RFC: magaz.hellug.gr update

Dimitris Glezos dimitris at glezos.com
Sat Nov 11 23:28:03 EET 2006

O/H Michael Iatrou έγραψε:
> Γεια σας,
>
> Με σκοπό την (επανα)προσέλκυση ενδιαφέροντος σχετικά με το magaz, σκοπεύω
> να κάνω κάποιες αλλαγές στο site. Αυτή τη στιγμή το magaz είναι βασισμένο
> σε ένα (obsolete) Big, Fat, static HTML from SGML back-end. Σκεφτόμουν
> κάτι ευέλικτο και δυναμικό, όπως για παράδειγμα ένα wiki ή ένα blog engine.
> Σε αυτό το σημείο, οποιαδήποτε ιδέα, οσοδήποτε γενική (όπως "καλύτερα wiki,
> blogs suck") και οσοδήποτε γενική (όπως "για το TikiWiki υπάρχει ένα
> πανέμορφο CSS") είναι ευπρόσδεκτη.

Τα Fedora Weekly News "την έχουν βρει" με ένα mediawiki:

http://fedoranews.org/mediawiki/index.php/Fedora_Weekly_News_Issue_65_in_Greek

Από την άλλη, στο Fedora Documentation Project χρησιμοποιούμε το Moin με ένα
plugin (upstream) που έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του Google SOC με το οποίο
μπορεί να γίνει εξαγωγή Docbook απευθείας από το Wiki. Με αυτόν τον τρόπο
γράφονται συλλογικά τα Release Notes από τα Beats για κάθε κυκλοφορία και
μετατρέπονται σε Docbook:

  http://fedoraproject.org/wiki/Docs/Beats

Περισσότερες πληροφορίες για το Moin <-> Docbook στο:

  http://fedoraproject.org/wiki/MoinDocBookProject

Τέλος, ένα καλό και απλό wiki engine για τέτοια πράγματα είναι το Docuwiki:

  http://wiki.splitbrain.org/wiki:dokuwiki

Προσωπικά δεν πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο το Magaz να βγαίνει σε Docbook: Τα
άρθρα δε μεταφράζονται, δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να βγαίνουν σε πολλά
formats και δε χρειάζονται updates. Η μετάβαση σε wiki-style άρθρα θα φέρει πιο
πολύ κόσμο. Τέλος, η MoinMoin λύση μπορεί να παράγει *και* docbook, οπότε μ' ένα
σμπάρο δυο τρυγώνια.

Γενικώς για το Magaz, προσωπικά θα ήθελα μετακινηθεί από (μέσες-άκρες)
HOWTO-collection σε πιο περιοδικό για την ελληνική κοινότητα. Ίσως να γίνει
διμηνιαίο με τακτικές στήλες και αρθογράφους. Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν αρκετά
άτομα στην Κοινότητα που θα ενδιαφέρονταν να αποκτήσουν ένα βήμα να εκθέτουν τις
απόψεις, συμβουλές, screenshots ή μέχρι και τα distro reviews τους. Υποθέτω ότι
μια τέτοια μορφή θα έχει μεγαλύτερη αναγνωστικότητα και στην πραγματικότητα θα
είναι και πιο χρήσιμη. :)

Και αν υπάρχει όρεξη για σύνταξη/έκδοση από κάποιον/ους, υπάρχει και η λύση
Scribus για *πραγματικό* layout περιοδικού. :)

Τέλος, προτείνω τη μέγιστη εφαρμογή του KISS. Γιατί πολύ απλά και ρεαλιστικά,
στο τέλος ό,τι και να αποφασιστεί, το πιο πιθανόν είναι να το συντηρεί ένα άτομο
μόνο.

My 2 cents.

-δ

--
Dimitris Glezos
Jabber ID: glezos at jabber.org, GPG: 0xA5A04C3B

"He who gives up functionality for ease of use
loses both and deserves neither." (Anonymous)