[Open-source] ARXEIO ERT STO DIADIKTYO

Theodore J. Soldatos bafh at hellug.gr
Tue Dec 11 02:14:14 EET 2007

Panagiotis Kranidiotis wrote:
<snip>
> Η επιλογή μιας εναλλακτικής λύσης είναι καινοτομία αλλά κανείς δεν
> μπορεί να κατηγορήσει κάποιον γιατί δεν την επέλεξε.
> Έτσι λοιπόν και στην συγκεκριμένη περίπτωση το έργο ακολούθησε την
> επιλογή του mainstream όχι για λόγους εμπάθειας αλλά για κυρίως για
> λόγους ανασφάλειας.
> Μετά από επικοινωνία με τον υπεύθυνο του έργου από πλευράς ΕΡΤ ειπώθηκε
> ότι σε καμία περίπτωση δεν υπήρχε πρόθεση αποκλεισμού του Linux  από την
> πρόσβαση στο ψηφιακό υλικό της ΕΡΤ αλλά δυστυχώς η λύση που επιλέχθηκε
> (σε πρώτη φάση και λόγω της εργολαβίας) δεν επέτρεπε την συμβατότητα.

Συγγνώμη για την έκφραση, αλλά αυτά εμένα μου φαίνονται μπούρδες. Από ποιόν και
γιατί επιλέχτηκε η συγκεκριμένη λύση; Η συμβατότητα θα έπρεπε να είναι
προαπαιτούμενο, όχι "αν μας βγει μας βγήκε, ουπς, συγγνώμη, δεν μας βγήκε".

Τη στιγμή που υπάρχει στο source της σελίδας ένα mms:// που παίζει σε Linux,
είναι γελοιωδώς εύκολο η σελίδα να υποστηρίζει Linux, όπως κάνουν χιλιάδες άλλα
sites στο Internet. Μια τυπική σελίδα με streaming που παίζει σε firefox σε
Windows και MacOSX, παίζει και σε Linux. Πρέπει *να προσπαθήσεις* για να μην
παίζει σε firefox σε Linux!

> Το θετικό είναι ότι η πρόθεση υπάρχει και μάλιστα θα υπάρξει επικοινωνία
> των τεχνικών της ΕΡΤ με τον σύλλογο με σκοπό την εξεύρεση λύσης στο
> εγγυής μέλλον

Το θέμα είναι να υπάρχει η θέληση για υποστήριξη ανοιχτών προτύπων. Τώρα τι λέει
ο κάθε τεχνικός ουδεμία σημασία έχει, εφ' όσον οι προδιαγραφές (που ως γνωστόν
δεν τις ορίζουν τεχνικοί) δεν απαιτούν ανοιχτά πρότυπα.

> [...]
> στο οποίο θα συμμετέχουν developer από την ευρύτερη κοινότητα καθώς και
> οι διαχειριστές του web site της ΕΡΤ. Πιθανά η όλη αυτή ιστορία πέραν
> της δυνατότητας προσβασιμότητας από χρήστες linux, να δώσει και την
> δυνατότητα παρουσίασης μια επαγγελματικής εναλλακτικής πρότασης για
> θέματα video-streaming , το οποίο θα αποτελούσε τεκμήριο καλής
> λειτουργίας και δυνατότητας διαλειτουργικότητας. Το παραπάνω είναι απλά
> μια σκέψη. Θα υπάρξουν νεότερα τις επόμενες ημέρες. Το σίγουρο είναι ότι
> θα απομακρυνθεί αρνητική φράση "Δεν υποστηρίζονται λειτουργικά συστήματα

Μάλιστα. Ένα καλόπιασμα δηλαδή, για να καλύψουν τη χοντράδα που κάνανε. Τυπικά
ελληνικό.

Συγγνώμη, αλλά τη δικαιολογία της ανασφάλειας (η οποία άλλωστε αποτελεί παραδοχή
ότι υπήρχε πρόθεση - "να καλύψουμε τον κώλο μας") δεν τη δέχομαι. Τι πρόβλημα θα
μπορούσε να δημιουργήσει η υποστήριξη ανοιχτών προτύπων; Τι φοβήθηκαν; Μην τους
κάνουν ντα ο Αλογοσκούφης και ο Ballmer;

Δεν πιστεύω ότι θα γίνει οτιδήποτε αν ακολουθήσουμε την τακτική των "καλών
παιδιών". Η κυβέρνηση είναι δεμένη με την Microsoft και αντίθετη με τα ανοιχτά
πρότυπα και το open source λόγω ιδεολογίας και η ΕΡΤ ελέγχεται από την
κυβέρνηση. Η κυβέρνηση κάνει συμφωνία με την Microsoft και - ω του θαύματος! -
"δεν υποστηρίζονται λειτουργικά συστήματα Linux" σε μια εταιρεία που ελέγχεται
από την κυβέρνηση. Δεν βλέπω πώς αυτό μπορεί να έγινε "κατά λάθος". Πολιτική
επιλογή ήταν.

Θ.

--
=  theodore at eexi.gr =_/_====== "Greed is never good" - Linus Torvalds ========