1o Developer Workshop: Sto telos enos dhmiourgikou dihmerou...

Zenon Mousmoulas zmousm at admin.grnet.gr
Tue Jul 20 20:24:01 EEST 2004

... θέλω καταρχάς να ευχαριστήσω θερμά από τη μεριά μου, αλλά και εκ μέρους όλης της ομάδας ΕΛ/ΛΑΚ, τόσο τα παιδιά που είχαν αυτή την καταπληκτική ιδέα και προσπάθησαν πάρα πολύ για να γίνει πραγματικότητα, αλλά κυρίως όλους όσους ήρθαν και βοήθησαν με το δικό του τρόπο ο καθένας να πετύχει αυτή η πρώτη συνάντηση.

Όπως ήδη επισήμαναν και άλλοι, στον ίδιο τόνο θέλω κι εγώ να σημειώσω ότι τις 3 αυτές μέρες, από το no e-patents event της Παρασκεύης μέχρι και την Κυριακή το βράδυ, τουλάχιστον σε ό,τι με αφορά, μου δόθηκε για πρώτη φορά ουσιαστικά η ευκαιρία για προσωπική επαφή με τους ανθρώπους που συμμετέχουν στην ελληνική κοινότητα. Σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό και σαφώς σε πιο προσωπικό επίπεδο και από το συνέδριο τον Απρίλιο, βρήκα μαζεμένους ανθρώπους πανέξυπνους, σοβαρούς και συνειδητοποιημένους, τόσο μέλη του HelLUG και των Ασύρματων Μητροπολιτικών Δικτύων, όσο και μοναχικούς μαχητές του open source, αλλά ακόμα και συναδέλφους σε ΚΕΔ φορέων του ΕΔΕΤ με τους οποίους μπορεί να ανταλλάσσουμε mail ακόμη και συχνά, αλλά ποτέ δεν είχαμε συζητήσει προσωπικά.
Σαφώς δεν ήταν εύκολο να μαζευτούμε τόσα άτομα ολόκληρο σαββατοκύριακο αυτή την εποχή και ακόμη περισσότερο να γίνει αποδοτική δουλειά. Παρόλα αυτά μέτρησα από τα καρτελάκια ότι πέρασαν από το workshop κάπου 80-90 άτομα. Παρά την όποια ανομοιογένεια στο κοινό, το διαφορετικό επίπεδο κατάρτισης ή εμπειρίας, υπήρχε εντυπωσιακή κατά τη γνώμη μου όρεξη. Έτσι το πρόγραμμα που ουσιαστικά συμφωνήθηκε επί τόπου μπόρεσε να λειτουργήσει αρκετά αποτελεσματικά. Είχαμε ενδιαφέρον στις παρουσιάσεις και διεξοδική συζήτηση, όπως και μέσα στις ομάδες εργασίας. Όμως έγινε και ουσιαστική δουλειά, όπως π.χ. από την ομάδα που ασχολήθηκε με το τεχνικά περίπλοκο ζήτημα της κωδικοποίησης Unicode στο groff. Επίσης η ενημέρωση για θέματα όπως οι πατέντες λογισμικού και οι ελληνικές γραμματοσειρές ήταν ολοκληρωμένη και διεξοδική. Τέλος έπεσαν και μερικές καλές ιδέες και συζήτηθηκαν καινούρια project (θυμηθείτε τη συζήτηση για ένα ανοικτό σύστημα voting/polls).

Το πιο σημαντικό όμως πιστεύω ήταν ότι, όπως είπαν κι άλλοι και όπως έγραψα και πριν, (επιτέλους) δόθηκε μια ευκαιρία (πιθανότατα όχι η πρώτη) για προσωπική επαφή και σε ένα βαθμό πιστεύω προσωπική φιλία και δέσιμο μεταξύ των μελών της κοινότητας. Κι αυτό νομίζω ότι είναι ένα συστατικό πολύ σημαντικό: δεν ξέρω κατά πόσο υπήρχε ήδη, πάντως όμως πιστεύω ότι μπορεί να κάνει τη διαφορά για να προχωρήσει και να αναπτυχθεί περαιτέρω η κοινότητα. Έτσι λοιπόν θέλω π.χ. να σημειώσω το μεγάλο ενδιαφέρον που υπήρξε για εργασίες σχετικά με το Debian, την ανάπτυξη και τον εξελληνισμό του.

Με τα παραπάνω φυσικά δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να ξεχάσουμε και όσους για οποιοδήποτε λόγο δεν μπόρεσαν τελικά να έρθουν στο ΟΠΑ το σαββατοκύριακο. Η δουλειά όλων είναι εξίσου σημαντική, όπου κι αν βρίσκονται και με όποιο τρόπο κι αν συνεισφέρουν στην κοινότητα. Η τελευταία είναι προφανές ότι, όπως άλλωστε φάνηκε και στο workshop, χωράει και έχει ανάγκη τον καθένα που θέλει να βοηθήσει, από οποιοδήποτε πόστο. Οι προσπάθειες όλων των φορέων, και πρώτα απ' όλα βέβαια του HelLUG, όπως και κάθε μεμονωμένου ατόμου είναι πολύτιμες. Αυτό που τελικά έχει σημασία και αποδείχθηκε περίτρανα είναι πως παρά τη γκρίνια και την απαισιοδοξία που ίσως μας πιάνει κατά καιρούς, όταν υπάρχει συνεννόηση, καλή θέληση και συνεργασία, η προσπάθεια αποδίδει καρπούς, οι στόχοι είναι εφικτό να επιτυγχάνονται, και τελικά η κοινότητα μπορεί να κάνει ένα μικρό βήμα παραπέρα κάθε φορά, στην κατεύθυνση των πάνω-κάτω κοινών βασικών στόχων, της διάδοσης δηλ. του ελ/λακ, της φιλοσοφίας που το διέπει και των αρχών που πρεσβεύει.

Σε αυτό το αισιόδοξο πνεύμα λοιπόν μπορούμε να ευχηθούμε καλή ξεκούραση σε όλους για τις διακοπές και να δώσουμε κιόλας ραντεβού, αν όχι νωρίτερα με κάποια άλλη ευκαιρία, για τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη, όπου ήδη από την Κυριακή συμφωνήθηκε ομόφωνα να γίνει το επόμενο workshop. Εύχομαι και ελπίζω η συμμετοχή εκεί να είναι ακόμα μεγαλύτερη, να καταφέρουν να έρθουν και αυτοί που δεν μπόρεσαν ή ακόμα εξέφρασαν απόλυτα θεμιτές και σεβαστές αντιρρήσεις για τη διεξαγωγή της πρώτης συνάντησης στην υδροκέφαλη Αθήνα. Κι έτσι το επόμενο workshop μακάρι να έχει μεγαλύτερη επιτυχία και να καθιερωθεί κάτι τέτοιο να γίνεται τακτικά στο μέλλον, γιατί πιστεύω ακράδαντα ότι θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο.

Κλείνοντας θέλω να παρακαλέσω όλους όσους συμμετείχαν στο workshop για κάτι απλό αλλά σημαντικό, το οποίο ανέφερε και ο κ. Κοζύρης στο χαιρετισμό του το Σάββατο. Για τον καλύτερο συντονισμό τέτοιων προσπαθειών στο μέλλον είναι πολύ σημαντικό να καταγραφούν οι τομείς ενδιαφέροντος και τα project με τα οποία ασχολείται ο καθένας, ώστε να λαμβάνονται υπόψη κατά τον προγραμματισμό αντίστοιχων εκδηλώσεων και άλλων δράσεων. Έτσι καθώς οι εκδηλώσεις θα μπορούν πλέον να στοχεύουν σε συγκεκριμένο κοινό, τα θέματα θα είναι πιο ενδιαφέροντα και θα εμβαθύνουν περισσότερο σε συγκεκριμένο αντικείμενο, και γενικά η όλη εμπειρία θα μπορεί να είναι συνεπώς πιο χρήσιμη και αποδοτική για τους συμμετέχοντες.
Την Κυριακή λοιπόν μοίρασα κάποια μονοσέλιδα ερωτηματολόγια και αρκετοί από εσάς τα συμπλήρωσαν (αν και νομίζω όχι όλοι).
Το Σάββατο δυστυχώς δεν μπορέσαμε να το μοιράσουμε, καθώς δεν είχα χαρτί για να τα εκτυπώσω. Κατά συνέπεια θέλω να παρακαλέσω όλους όσους ήρθαν το Σάββατο αλλά όχι και την Κυριακή, ή όσους απλά τους διέφυγε να το συμπληρώσουν την Κυριακή, να το κάνουν ηλεκτρονικά και να μας το στείλουν με e-mail.
Για να μην επιβαρύνω τις λίστες με συνημμένα κ.λπ. έχω αναρτήσει το ερωτηματολόγιο σε δύο μορφές στο ellak.gr:
Ως έγγραφο OpenOffice:
http://www.ellak.gr/pub/DevWorkshop1/erwthmatologio.sxw
Και ως έγγραφο rtf, για όσους δε χρησιμοποιούν OpenOffice:
http://www.ellak.gr/pub/DevWorkshop1/erwthmatologio.rtf

Και κάτι τελευταίο, θα ήθελα επίσης να παρακαλέσω όσους λίγους χρησιμοποίησαν slides στις παρουσιάσεις τους (π.χ. Μανώλης Γαλάτουλας, Μιχάλης Σέμογλου) να τις στείλουν, αν δεν έχουν αντίρρηση, ώστε να αναρτηθούν στο ellak.gr για την ιστορία.

Άντε λοιπόν και σε άλλα τέτοια, και εις ανώτερα. Καλό καλοκαίρι σε όλους.

Με εκτίμηση,
Ζήνων Μούσμουλας

ΥΓ: Με συγχωρείτε για το cross-posting, αλλά έχει μεγάλη σημασία να φτάσει αυτό το μήνυμα σε όσους συμμετείχαν, ιδιαίτερα για το ερωτηματολόγιο που αναφέρεται παραπάνω.

ΥΓ2: Όπως έχω ήδη αναφέρει σε προηγούμενο mail στην open-source, μπορείτε να βρείτε φωτογραφίες από το workshop στη "γκαλερί" του ellak.gr:
http://www.ellak.gr/modules.php?set_albumName=album09&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php
Εκεί μπορείτε να προσθέσετε και τις δικές σας, αν έχετε λογαριασμό στο site, αλλιώς μπορείτε να μας τις στείλετε για να τις προσθέσουμε.
Όταν συγκεντρωθεί περισσότερο υλικό, θα υπάρξει ανακοίνωση.