[Open-source] Πνευματική ιδιοκτησία σε κείμενα με τα οποία εκφράζεται η άσκηση πολιτειακής αρμοδιότητας...

Konstantinos Koukopoulos kouk at noc.uoa.gr
Wed Jun 25 13:55:10 EEST 2008

On Wednesday 25 June 2008 09:00:25 Diomidis Spinellis wrote:
> Η δεύτερη αφορούσε ελληνικά τοπονύμια και αντίστοιχες γεωγραφικές
> συντεταγμένες για μια επιστημονική εργασία
> <http://www.dmst.aueb.gr/dds/pubs/jrnl/2003-PC-GTWeb/html/gtweb.pdf>.
> Πάλι, αυτά τα βρήκα όχι από το Υπουργείο Εσωτερικών ή τη ΓΥΣ, αλλά από
> τη National Imagery and Mapping Agency's (NIMA) των ΗΠΑ.  Μάλιστα στην
> περίπτωση αυτή, ένας φοιτητής μού επισήμανε πως διάφορα χωριά στην
> περιοχή του (Λάρισα) εμφανίζονταν με τα τουρκικά τους ονόματα.  Να
> λοιπόν μια άλλη πολιτική προέκταση του προβλήματος.

Δεν ξέρω αν έχει πολιτική προέκταση, αφού είναι απολύτως λογικό τα στοιχεία
ξένων υπηρεσιών να μην είναι επικαιροποιημένα σε σχέση με τις πάμπολες
μετονομασίες που έχουν γίνει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα
εάν τα δεδομένα της NIMA συλλέχθηκαν προ του '67 τότε θα αγνοούν το μεγάλο
κύμα μετονομασιών της δικτατορίας [1].

Αλήθεια, ξέρει κανείς τι θα γίνει με το κτηματολόγιο όσον αφορά τη πρόσβαση
στα στοιχεία του;

Τέλος, για όσους δεν τις έχουν δει, ο Hans Rosling έδωσε κάποιες πολύ
ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις που θίγουν και το ζήτημα της πρόσβασης σε δημόσιες
βάσεις δεδομένων:

http://www.ted.com/index.php/talks/hans_rosling_shows_the_best_stats_you_ve_ever_seen.html
http://www.ted.com/index.php/talks/hans_rosling_reveals_new_insights_on_poverty.html

Φιλικά,