magaz - license για τα άρθρα

Apollon Koutlides apollon at planewalk.net
Thu Oct 7 15:43:18 EEST 2004

Michael Iatrou wrote:

>Το ξέρω, αλλά παρόλα αυτά, θα ήταν "άδικο" να μην έχει ο αρθρογράφος το
>δικαίωμα να χρησιμοποιήσει ό,τι άδεια θέλει για το πόνημα του.

Όπως ας πούμε την MS EULA; Προσωπικά αισθάνομαι ότι οποιοδήποτε
εγχείρημα αυτού του είδους "δικαιούται" να θέτει προδιαγραφές για τη
συμμετοχή σε αυτό. Είναι ένα δίλημμα αντίστοιχο με το "θέλω να
συνεισφέρω στον Linux kernel αλλά ο κώδικάς μου είναι BDSL'ed. Με έχετε
αποκλείσει" - διαφωνείς;

>Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο, αλλά από την άλλη σκέψου την έκφραση ενός
>επίδοξου αρθρογράφου όταν στην ερώτηση με τι license διατίθονται τα άρθρα του
>magaz, παίρνει σαν απάντηση αυτό:
>
> http://www.gnu.org/licenses/fdl.html
>
>Έτσι όπως το βλέπω, ο μόνος τρόπος να χρησιμοποιηθεί η FDL, είναι να γράψω μια
>σύντομη περίληψη του license σχετικά με το τι ελευθερίες και δικαιώματα
>δίνει.

http://en.wikipedia.org/wiki/GNU_Free_Documentation_License

Και μεταφρασμένο από τον υποφαινόμενο:

Η *GNU Free Documentation License* (*GFDL*) είναι μια "copyleft
<http://en.wikipedia.org/wiki/Copyleft>" άδεια για "ελεύθερο
περιεχόμενο" <http://en.wikipedia.org/wiki/Free_content>, σχεδιασμένη
από το Free Software Foundation
<http://en.wikipedia.org/wiki/Free_Software_Foundation> (FSF) για το GNU
<http://en.wikipedia.org/wiki/GNU> project. Η τρέχουσα έκδοση της άδειας
είναι η 1.2, και το επίσημο κείμενό της βρίσκεται στην ιστοτοποθεσία
http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html.

Η άδεια είναι σχεδιασμένη για χρήση σε τεκμηρίωση λογισμικού και άλλο
εκπαιδευτικό και επεξηγηματικό υλικό. Προαπαιτεί οποιοδήποτε αντίγραφο
του υλικού, ακόμα και τροποποιημένο, να φέρει την ίδια άδεια. Τα
αντίγραφα επιτρέπεται να πωληθούν, αλλά εάν παραχθούν σε ποσότητες,
πρέπει να διατίθενται και σε μορφή που να διευκολύνει την περαιτέρω
επεξεργασία τους. Η Wikipedia <http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia>
είναι το μεγαλύτερο project τεκμηρίωσης που χρησιμοποιεί αυτή την άδεια.

Πολλά άτομα και ομάδες, με αντιπροσωπευτικότερο το Debian
<http://en.wikipedia.org/wiki/Debian> project (βασιζόμενο στα "Debian
Free Software Guidelines
<http://en.wikipedia.org/wiki/Debian_Free_Software_Guidelines>"),
θεωρούν την GFDL μη-ελεύθερη άδεια. Οι λόγοι για αυτό είναι ότι η GFDL
επιτρέπει την εισδοχή "μη-μεταβλητού" κειμένου που δε μπορεί να
τροποποιηθεί ή αφαιρεθεί, και ότι η απαγόρευση σχετικά με συστήματα
digital rights management
<http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_rights_management> (DRM) έχει σαν
συνέπεια τον περιορισμό και πιθανών έγκυρων χρήσεων.