Paei sth Boylh me nomosxedio h symfwnia me th microsoft toy 2006

Asteris Masouras asterios at gmail.com
Mon Jan 21 19:00:18 EET 2008

Οι ανησυχίες που προκαλεί η συμφωνία προέρχονται κυρίως απ' τις ασάφειες που
αφήνει το νομοσχέδιο, κατά τη γνώμη μου, παρά απ' τα όσα διατυπώνει με
σαφήνεια, κι αυτές είναι πολλές. Πχ. οι παράγραφοι 4.2 και 4.4, όπως έχω
γράψει επανηλλειμένα, αν δεν διευκρινιστούν με τροπολογίες, αφήνουν υπόνοιες
για anticompetitive παρεμβάσεις της Microsoft σε θέματα δημοσίων προμηθειών
και πέρα απ' τα όσα αφορούν τα συμφωνηθέντα (δηλαδή, αν το SAM
χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση και λογισμικού πέραν αυτού της MS, κι αν η
Ομάδα Εργασίας που θα συσταθεί γνωμοδοτεί γενικότερα για έργα
μηχανοργάνωσης). Επιπλέον, σήμερα εντόπισα και νέα επικίνδυνα ασαφή
παράγραφο, στο προοίμιο της συμφωνίας (μέσω αυτής της ανάλυσης
http://www.noooxml.org/forum/t-35281/greece-sell-out-proposal):

Δεδομένου ότι, η Κυβέρνηση έχει, και θα διατηρήσει, την πλήρη διακριτική
ευχέρεια να προκυρήσσει διαγωνισμούς για προϊόντα λογισμικού ή/και υπηρεσίες
από τρίτους προμηθευτές εκτός της MIOL

Η ανάλυση "The provision means that the government may not disclose the use
of software from other vendors than Microsoft which is clearly an
anti-competitive practice" μπορεί να ακούγεται υπερβολική, αλλα δε μπορεί να
αποκλειστεί ως παράλογη.

Αν μη τι άλλο, μ' όλες αυτές τις ασάφειες και τις αναφορές σε παρωχημένα
deadlines και συμπληρωματικές συμφωνίες τα κείμενα των οποίων δεν έχουν
γίνει γνωστά, το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς είναι ότι πρόκειται για
ένα επικίνδυνα κακογραμμένο νομοσχέδιο που χρήζει οπωσδήποτε διευκρινιστικών
τροπολογιών. Η οποιαδήποτε πίεση, μέσω κινητοποιήσεων και προβολής του
θέματος στα ΜΜΕ θα μπορούσε έτσι τουλάχιστον να αξιοποιηθεί για να ληφθούν
υπ' όψη οι τροπολογίες αυτές, ή για να αποτελέσουν βάση διαρκούς κριτικής
στο νόμο που θα προκύψει με σκοπό την αναμόρφωσή του. Παρ' όλα αυτά, έχουμε
και τη θεωρητική τουλάχιστον δυνατότητα αλλά και το δικαίωμα να παρέμβουμε
και στο στάδιο όπου η συμφωνία συζητείται ακόμα υπό τη μορφή σχεδίου νόμου.

Στο θέμα της έλλειψης πειστικής επιχειρηματολογίας υπέρ του ΕΛ/ΛΑΚ από
μέρους της κοινότητας και του συλλόγου ειδικότερα, έχω να παρατηρήσω ότι η
επιχειρηματολογία αυτή υπάρχει και έχει αναπτυχθεί βάσει της διεθνούς
εμπειρίας, από κυβερνήσεις, οργανισμούς (ακόμα και τον ΟΗΕ και την ΕΕ),
οργανώσεις, επιχειρήσεις και ακαδημαϊκούς. Το μόνο που μένει είναι να
σταχυολογηθεί, να μεταφραστεί και να παρουσιαστεί στα πλαίσια της ελληνικής
εμπειρίας, και προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση έχουν γίνει, και από το
σύλλογο και από την κοινότητα γενικότερα, πολλές φορές στο παρελθόν.

Στις 21/1/2008, Antonis Christofides <anthony at itia.ntua.gr> έγραψε:

--
Asteris Masouras
Software Engineer - Translator