Πρόταση βελτίωσης των όρων χρήσης του hellug forum

Alexios Zavras zvr+hellug at zvr.gr
Thu Sep 11 11:17:12 EEST 2008

Nick Demou wrote [edited]:
> κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο

συγχαρητήρια για τη δουλειά.

ωστόσο...

> Δεν είμαι δικηγόρος αλλά:

αν θες να καλύψεις τις νομικές πλευρές του θέματος,
θα πρότεινα να εμπλακεί δικηγόρος στη διαδικασία σύνταξης όρων.

αν απλώς θες να θέσεις γενικές κατευθυντήριες γραμμές, είναι οκ
(και οι προλαλήσαντες το απλοποίησαν ακόμα περισσότερο,
απευθυνόμενοι σε σκεπτόμενα άτομα).

αλλά για νομικά θέματα, κείμενα όπως:
> Οι διαχειριστές του φόρουμ δεν
> έχουν εκ των πραγμάτων την δυνατότητα να επιθεωρούν όλο το περιεχόμενο
> που δημοσιεύουν τα μέλη. Ουδεμία δε ευθύνη για αυτές τις δημοσιεύσεις
> φέρει η Ένωση Χρηστών και Φίλων Linux Ελλάδος ή οποιοσδήποτε άλλος
> πέρα από τον συντάκτη τους.

δεν είμαι σίγουρος ότι στέκουν.
άλλο πράγμα "τα κείμενα εκφράζουν τις απόψεις των συγγραφέων"
κι άλλο "δεν έχουμε καμμιά ευθύνη"
(ναι, ξέρω ότι πολλοί άλλοι το βάζουν --
αυτό δε σημαίνει ότι στέκει, βέβαια).

πρόσφατο παράδειγμα από την ελληνική δικαιοσύνη:
- σε φόρουμ/blog/σχολιασμό κάποιος είπε κάτι για μια εταιρεία.
- η εν λόγω εταιρεία το θεώρησε συκοφαντικό (ήταν(;)).
- έτρεξε τον υπεύθυνο του site στα δικαστήρια (ως "εκδότη" του κειμένου).
- ο εκδότης είπε "μα ο καθένας γράφει ό,τι θέλει στο φόρουμ/blog/...".
- ο δικαστής είπε "εσείς τα δημοσιεύετε, δικιά σας δουλειά να βάλετε
  κόσμο να τα διαβάζει/εγκρίνει πριν βγουν στον αέρα."
  (προσοχή: όχι να τα ελέγχουν για ορθότητα -- εξ'ου και απόψεις συντακτών,
  αλλά απλώς ότι δεν προσβάλλουν, κλπ.).
- απόφαση: πολλά λεφτά για αποζημίωση από το site,
  κι ο κακόμοιρος που τά'γραψε (παιδάκι ήταν)... δεν έμαθα.

δε λέω ότι έτσι είναι το σωστό, απλά λέω τι έγινε (και μπορεί να ξαναγίνει).

φυσικά, συμφωνώ με την άποψη ότι μπορείς να σπαταλήσεις απεριόριστο χρόνο
αν αρχίσεις την προσπάθεια για την "άριστη" λύση...  αξίζει;
--
-- zvr --