Re: Άρθρο στην Ναυτεμπορική για εφορίες

Nick Demou ndemou at gmail.com
Sun Mar 2 14:12:10 EET 2008

IMHO,

από όσα κατάλαβα το άρθρο τονίζει ότι η εφορία είναι εξαιρετικά
αποδιοργανομένη και διαγνώσκει έμεσα και άμεσα ως βασικό λόγο την
ελειπή και προβληματική μηχανογράφηση. Συνεπώς δεν νομίζω ότι το εν
λόγω άρθρο μας δίνει βάση για να στείλουμε οποιοδήποτε σχόλιο ως
τεχνολογικός σύλλογος διότι είναι στο σημείο "για όνομα του θεού
βελτιώστε την μηχανογράφηση σας" στο οποίο δεν έχουμε να προσφέρουμε
κάτι περισσότερο από κάθε άλλο σύλλογο Ελλήνων φορολογούμενων. Αν
φτάσουμε στο σημείο "ΟΚ τώρα που αποφασίσατε να την βελτιώσετε ορίστε
τι πρέπει να προσέξετε" μπορούμε να πούμε περισσότερα.

Αν θέλετε από τώρα τη γνώμη μου για το τι θα πρέπει να τονίσει ο
σύλλογος όταν και αν φτάσουμε να κοιτάμε πως θα βελτιώσουμε την
μηχανογράφηση της εφορίας ή άλλου δημόσιου τομέα ακολουθεί:

πρέπει να έχουμε κατα νου ότι βελτίωση της μηχανογράφησης μπορεί να
προκύψει και με κλειστό λογισμικό και με ανοικτό (π.χ. οι περισσότερες
σημερινές χώρες με καλή μηχανογράφηση της εφορίας τους, μαντεύω με
ασφάλεια, πως έχουν κλειστό λογισμικό). Φυσικά αν και το κλειστό και
το ανοικτό λογισμικό θα λειτουργήσει μια χαρά[1] υπάρχουν μεγάλες
διαφορές που πρέπει το κράτος να λάβει υπόψη. Συγκεκριμένα η επιλογή
ενός αντί του άλλου έχει μεγάλες διαφορές στα παρακάτω σημεία:
   α) το συνολικό κόστος και ειδικά σε βάθος χρόνου
   β) το αν τα χρήματα που θα δαπανηθούν θα καταλήξουν στην εσωτερική
οικονομία η στο εξωτερικό
   γ) στην ελευθερία επιλογής συνεργάτη όταν ΣΙΓΟΥΡΑ θα χρειαστεί
αναβάθμιση / επέκταση / τροποποίηση του συστήματος μηχανογράφησης
   δ) στο κατα πόσο ο πολίτης θα έχει πρόσβαση στο σύστημα χωρίς να
του επιβάλονται συγκεκριμένες τεχνολογίες και προμηθευτές
   ε) σε ζήτημα ασφάλειας των κρίσιμων δεδομένων που χειρίζεται το
σύστημα. Υπάρχει κάποιο backdoor? Αν σε 1,5,10,50 χρόνια ανακαλυφθεί
bug που επηρεάζει την ασφάλεια πως θα αντιμετωπιστεί? Σε τι βαθμό και
βάθος μπορούμε να κάνουμε έναν έλεγχο για την ασφάλεια του συστήματος?

Τα παραπάνω είναι φυσικά πολύ σοβαρά ζητήμα και είναι αυτά στα οποία
το ΕΛ/ΛΑΚ μπορεί να κάνει τη διαφορά απο το κλειστό λογισμικό και άρα
είναι αυτά στα οποία πρέπει να δώσει βάρος και τα οποία πρέπει να
τονίσει ο σύλλογος σε οποιαδήποτε πρόταση του.