Αδειες ΕΛ/ΛΑΚ [was: ... [Madwifi-devel] [ANNOUNCE] MadWifi ...]

ndemou at gmail.com ndemou at gmail.com
Sun Sep 30 21:45:15 EEST 2007

On 9/28/07, Christos KK Loverdos <loverdos at gmail.com> wrote:
> Καλημέρα,
>
> Έτυχε αυτές τις ημέρες να ψάχνω λίγο τα των open source licenses, μιας
> και ετοιμάζομαι να  βγάλω προς την κοινότητα ένα δικό μου project, και
> έπεσε το μάτι μου σε διαμαρτυρίες από την πλευρά του (open)BSD σχετικά
> με το relicensing του σχετικού madwifi κώδικα από BSD σε GPL.
>
> Επειδή τώρα άρχισα να ψάχνω κάπως καλύτερα τα θέματα των αδειών, το
> συγκεκριμένο μου φαίνεται σοβαρό, αλλά δεν είμαι σε θέση να έχω
> αντικειμενική άποψη. Μπορεί κάποιος να εξηγήσει λίγο την κατάσταση;
>
> Αν όντως υπάρχει θέμα, είναι κρίμα 2 open source κοινότητες να έχουν
> [...]

Ο ανταγωνισμός όπως στην περίπτωση του BSD vs Linux είναι ωραίο
πράγμα. Όμως παρεξηγήσεις συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες,
πόσο μάλλον όταν υπάρχει ανταγωνισμός. Οι λεπτομέρειες είναι βαρετές
και δεν νομίζω ότι παίζουν σπουδαίο ρόλο για την περίπτωση σου.

Το βασικό που πρέπει εσύ να αποφασίσεις είναι αν θες μια permissive ή
μία non-permissive license και μετά πάρε την πιο διάσημη της
κατηγορίας της (permissive:BSD non permissive:GPL). Δεν έχει νόημα να
ψάχνεσαι περισσότερο αν ο κώδικας είναι δικό σου και αυτό που θέλεις
είναι να τον κάνεις κοινό αγαθό.
Αν θες να πάρεις μέρος του κώδικα απο αλλού ή σε ενδιαφέρει να πάρουν
δικό σου κώδικα όσο περισσότεροι άλλοι γίνεται τότε το πιο σημαντικό
πράγμα που πρέπει να ξέρεις είναι αυτό:
   http://www.dwheeler.com/essays/floss-license-slide.html
Τα παραπάνω δια στόματος David Wheeler του οποίου παρεμπιπτόντως η
προτίμηση του είναι ξεκάθαρη (και ίδια με τι δική μου) και είναι αυτή:
   http://www.dwheeler.com/essays/gpl-compatible.html

αν έχεις άλλες απορίες εδώ είμαστε

αν δεν ξέρεις τα βασικά διάβασε το 2ο μισό απο αυτό:
http://www.enlogic.gr/other/floss/ellak.htmlela

--
Σεβασμός της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος στην Ελλάδα:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100007_08/07/2007_233651