SWpats: yesterday meeting (?), today important events

Dimitris Glezos glezos at ceid.upatras.gr
Tue Apr 6 16:04:20 EEST 2004

Καλημέρα..

Καταρχήν συγνώμη που δεν ήρθα στη χθεσινή συνάντηση περί πατεντών. Δεν
ξέρω καν αν έγινε για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, και σήμερα το πρωί
είδα ότι δεν έστειλα τελικά το mail από το Drafs folder που έλεγα ότι
δεν θα μπορέσω να έρθω.

Υπάρχουν όμως άλλα πιο τρομακτικά πράγματα που έπρεπε να κοιτάξω...
Ελπίζω η συνάντηση να έγινε πάραυτα. Αν έγινε, σίγουρα βγήκε κάτι
χρήσιμο, παιδιά;

Προτείνω μια online συνάντηση Παρασκευή 8 το βράδυ.

Αυτό θα είναι το τελευταίο email "τεκτενομένων" που κάνω CC στην
linux-greek-users και στο hellug. Όσοι ενδιαφέρονται για το θέμα και
θέλουν να βοηθήσουν (ακόμη και για απλές μεταφράσεις κειμένων, οι οποίες
είναι ΠΟΛΥ βοηθητικές!), παρακαλώ να γραφτούν στην epatents mailing-list
του HeLLUG:

-

Στα "τρομακτικά" τώρα...

Σήμερα το πρωί ψηφίζει η COREPER επιτροπή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για
την γνώμη του επί του θέματος. Συγκεκριμένα, ψηφίζει η "Ειδική πλειοψηφία":
http://europa.eu.int/scadplus/nice_treaty/council_el.htm

Περισσότερες πληροφορίες για τη σημερινή ψηφοφορία εδώ:
   http://en.wikipedia.org/wiki/COREPER

Αυτή η συνεδρίαση είναι προ-συνεδρίαση. Η κανονική συνεδρίαση του
συμβουλίου είναι στις 17. Αυτό που αποφασίζει η σημερινή, είναι αν ένα
θέμα είναι σημασίας Α ή Β. Τα Α σημαίνει ότι όλες οι χώρες συμφωνούν και
δεν χρειάζεται να γίνει ψηφοφορία στις 17 του μήνα, το Β σημαίνει ότι
υπάρχουν ζητήματα και στις 17 του μήνα πρέπει να γίνει κανονική ψηφοφορία.

Όπως φαίνεται, τα SWpats θα γίνουν σε 1 ώρα θέμα σημασίας Α. Το οποίο
είναι κακό προφανώς, γιατί στις 17 θα περάσει "ως έχει" το κείμενο ως
άποψη του Συμβουλίου χωρίς περεταίρω συζήτηση.

Στο Συμβούλιο, η Ιρλανδική προεδρεία πιέζει πολύ να περαστεί ΤΩΡΑ το
νομοσχέδιο μια και το ΕΚΒ (ΕυρωΚοινοβούλιο) θα αλλάξει και θα μπλεχτούν
σε γραφειοκρατίες και διαδικαστικά θέματα. Γενικότερα σε τέτοιες
ψηφοφορίες, όλες οι χώρες όταν βλέπουν ότι κάποια πλευρά "νικάει",
τείνουν να συναινούν σιγά-σιγά με την άποψη της, ώστε να μην
αποκλειστούν έξω από το διάλογο. Έτσι, χώρες που λένε "όχι, ας
συνεχίσουμε τον διάλογο" φαίνονται να μην πηγαίνουν με τα νερά της
προεδρείας (και της πλειοψηφίας).

Αυτό είναι κακό, μια και δεν κάναμε ακόμα *τίποτα* σε επίπεδο Ελλάδας.
Αν και μιλούσαμε μισή ώρα στο τηλέφωνο και φάνηκε ΠΟΛΥ βοηθητικός,
νιώθει ότι σήμερα δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα. Είναι πολύ αργά. Δεν
έχει την εξουσία να πει κάτι άλλο από αυτά που είναι στην ατζέντα της
Ελλάδας εδώ και καιρό. Ήξερε πολύ καλά το θέμα, κατάλαβε τις ανησυχίες
μας (αλλιώς δε θα μιλούσε μισή ώρα στο τηλέφωνο!) και μου υποσχέθηκε να
κάνει ότι μπορεί σήμερα.

Χάσαμε τη σημερινή ψηφοφορία (επαναλαμβάνω: την ψηφοφορία του
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ) γιατί αργήσαμε σε εθνικό επίπεδο. Και όπως φαίνονται τα
πράγματα, αν η Ελλάδα έλεγε Β, θα περνούσε το Β:

 > D+Be+DK+Lu is not enough for blocking minority not even if France is
 > added ... another country is needed. small one should be enough
 > enough (malta)

 > From the Commission document of Laurence, it seems Luxembourg wants
to go along completely with the Council anyway. We have:

 > * acceptable without change for UK, IE, NL, AT, FI, SE, PT, LU, IT, EL
 > * general scrutiny reservation by FR, BE, ES at this stage although
 > FR indicated a positive attitude on a technical level
 > * subject to parliamentary scrutiny reservation by DK
 > * subject to a general reservation by DE as well as specific
 > reservations on the definition of technical contribution in Article
 > 2(b) and on recitals 7a and 13

(mail του Jonas Maebe)

Απ'ότι κατάλαβα:
Without change	= Plan A. Το θέλουν όπως έχει, χωρίς ψηφοφορία στις 17.
General scrun 	= Θέλουν ψηφοφορία στις 17
Parliam scrun	= Θέλουν να αποφασίσει με ψηφοφορία η Βουλή τους

Όπου οι χώρες είναι:

- CY = Cyprus
- CZ = Czech Republic
- DE = Federal Republic of Germany
- DK = Denmark
- EE = Estonia
- EL = Greece
- ES = Spain
- FI = Finland
- FR = France
- GB = United Kingdom
- HU = Hungary
- IE = Ireland
- IT = Italy
- LT = Lithuania
- LV = Latvia
- MT = Malta
- PL = Poland
- PT = Portugal
- SE = Sweden
- SI = Slovenia
- SK = Slovakia

Φυσικά, όλα αυτά θα μπορούσαν να αποτραπούν πολύ εύκολα. Καταρχήν, αν
έμενα μια μέρα περισσότερη στις Βρυξέλλες και με κάποιο τρόπο μάθαινα
ότι η ΜΕΑ στην πραγματικότητα *μπορεί* να αλλάξει κάποια πράγματα. Πολύ
πιθανόν να συναντούσα το άτομο που μίλησα σήμερα, το οποίο λέει στον
πρέσβη τι να ψηφίσει. Απλά δεν το σκέφτηκα. Ή καλύτερα, δεν μου το είπε
κάποιος =(

(Η Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία είναι ο φορέας που εκπροσωπεί την
Ελλάδα στις Βρυξέλλες. Είναι ανεξάρτητο όργανο του Κοινοβουλίου, και δεν
εκφράζει άποψη: Απλά μεταφέρει τις απόψεις της Ελλάδας).

Και κατά δεύτερον, αν κινούμασταν πιο γρήγορα σε εθνικό επίπεδο, θα
μπορούσε η ΜΕΑ να έχει μια καθαρή άποψη επί του θέματος, και να ήταν μια
από τις χώρες της "Ειδικής Μειοψηφίας" σήμερα.

-

Τέλος τα κλαψουρίσματα. Άλλη φορά πιο νωρίς.

Έμαθα ότι οι "υπεύθυνοι" φορείς εδώ στην Ελλάδα είναι αρκετοί. Αυτοί
δηλαδή που επηρεάζουν την άποψη της ΜΕΑ και του Συμβουλίου. Καταρχήν
είναι ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, και υπεύθυνος εκεί μέσα
είναι ο "Υπεύθυνος Πνευματικής Ιδιοκτησίας". Επίσης το Υπουργείο
Βιομηχανίας είναι πολύ σημαντικός φορέας σε εθνικό επίπεδο. Και το
υπουργείο Εξωτερικών και το υπουργείο Ανάπτυξης. Με ένα τηλεφώνημα
μπορούν να σε συνδέσουν με τον υπεύθυνο.

Συνέστισε να περάσω γραπτώς τις απόψεις μας (ακόμα και τις προσωπικές)
κατ'ευθείαν στους παραπάνω φορείς και όπου αλλού μπορούμε. Μετά με
κάποιο τηλέφωνο, να θυμήσουμε το γράμμα και να ζητήσω κάποια συνάντηση.
Είπε πως είναι *πολύ* πιθανόν να δεχτεί η επιτροπή των Υπουργείων, ή
ακόμα και ο ίδιος ο υπουργός ή ο βοηθός του μια τέτοια συνάντηση.

Επίσης, στα καλά νέα είναι το ότι η άποψη του συμβουλίου (δηλαδή της
Ελληνικής Αντιπροσωπίας στο συμβούλιο) *δεν* δεσμεύεται με την σημερινή
ψήφο. Είναι πιθανόν να αλλάξει αν πειστούν οι ανάλογοι υπεύθυνοι σε
επίπεδο Ελλάδας.

Σχόλια/προτάσεις;

Δημήτρης Γλέζος

ΥΓ: Αν όλα αυτά σας φαίνονται βουνό, μην ανησυχείτε. Και εμένα μου
φαίνονται έτσι. Μπορείτε να πάρετε θάρρος αν σκεφτείτε ότι τα
περισσότερα από αυτά δεν τα ήξερα χθες το βράδυ πριν κοιμηθώ =)

--
Dimitris Glezos
Jabber ID: subbie at jabber.org, PGP: 0xA5A04C3B

"He who gives up functionality for ease of use
loses both and deserves neither." (Anonymous)