[Open-source] ARXEIO ERT STO DIADIKTYO

Konstantinos Margaritis markos at debian.gr
Mon Dec 10 15:33:53 EET 2007

On Monday 10 December 2007 14:16, Thanos Kyritsis wrote:
> Επειδή βλέπω πως τις επόμενες ημέρες όλο με την ΕΡΤ θα
> ασχολούμαστε, ένα ακόμα σχόλιο, κυρίως αυτο-κριτικής και για το
> κατά πόσο αν εγώ που τρέχω Linux μπορώ να απαιτώ από την κάθε ΕΡΤ
> να μου δίνει πρόσβαση στο περιεχόμενο:

νομίζω πάντως ότι αξίζει τη συζήτηση το θέμα, είναι σημαντικό και σε
τελική ανάλυση, όπως είπε και ο Νίκος Δήμου, μας αφορά άμεσα γιατί
*εμείς* πληρώνουμε την ΕΡΤ.

> Και να μιλήσουμε και λίγο τεχνικά.
>
> Δεδομένου λοιπόν πως θες να σερβίρει ο webserver (ή κάποιος
> streaming server) τα videos μέσω browser-plugin (και όχι .ogg με
> download, ούτε με direct rtsp:// ή mms:// connection επάνω στον
> streaming server), αυτή τη στιγμή αμφιβάλλω πως υπάρχει open source
> λύση.

Χωρίς να είμαι ειδικός στο video streaming, δεν είναι αναγκαίο να
απαιτήσουμε open source λύση στο server side κομμάτι, μόνο υποστήριξη
στον client. Server side, ας χρησιμοποιήσουν όποια λύση θέλουν, απλά
να χρησιμοποιήσουν "σχετικά" ανοιχτά πρότυπα". Π.χ. mpeg4, H.264 και
χωρίς τη χρήση flash player, που σε τελική ανάλυση δεν είναι
αναγκαίος ή έστω ας υπάρχει option.

> Από τη σκοπιά του developer, περιττό να σας πώ πως είναι μαύρο
> χάλι. Η microsoft υποθέτω πως (πλέον) πρέπει να έχει full support
> στα frameworks της για τέτοιες multimedia δυνατότητες. H Adobe λύση
> είναι πιο brutal, πιο raw, πιο custom/hack-like (και χωρίς να έχεις
> support από κάποιον πως όλες αυτές οι customιές θα παίζουν και
> μεθαύριο).

Γιατί είναι μαύρο χάλι; από περιέργια ρωτάω δε σε αμφισβητώ, απλά μου
φαίνεται ότι το Linux έχει ήδη αρκετά χρόνια "προϋπηρεσίας" ως λύση
video streaming. Στο client κομμάτι ναι πάσχουμε λιγάκι αλλά δεν
είναι δα ότι είναι αδύνατο να υποστηριχθεί το Linux.

> Οπότε, όπως λέει και ο Χρήστος, υπάρχει και ένα (σημαντικό)
> κομματάκι ευθύνης του Linux* για όλη αυτή τη (μιζερο)κατάσταση.
>
> * στο "του Linux" βάλτε της Linux/Open Source κοινότητας γενικώς,
> προφανώς όχι του Linux kernel.

αν είχαν ενδιαφερθεί στο "παραμικρό" να δουν πως θα μπορούσε να παίξει
σε linux, θα μπορούσαν να ρωτήσουν τον ανάδοχο να το ερευνήσει, ο
ανάδοχος ΑΝ ήξερε θα απαντούσε, αν όχι, θα το έψαχνε ή θα ρωτούσε
κάποιον Linuxa, ειδικά αν ήταν στις προδιαγραφές του έργου -τότε θα
έπρεπε σίγουρα να το υλοποιήσει. Το θέμα είναι ότι δεν θα είχε
δημιουργηθεί αυτό το θέμα, αν απλώς γράφανε "ερευνάται το θέμα της
υποστήριξης Linux" ή "ζητούνται πληροφορίες για την υποστήριξη Linux"
ή κάτι αντίστοιχο τέλος πάντων. Το θέμα είναι ότι το ξέκοψαν εξ
αρχής. Προκλητικό ή όχι;

Κώστας