Απ: Έρευνα για το Ανοικτό Λογισμικό

Nick Demou ndemou at gmail.com
Fri Mar 30 15:38:58 EEST 2007

Την 30/3/2007, Boukouvalas Kostas <quantis at hellug.gr> έγραψε:

> Για μένα, η παράλληλη χρήση Microsoft Windows / Microsoft Office και η
> χρήση κάποιων formats που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη αυτή εταιρεία
> είναι το ελάχιστο που θα μπορούσε κανείς να κάνει σαν ανταπόδωση στη
> διάδοση της χρήσης των υπολογιστών που προέκυψε από την πειρατεία του
> προϊόντος της, Windows 95.

αφού η διάδοση της χρήσης των ΗΥ προέκυψε απο την "πειρατεία" του
προϊόντος και όχι απο το προϊόν γιατί να ανταποδώσουμε προς την
κατασκευάστρια του προϊόντος που καταδικάζει την "πειρατεία" και τους
"πειρατές" των προϊόντων της. Μάλλον στους "πειρατές" θα πρέπει να
ανταποδώσουμε (τα εισαγωγικά παντού γιατί ή λέξη πειρατεία είναι κάπως
άστοχη όταν περιγράφει την πράξη της χρήσης λογισμικού κατά παράβαση
της άδειας του - από όσα θυμάμαι οι πειρατές καίγανε πόλεις και
σκοτώνανε κόσμο)

Ακόμα και αν το προϊόν όμως ήταν θεϊκό πάλι το 300-400% περιθώριο
κέρδους από τα τμήματα πώλησης windows και office που οδήγησε σε
αμύθητα πλούτη για την εταιρεία και τους επενδύτες της είναι κατά την
γνώμη μου επαρκής ανταπόδοση.

> ...η συμφωνία Microsoft-Novell
> (http://www.microsoft.com/presspass/press/2006/nov06/11-02MSNovellPR.mspx)
> δείχνουν οτι σήμερα παρα κάθε άλλη περίοδο αυτή η εταιρεία στηρίζει με
> πράξεις την προώθηση του ελεύθερου λογισμικού.

η συμφωνία Microsoft Novell:
 - έχει δεχτεί δριμύτατη κρητική από υποστηρικτές του ΕΛ/ΛΑΚ
 - επιφανή μέλη της κοινότητας παραιτήθηκαν από την Novel εξ αιτίας της
 - άλλα επιφανή μέλη που ακόμα εργάζονται στην novel δηλώνουν πως η
novel θα διορθώσει τα κακώς κείμενα της συμφωνίας που αντιφάσκουν με
την υποστήριξη προς το ΕΛ/ΛΑΚ

Με βάση αυτά κάθε άλλο παρά μπορεί να θεωρηθεί απόδειξη ότι η MS
προωθεί το ελεύθερο λογισμικό (ειδικά όταν δεν έχει περάσει και πολύς
καιρός από τότε που χαρακτήριζε το ΕΛΛΑΚ "μολυσματικό", και
"κομουνιστικό" (για τους Αμερικάνους κοντινή έννοια με αυτή του
"προδότης")
Θεωρώ ότι είναι καλό είναι να διαβάσεις αυτές τις κρητικές.

> Επίσης ο ερχομός της Microsoft στην Ελλάδα με την μελλοντική δημιουργία
> του Κέντρου Καινοτομίας στην Ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης δείχνει μια
> εταιρεία που έχει ενδιαφέρον για τους αναπτυσσόμενους πυρήνες
> δημιουργίας λογισμικού αλλά και παροχής υπηρεσιών πληροφορικής σε μια
> χώρα που πριν από 10 χρόνια δεν ήξερε να πατήσει Enter στην έρευνα.

_έστω_ ότι τα δείχνει όλα αυτά, ποια η σχέση τους με το ΕΛ/ΛΑΚ

> Τώρα όσον αφορά το ακαδημαϊκό ίδρυμα που χρησιμοποιεί το format, αυτό
> που είπα και δεν έγινε κατανοητό είναι πως, όταν βλέπει κάποιος τις
> κινήσεις που έγιναν προς μια ορισμένη κατεύθυνση (ημερίδες, εκδηλώσεις,
> ομιλίες) και το μέγεθος διείσδυσης που είχαν αυτές στους φοιτητές
> (πράγμα που φαίνεται και μόνο από την διεξαγωγή της έρευνας), ε ΔΕΝ
> ΝΟΙΑΖΕΙ κανένα και ΔΕΝ ΚΟΛΛΑΜΕ σε τέτοιου είδους λάθη.

κατά την γνώμη μου να μας νοιάζει πρέπει να κολλάμε όχι