Ekpomph me ton TIm Berners Lee sthn Et-1 + patentes

Serafeim Zanikolas serzan at hellug.gr
Thu Dec 9 01:30:10 EET 2004

On Wednesday 08 December 2004 22:54, Spiros Bolis wrote:
> pei kai gia to TCP/IP). Ayto poy moy ekane poly entypwsh kai isws prepei
> na to xrhsimopoioyme einai pws eipe "an eixa patentarei to web, de tha
> eixe thn anapty3h poy exei shmera oyte tha briskomaste edw gia na to

An eixe patentaristei to web, shmera 8a to 8ymomastan oso 8ymomaste to gopher
(pou pe8ane giati oi dhmiourgoi tou zhtousan adeies xrhshs molis eidan oti
exei epityxia [1]), kai 8a xrhsimopoiousame to XYZ worldwide information
system.

Oi patentes mporoun na parakamf8oun otan aforoun sygkekrimenes me8odous mias
afhrhmenhs leitourgias, me me8odous pou parexoun antistoixh leitourgia (px.
gia sympiesh xrhsimopoieis gzip anti LZW).

To megalo problhma einai otan (i) den yparxoun enallaktikes me8odoi gia thn
idia leitorugia, (ii) h katoxyrwmenh me8odos apaiteitai gia symbatothta me
kapoio protypo (px. LZW gia gifs) `h (ii) otan h patenta einai toso genikh
pou ousiastika eksasfalizei monopwlio gia thn afhrhmenh leitourgia (px.
``systhma diey8yndiodothshs kai prosbashs katanemhmenwn porwn'' anti tou
HTTP).

Epistrefontas sthn protash sou, ta paradeigmata pou mporoume na anaferoume gia
na deiksoume to kako pou prokaloun oi patentes einai apeira - merika
``tromaktika'' pou exoun anafer8ei [2] einai information theory (shannon),
sxesiako montelo basewn dedomenwn (codd), 8emeliwdeis algorithmoi (knuth) ...

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Gopher_protocol#Reasons_for_decline
[2] http://epatents.hellug.gr/pages/academia/

-S