Parousiash tou syllogou sth syzhthsh ths E8elontikhs Ergasias 8essalonikhs

Asteris Masouras asterios at gmail.com
Tue Mar 13 20:05:16 EET 2007

Oops, αμέλησα το Cc: στη λίστα του thelug! Πολύ καλό το φωτορεπορτάζ,
Κώστα. Δείτε και το σχετικό άρθρο του ΑΠΕ, παρακάτω.
Χάρηκα που ενημερώθηκα για τη δράση και άλλων εθελοντικών ομάδων από
διαφορετικούς χώρους, και γνώρισα τους συντελεστές τους, ο
εθελοντισμός δεν ευδοκιμεί στη χώρα μας δυστυχώς κι είναι πολύ εύκολο
να απογοητευτείς αν δε δεις τι πετυχαίνουν κι άλλοι που προσπαθούν
περισσότερο καιρό και σε πιό δύσκολες συνθήκες.

Αστέρης

http://www.ert3.gr/news/et3newsbody.asp?ID=299306
Εκδήλωση για τον εθελοντισμό (12/3/2007 9:36:00 μμ)

Τη διάδοση του ελεύθερου λογισμικού με την ταυτόχρονη απαγκίστρωση των
χρηστών από τις μεγάλες εταιρίες λογισμικού πρεσβεύουν τα μέλη της
Ένωσης Χρηστών και Φίλων Linux Ελλάδας που παρουσίασαν τις θέσεις τους
σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Εθελοντική Εργασία Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με το μέλος της Ένωσης, Γιάννη Στοΐλη, «η ελευθερία για την
οποία μιλάμε ισοδυναμεί με την έννοια της ελευθερίας του λόγου και όχι
του δωρεάν».
Όπως εξηγεί, ελευθερία είναι κυρίως να βελτιώνεις ένα πρόγραμμα και να
δημοσιεύεις τις βελτιώσεις σου στο κοινό, ώστε όλη η κοινότητα να
επωφελείται.
«Δεν μιλάμε φυσικά για "σπάσιμο" προγραμμάτων αλλά για τη δημιουργία
νέων -από προγραμματιστές- που διατίθενται ελεύθερα στο διαδίκτυο όπως
το Linux το οποίο άλλωστε χρησιμοποιείται και από το Google» εξήγησε ο
κ. Στοϊλης μιλώντας σε εκδήλωση για την εθελοντική εργασία που
διοργανώθηκε το απόγευμα στο κτίριο του Παιδαγωγικού του Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου.

Υποστήριξε ότι το 90% των χρηστών των υπολογιστών χρησιμοποιεί μόλις
το 10% των δυνατοτήτων των εκάστοτε προγραμμάτων που αγοράζουν από
μεγάλες εταιρίες, τη στιγμή που, όπως είπε, θα μπορούσαν να
χρησιμοποιήσουν δωρεάν παρόμοια προγράμματα. «Στην Ελλάδα μάλιστα, δεν
υπάρχει εταιρία που να μην χρησιμοποιεί ανοιχτό λογισμικό» κατέληξε ο
κ. Στοϊλης.

Στα ψηφιακά δικαιώματα του πολίτη αναφέρθηκε από την πλευρά του ο
Αστέρης Μασούρας από την Πρωτοβουλία για τα ψηφιακά δικαιώματα
σημειώνοντας ότι αντικείμενα δράσης τους αποτελούν η προστασία της
ιδιωτικότητας, το ελεύθερο λογισμικό αλλά και η συνεχής ενημέρωση και
ενεργοποίηση των πολιτών για τα δικαιώματά τους.
Για την δράση της εθελοντικής εργασίας στη Θεσσαλονίκη μίλησε ο
Γιώργος Κεσίσογλου τονίζοντας ότι τα μέλη της ασχολούνται κυρίως με
προγράμματα ένταξης ατόμων με αναπηρίες, με την αλληλεγγύη σε
μειονότητες και με κοινωνικά αποκλεισμένες ομάδες και μετανάστες. «Δεν
θέλουμε εθελοντισμό με υποκατάσταση μισθωτής εργασίας και μόνο με
συνδρομές ή φιλανθρωπία» ξεκαθάρισε.

Στο έργο του «Οδυσσέα», της ΜΚΟ για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας
σε μετανάστες, αναφέρθηκε ο Χρήστος Κοτίνης υπογραμμίζοντας ότι φέτος,
στο κτίριο που έχει παραχωρηθεί από το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο
Θεσσαλονίκης, φοιτούν 424 μετανάστες από 43 χώρες, κυρίως από την
Αλβανία και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης.
«Τα λειτουργικά έξοδα έχει αναλάβει πλέον το Ινστιτούτο Εργασίας αλλά
τα υπόλοιπα έξοδα που ανέρχονται περίπου σε 10.000 ετησίως,
καλύπτονται από προσφορές των εθελοντών και από το ΥΜΑ-Θ» τόνισε ο κ.
Κοτίνης.
Για τα 4 επίπεδα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας του «Οδυσσέα»,
λειτουργούν 15 τμήματα με 24 δασκάλους αλλά μόλις το 10% των μαθητών
φτάνει τελικά στο 3ο ή 4ο επίπεδο καθώς, όπως αναφέρθηκε, οι δύσκολες
συνθήκες εργασίας, τους αναγκάζουν να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους.
Μάλιστα, η διαρροή μαθητών από τον 1ο στον 2ο χρόνο ανέρχεται στο 40%
και πολλές φορές στο 50% ενώ η για την πιστοποίηση γνώσης της
ελληνικής γλώσσας παραπέμπονται για εξετάσεις στο Κέντρο Ελληνικής
Γλώσσας.

Την 13/3/2007, Boukouvalas Kostas <quantis at hellug.gr> έγραψε:

--
Asteris Masouras