protaseis pros HeLLUG gia epatents

Dimitris Glezos dimitris at glezos.com
Wed May 25 14:30:14 EEST 2005

Γειά χαρά..

Τους τελευταίους μήνες η ομάδα των πατεντών έχει ελλείψεις σε εθελοντές.
- Η κεντρική σελίδα του website, η οποία περιέχει ανακοινώσεις, δεν
ανανεώνεται γιατί δεν υπάρχουν άτομα να τη συντηρήσουν.
- Κάποιος υπεύθυνος webmaster για ανανέωση του wordpress π.χ. δεν υπάρχει.
- Έχω "ζητήσει" από τον κόσμο αρκετές φορές να επικοινωνήσει με τους
ευρωβουλευτές του, αλλά δεν νομίζω ότι έγιναν πολλές τέτοιες προσπάθειες.
- πολλά παρόμοια...

Η ομάδα πάνω-κάτω είναι η ίδια με παλιά: Αν και υπάρχουν και κάποια
άτομα τα οποία δίνουν πολύτιμες συμβουλές και σημαντική υποστήριξη, τα
άτομα που
σπρώχνουν καταστάσεις, παίρνουν αποφάσεις και γράφουν δελτία τύπου είναι τα
ίδια (εγώ και ο Αντώνης Χριστοφίδης). Ο Σπύρος Μπόλης τελευταία δίνει
μια νέα πνοή στην ομάδα, η οποία μπορώ να πω ότι είναι ιδιαίτερα
ευχάριστη. Ωστόσο, θα έπρεπε να είχε ανανεωθεί η ομάδα εδώ και καιρό,
γιατί τουλάχιστον εγώ δεν μπορώ τελευταία να ασχοληθώ όσο θα ήθελα με το
θέμα λόγω Πτυχίου και ο Αντώνης Χριστοφίδης πρόσφατα μετακόμισε μακρυά
από την Αθήνα.

Το νομοσχέδιο βρίσκεται σε πολύ κρίσιμα στάδια τώρα τελευταία και ενώ
όλοι λένε "να βοηθήσουμε, να βοηθήσουμε", η βοήθεια δεν έρχεται από
πουθενά.

Κατά τη γνώμη μου, λείπει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι από το πάζλ, το
οποίο ανέκαθεν υποστήριζα ότι "λείπει": Η οργάνωση και ενεργοποίηση των
χρηστών του HeLLUG, μέσω του συλλόγου του (του HeLLUG δηλαδή).

Έχουμε ήδη δημιουργήσει τις βάσεις να ενεργοποιήσουμε κάτι τέτοιο.
Ωστόσο, δεν έχουν χρησιμοποιηθεί. Ένας χρήστης/μέλος του hellug δεν μπορεί
έτσι απλά όταν δει ένα email από τον Γλέζο να σηκωθεί και να παίρνει
τηλέφωνα. Χρειάζεται ένα "κέντρο επιχειρήσεων", μέσω του οποίου κανείς
θα μπορεί να ενημερώνεται για τα τελευταία σημαντικά νέα, θα μπορεί να
βλέπει διάφορα "call-for-actions" τα οποία σηκώνονται (π.χ. χρειαζόμαστε
ένα τώρα που το Ευρωκοινοβούλιο είναι έτοιμο να ψηφίσει..)

Η πρόταση μου είναι, το HeLLUG (σαν board και σαν οντότητα) να
ενεργοποιήσει τους μηχανισμούς του, μέσω των οποίων θα μπορεί να
"μιλήσει" με τους χρήστες του όταν χρειάζεται, για το θέμα των πατεντών,
κάτι το οποίο δεν έχει κάνει μέχρι τώρα.

Πιο συγκεκριμένα, μερικές σκόρπιες προτάσεις που έχω συζητήσει κατά
καιρούς με διάφορους board-άδες (όπως τον Μπόλη και Κουτλίδη) και μη:

- Να γίνει μια συνάντηση της ομάδας με το board και όσους
ενδιαφέρονται, ώστε να γίνει πιο οργανωμένα και νοικοκυρεμένα το
facelift της προσπάθειας.
- Να δημιουργηθεί μια σελίδα (π.χ. epatents.hellug.gr/action) μέσω της
οποίας κανείς θα ενημερώνεται γρήγορα για τα τεκτενόμενα, τη θέση
του νομοσχεδίου αυτή τη στιγμή, και  τι χρειάζεται να γίνει στο μέλλον
- Να γραφτεί ένα μήνυμα από το board στα μέλη του, το οποίο θα δείχνει
την πρόθεση του να δραστηριοποιηθεί σαν οντότητα hellug (ένα επίπεδο
παραπάνω από την ομάδα, πιο οργανωτικό επίπεδο).
- Να οργανωθούν συναντήσεις για να μεταφερθεί τεχνογνωσία προς το
board και προς νέους που ενδιαφέρονται να βοηθήσουν.
- Να μαζευτούν οργανωμένα οι email διευθύνσεις όσων ενδιαφέρονται να
μαθαίνουν για αυτά τα call-for-help. Αυτά μπορούν να μαζευτούν με ένα
ενημερωτικό email σε όσους υπέγραψαν τη ψηφοφορία π.χ., κλπ.
- Να μαζευτούν χρήματα με τα οποία θα μπορούν να καλυφθούν έξοδα
μετακινήσεων/σίτησης εθελοντών που σκοπεύουν να αφιερώσουν π.χ. μια μέρα
ενημερώνοντας εταιρίες για τις πατέντες λογισμικού.

Όλα αυτά, μέσα από την οντότητα του HeLLUG, του Συλλόγου.

Αν κριθεί από αυτή τη συζήτηση ή/και τα τηλεφωνήματα ότι είναι σημαντική
για τον Σύλλογο η *ενεργή* προσπάθεια να μην περάσουν οι πατέντες
λογισμικού, είμαι πρόθυμος να βοηθήσω όπου μπορώ στα παραπάνω.

Δημήτρης Γλέζος

--
Dimitris Glezos
Jabber ID: glezos at jabber.org, GPG: 0xA5A04C3B

"He who gives up functionality for ease of use
loses both and deserves neither." (Anonymous)