[OT] RSI συμβουλές

ndemou at gmail.com ndemou at gmail.com
Sat May 12 13:50:14 EEST 2007

On 5/9/07, Alexios Zavras <zvr+hellug at zvr.gr> wrote:
> Opws merikoi kserete, edw kai dyo bdomades talaipwroymai me RSI.

On 5/9/07, Alexios Zavras <zvr+hellug at zvr.gr> wrote:
> Opws merikoi kserete, edw kai dyo bdomades talaipwroymai me RSI.

πριν μερικά χρόνια προγραμμάτιζα επί 15 ώρες την ημέρα και άρχισα κι
εγώ να υπέφερω από RSI (σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα ή κάπως έτσι). Ο
καρπός μου και τα δάχτυλά πόναγαν συνέχεια και πάθαινα αγκυλώσεις.
Είχα φτάσει στο σημείο να σηκώνω το ποτήρι του νερού με τα δύο χέρια
(το αριστερό χέρι υποβάσταζε το δεξί το οποίο _προσπαθούσε_ να
κρατήσει σχετικά σφιχτά το ποτήρι). Είχα όμως την τύχη να περνάω
πολλές ώρες παρέα με γιατρούς. Ο διευθυντής της διπλανής κλινικής ήταν
ορθοπεδικός και με λίγη τύχη κατάφερα να του μιλήσω εκτενώς για το
πρόβλημα. από την συζήτηση αυτή προέκυψαν 4-5 συμβουλές που στην
περίπτωση _μου_ λειτούργησαν 100%. Τα αναφέρω γιατί ως ένα βαθμό θα
αφορούν σίγουρα και άλλους:

 0) [τα ΜΗΝ:] μην κάνεις επέμβαση εκτός αν όλα τα άλλα αποτύχουν. Μην
πάρεις αντιφλεγμονώδη παρ'εκτός αν το placebo σε βοηθάει πολύ :) (δεν
πήρα). Μην δένεις το χέρι σου με γάζες. Μην το δένεις ούτε με τα
ειδικά βοηθήματα ΕΦΟΣΟΝ μπορείς να το προσέχεις ώστε να μην δεχτεί
κάποια καταπόνηση.

 1) μάθε να έχεις τα χέρια σου χαλαρά όταν πληκτρολογείς.

Μπορείς να πληκτρολογείς με τους μυς σε τόνο αθλητή τένις στη φάση του
σερβίς (welcome back RSI) και μπορείς να πληκτρολογείς και αέρινα (bye
bye RSI). Για λίγο καιρό μάθε να αφουγκράζεσαι τα χέρια σου. Είναι
βολεμένα ή όχι? Είναι σε "τάση" ή χαλαρά? Ακούγετε χαζό αλλά είναι
πολύ βασικό. Μετά απο 1-2 βδομάδες θα συνειδητοποιήσεις ότι μπορείς να
συλέγεις πολύ περισσότερο και λεπτομερές input από το νευρικό σου
σύστημα από ότι νόμιζες.

 2) τις πρώτες μια - δυο βδομάδες ξεκούραση, μασάζ, στρέτσιν. ΠΟΛΥ
ξεκούραση. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ξεκούραση.

Απαλό μασάζ και στρέτσιν του ενός χεριού με το άλλο όσο συχνά μπορείς
και θυμάσαι να το κάνεις.

 3) όταν το χέρι πάψει να πονάει ξεκινάς ασκήσεις ενδυνάμωσης οι
οποίες όμως ΔΕΝ θέτουν σε κίνηση τον καρπό.

Π.χ. έχεις ένα βάρος στο τραπέζι, το πιάνεις και το σηκώνεις με τον
καρπό πάντα στις 0 μοίρες. Μετά γυρίζεις το χέρι ώστε το βάρος να
έλθει πάνω από το χέρι. Ο καρπός πάντα στις 0 μοίρες. Όσο ποιο μεγάλο
το βάρος τόσο το καλύτερο αρκεί να μην νιώθεις ότι πονάς. Μπορείς να
κάνεις την άσκηση και χωρίς βάρος αν πιέζεις το ένα χέρι με το άλλο
προς τα πάνω και προς τα κάτω. Προσοχή το πιέζεις αλλά ΔΕΝ κουνάς τον
καρπό. Με αυτό τον τρόπο γυμνάζεις και τα δάχτυλα σου. Εγώ το έκανα
αυτό το πρωί και το βράδυ.
   Κάπου εδώ μπορείς να αρχίσεις να δουλεύεις σε πληκτρολόγιο. Όταν
δουλεύεις: μασάζ και στρέτσιν κάθε μία ή ακόμα και μισή ώρα
οπωσδήποτε.

 4) όταν πλέον το χέρι είναι πλήρως ΟΚ κάνε και όση άλλη γυμναστική
μπορείς και τώρα πλέον επιτρέπονται ασκήσεις με κίνηση του καρπού (εγώ
την γυμναστική δυστυχώς την έκοψα οπότε είμαι μόνιμα στο σημείο "λίγο
πριν το RSI")

Πρόσεξε μόνο μην κάνεις κουταμάρες με ΥΠΕΡβολική καταπίεση του καρπού
(π.χ. για να εντυπωσιάσεις το νεαρό κοριτσάκι που γυμνάζεται δίπλα
σου).