση "χύμα",
> ζήτησε έναν υπολογιστή. Μαζί με τον υπολογιστή ζήτησε από τον καταστηματάρχη
> πειρατικά office (τα winblows πάνε oem με το μηχάνημα). Ο καταστηματάρχης
> δίστασε στην αρχή αλλά μετά από πιέσεις του υποτιθέμενου πελάτη, τελικά
> υπέκυψε και το έκανε. Αφού παρέλαβε το μηχάνημα ο "αλλοδαπός", το παραδίδει
> στον ΣΔΟΕ.
>
> Η εξέλιξη ήταν δυσάρεστη για τον καταστηματάρχη... Του ρίξανε πρόστιμο
> [...]

Απίστευτο!!

Και εγώ ερωτώ: δε μπορούμε ως ελληνική(ές) κοινότητα(ες)
ασχολούμενη(ες) με το ελεύθερο λογισμικό να οργανώσουμε μια καμπάνια
προώθησης του ελεύθερου λογισμικού, εστιάζοντας ειδικά σε εφαρμογές
τύπου office? Έστω μια διαδικτυακή καμπάνια, με κάποιο site, με chain
mail[1], κλπ? Και εννοώ καμπάνια με στόχευση τα μικρά μαγαζιά
πληροφορικής και τις μικρές-μικρομεσαίες επιχειρήσεις[2].

Και το λέω διότι συνειδητοποιώ οτι το xyz Πλαίσιο, Multirama, etc δε
θα κάτσουν δυστυχώς ποτέ να προσφέρουν λύσεις βασισμένες σε ελεύθερο
λογισμικό (μακάρι να με διέψευδαν!). Όμως αν εγώ είχα ένα μικρομάγαζο
στην επαρχία, δε θα κέρδιζα προωθώντας έτοιμους, φθηνούς desktop
υπολογιστές με προεγκατεστημένο linux και βασικές εφαρμογές γραφείου?
Με το κατάλληλο marketing (που περιλαμβάνει και το "word-to-word"
marketing/advocacy), θα πουλούσα τρελλά!

Νομίζω οτι πολλοί από τους ιδιοκτήτες τέτοιων μαγαζιών απλά δε ξέρουν.
Αν γίνει όμως μια καμπάνια πανελλαδικά, έστω 3-4 να "πιάσουν" την
επιχειρηματική αυτή ιδέα μπορεί να είναι η απαρχή μιας μεταστροφής!
Και μάλιστα οι πρώτοι καταστηματάρχες που θα το κάνουν αυτό θα είναι
και οι πιο κερδισμένοι!

Και μη μου πείτε οτι προσπαθήσαν κι άλλοι στο παρελθόν... Ούτε οι
προηγούμενες 1-2 προσπάθειες ήταν σοβαρά και σωστά στημένες, ούτε το
ίδιο το ελεύθερο λογισμικό ήταν στο σημείο ωρίμανσης που είναι σήμερα,
ούτε οι συνθήκες στην αγορά (χάρη και στα... σVista) ήταν τόσο
ευνοϊκές όσο σήμερα[3].

Comments?

Θοδωρής

[1] Από τα τόσα ηλίθια chain mail που λαμβάνω καθημερινά προτιμώ να
λαμβάνω *ένα* και να αφορά *σοβαρό θέμα*.

[2] Γιατί να μη χρησιμοποιήσουμε τα όπλα τους (=ΣΔΟΕ) εναντίον τους?
"Για να μη πληρώνετε τα τσουχτερά πρόστιμα που πλήρωσε ο διπλανός σας,
βάλτε OpenOffice".

[3] Τώρα τελευταία μας βάλαν μερικούς καινούργιους υπολογιστές στη
δουλειά, με προεγκατεστημένα XP + Office 2007 (που να είχαν και
Vista). Έπρεπε να βλέπατε τι πανικός έγινε με το καινούργιο Word. Να
μη μπορούν να βγάλουν οι συνάδελφοι άκρη με ribbons, διαόλους και
τριβόλους... Άσε τι έγινε όταν συνειδητοποίησαν οτι τα αρχεία τους δε
διαβάζονταν από τους παλιότερους υπολογιστές αν δε τα έσωζαν με το
παλιό format... Αν κάποιος τους έβαζε openoffice, θα ήταν πολύ πιο
ευχαριστημένοι!