Γιατί οι Έλληνες πρέπει να είμαστε περήφανοι

Panagiotis Kranidiotis kranidiotis at vatica.org
Thu Sep 16 17:55:16 EEST 2004

On Thu, 16 Sep 2004 13:10:19 +0300, Apollon Koutlides
<apollon at planewalk.net> wrote:

> Νομίζω ότι αυτό είναι που λέει ο Παναγιώτης "απέναντι άκρο". Δε
> συμμερίζομαι το "esy ki egw oudemia sxesh exoume". Διεκδικώ το δικαίωμά
> μου να έχω σχέση με αυτόν (και όχι μόνο αυτόν) τον πολιτισμό, και κάνω
> ότι μπορώ για να το κατακτήσω. Αυτό ήταν και το point μου, εξ' άλλου.
> Αυτό είναι και το μοναδικό νόημα που βρίσκω στη διατήρηση της
> νεοελληνικής γλώσσας. Και το μόνο άλλοθι που παραχωρώ για την
> (απαράδεκτα διαμορφωμένη) διδασκαλία της ιστορίας της κλασσικής Ελλάδας
> στα σχολεία.
>
> --
> Απόλλων Κουτλίδης

Πράγματι η άποψη του Κώστα του Μπαρακίτη είναι για μένα ακραία (χωρίς
εμπάθεια λέγονται όλα, μέσα στα πλαίσια του διαλόγου, προς αποφυγή
παρεξηγήσεων) και δυστυχώς είναι άποψη πολλών εξ ημών. Διαφωνώ κάθετα με
τον οποιοδήποτε εθνικισμό. Όλοι μέρος του ίδιου κόσμου είμαστε. Παρόλαυτά
κάποιες ομάδες ατόμων που ΄εζησαν σε κάποιον συγκεκριμένο γεωγραφικό τόπο
σε κάποια χρονική στιγμή είτε λέγονται κινέζοι, είτε ινδιάνοι, είτε
εβραίοι, είτε έλληνες είτε δεν ξέρω εγώ τι δημιούργησαν έναν πολιτισμό,
άφησαν μια παρακαταθήκη. Πολιτισμό ο οποίος εξαρτώταν και από το
περιβάλλον, τις συνθήκες αλλά και τις ιδιαιτερότητες του κάθε λαού. Τώρα
εγώ πουυ τυγχάνει να ζώ στο 2004, ανεξάρτητα αν η προγιαγιά μου ήταν σλάβα
ή αν ο προπροπάππους μου σαρακεινός πειρατής, βλέπω ότι μου αρέσει η τάδε
κοσμοθεώρηση που είχε ο Χ πολιτισμός. Έτσι λοιπόν βγάζω το παιδί μου
Σίμωνα, ή Οδυσσέα, ή Τεν-Γκζιαο-Πινγκ ή Καθιστό Βούβαλο γιατί μ'αρέσει η
όλη φιλοσοφία του λαού που ανήκαν αυτοί. Δεν σου είπα τίποτα ακόμα για
Ελλάδες και ότι είμαι Έλληνας. Φαντάσου ότι είμαι ο οποιοσδήποτε ξένος. Ε
λοιπόν αν έβλεπα και το άλλο τον δίπλα μου να έχει ας πούμε τις κοινές
απόψεις ναι θα μου άρεσε. Πόσο μάλλον αν τυχόν για κάποιους λόγους να σου
έχουν πει, ανεξάρτητα αν είναι αλήθεια ή ψέμα, ότι σε φωνάζουν και Έλληνα.
Με συγχωρείς Κώστα αλλά όχι θα δεν θα ντρεπόμουνα αλλά θα ήμουν περήφανος
και για αυτό. Εδώ ακριβώς διαφωνώ μαζί σου. Αν είναι να ντρέπομαι που ΄εχω
την τιμή να θεωρούμε (ακόμα και αν δεν είμαι) απόγονος του Εμπεδοκλή, του
Αναξαγόρα, του Αναξίμανδρου, του Χίλωνα, του Σόλωνα και δυο σελίδες ακόμα
ονόματα τότε τι να πω. Και ξέρεις και κάτι έχει σχέση και με το Linux`.
Γιατί το γεγονός ότι υπάρχει Linux, ηλεκτρισμός, επιστήμη οφείλεται στο
ότι κάποιοι ρομαντικοί στηρίχθηκαν στην γνώση κάποιων τέτοιων αρχαίων και
το πήγαν το πράγμα ένα βήμα παραπέρα. Γιατί αλλιώς θα ήμασταν ακόμα στα
μοναστήρια και θα διαβάζαμε κάνα βιβλίο στα κρυφά όπως στο "Όνομα του
Ρόδου" αν έχεις δει την ταινία. Άρα για να το τελειώσουμε ναι είναι ωραίο
που ο Linus έχει όνομα με ελληνικές ρίζες ανεξάρτητα αν είμαστε έλληνες ή
ανεξάρτητα αν το είχε στο μυαλό του ο πατήρ του όταν του το έδινε. Και
καμιά φορά αν δεν είναι πιο άσχημο το κόμπλεξ που βγάζουμε απέναντι στις
δικές μας ρίζες απ'ότι ο εθνικισμός που εκμεταλεύονται καποιοι αν μη τι
άλλο είναι στο ίδιο επίπεδο.

ΥΓ. Το ότι δεν έχουμε καμία σχέση καταλαβαίνω πως το λές και συμφωνώ μαζί
σου. Απλά σε ρωτάω θέλουμε να έχουμε σχέση; Γιατί αν θέλουμε ε τότε πολύ
απλά το κάνουμε (όπως το κάνουν πολλοί ξένοι που θαυμάζουν τον πολιτισμό
των "προγόνων" μας.) Πάντως όπως έλεγε και ένας φίλος,<< ένας άνθρωπος που
ασχολείτε με την επιστήμη άν δεν έχει ελληνική(κλασσική) παιδεία τότε απλά
κοροϊδεύει τον εαυτό του>>. Φαντάσου να κάνεις compile τον πυρήνα και να
περιμένεις από τον Αλλάχ να σου κάνει τις σωστές ρυθμίσεις...

ΥΓ2. Τώρα για την διδασκαλία της ιστορίας άστο.

ΥΓ3. Γενικά πάντως όλα θέλουν λίγο χαλαρότητα. Άλλωστε και οι προγόνοι
μπορεί να τρώγωνταν σαν τα κοκκορια στις Αγορές αλλά και τα συμπόσια
συμπόσια. Χαλαρά... :-)
--
Παναγιώτης Κρανιδιώτης
www.vatica.org