Άρθρο στην Ναυτεμπορική για εφορίες

P. Christeas p_christ at hol.gr
Sat Mar 1 18:36:24 EET 2008

On Σαβ 01 Μαρ 2008, nikos roussos wrote:

> μπορείς να το αναλάβεις; ξέρω πως έχεις πολύ καλή γνώση αυτών των θεμάτων.
> μπορείς να ετοιμάσεις μια μικρή απάντηση να τη στείλουμε αύριο-μεθαύριο;

Αγαπητέ αρθρογράφε,
Το άρθρο στη στήλη "γνώμη" της 01/03/2008 και με τίτλο "Γιγαντώνεται η
φορολογική γραφειοκρατία" βρήκε ιδιαίτερη απήχηση στα μέλη του συλλόγου μας.
Είμαστε απόλυτα σύμφωνοι με τις απόψεις σας! Θυμόμαστε επίσης και παλιότερα
άρθρα που δημοσιεύτηκαν στην Ναυτεμπορική και αναφέρονται στο ζήτημα της
γενικότερης δυσλειτουργίας της δημόσιας διοίκησης ή ειδικότερα στο δαιδαλώδες
φορολογικό μας σύστημα. Χαιρόμαστε που η άποψή σας συμπορεύεται με τις θέσεις
μας.

Θα συμφωνείτε, βέβαια, ότι λύση για την γραφειοκρατία και αποτελεσματικότητα
του κρατικού μηχανισμού είναι η /σωστή/ μηχανοργάνωση. Εμείς, βάζουμε την
λεξη "σωστή" και βοηθάμε να βρεθεί αυτή η "σωστή" λύση.

Σας ενημερώνουμε, λοιπόν, ότι το αντικείμενό μας (το ελεύθερο λογισμικό) είναι
πολλαπλά συνδεδεμένο με το ζήτημα της γραφειοκρατίας αλλά και του φορολογικού
καθεστώτος. Τα γραφόμενά σας μας έδωσαν μία ευκαιρία να συντάξουμε και να σας
ενημερώσουμε για τις απόψεις του συλλόγου και των μελών μας. Μάλιστα, τις
τελευταίες εβδομάδες το θέμα είχε συζητηθεί εντονότατα στους κύκλους μας.
Μέλη του συλλόγου μας, συνεργατικά, έχουν ήδη κάνει μελέτες για θέματα
ηλεκτρονικής αρχειοθέτησης, διακίνησης ηλ. εγγράφων, συνεργασίας μεταξύ
συστημάτων και λύσεων για ποικίλες περιπτώσεις σημερινής γραφειοκρατίας.

Δεν θέλουμε να σας κουράσουμε με τεχνικές λεπτομέρειες ή μακριές αναλύσεις.
Απλά θέλουμε να γίνει γνωστό στο κοινό, ότι εργαζόμαστε ήδη, εθελοντικά, στην
μελέτη προτάσεων που θα βοηθήσουν την χώρα μας να ξεπεράσει τα αγκάθια που
αγκυλώνουν το μέσο Έλληνα. Την ίδια ώρα που το ΥΠΟΙΟ συνάπτει μυστήριες
συμφωνίες (όπως με τη Microsoft), για τεχνολογίες που έχουν αποτύχει[1] να
λύσουν τα προβλήματα που αναφέρετε στο άρθρο σας.

Διευκρινίζουμε τέλος ότι το "ανοιχτό λογισμικό" δεν είναι ένα ακόμη προϊόν που
ζητάμε να "πουλήσουμε", αλλά μία νέα νοοτροπία ανεξάρτητη από προμηθευτές και
εταιρίες. Δεν αποκλείουμε προμηθευτές, ούτε καν τους σημερινούς του κλειστού.

Είμαστε στη διάθεση της εφημερίδας σας για να ενημερώσουμε περαιτέρω για τις
αναλυτικές μας προτάσεις και να σας παραθέσουμε πολύτιμο δημοσιογραφικό υλικό
για το πρακτικό αποτέλεσμα της πληροφορικής σε αντίστοιχες περιπτώσεις.

Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας.

[1] θεωρούμε το γεγονός των Η/Υ που "κάθονται" στα γραφεία των δημ. υπαλλήλων
σαφή αποτυχία. Όπως και την έλλειψη συνεργασίας ανάμεσα στα συστήματα
διαφορετικών οργανισμών.