Προσφορά από τυπογραφείο...

Apollon Koutlides apollon at planewalk.net
Wed Mar 24 11:16:46 EET 2004

Giannis Stoilis wrote:

> Μίλησα χθες με ένα τυπογράφο. Για 10000 έντυπα διπλής όψεως,
> ασπρόμαυρα, με κείμενο ή εικόνα, σε μέγεθος το μισό από Α4 είναι 60 Ευρώ.

<άποψη>

Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ μου άποψή μου είναι ότι θα ήταν καλή ιδέα να μιλήσουμε
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ για Full A4. Το μέγεθος του εντύπου παίζει αποδεδειγμένα
σημαντικό ρόλο στην εικόνα που αποκομίζεται, και στο χώρο της έντυπης
διαφήμισης το Α5 περιγράφεται συχνά ως "φέιγ-βολάν" - εξ' άλλου απ' όσο
γνωρίζω το κόστος ακόμα και για 4σέλιδο τετράχρωμο ανάπτυγμα Α4 (2 Χ Α4)
είναι πολύ μικρό σε τέτοια τιράζ. Μεγάλη σημασία έχει επίσης η ποιότητα
και το βάρος του χαρτιού. Θα πρότεινα να συλλέξουμε προσφορές για μερικά
διαφορετικά σενάρια - ας πούμε κάτι σαν:

- Μονοχρωμία 2 όψεις ιλουστρασιόν 250gr A4
- Μονοχρωμία πρώτη όψη 4/χρωμία δεύτερη όψη βέλβετ 250gr A4
- 4/χρωμία 2 όψεις βέλβετ 250gr A4
- 4/χρωμία πρώτη όψη μονοχρωμία δεύτερη όψη βέλβετ 200gr A3
- 4/χρωμία 2 όψεις βέλβετ 200gr A3

Το τιράζ θα μπορούσε να αυξηθεί αρκετά, σε κάθε περίπτωση: Ένα βασικό
έντυπο που να περιγράφει τι είναι το Linux και τι είναι το Hel.L.U.G.
μπορεί κάλλιστα να "αντέξει" για 2-3 χρόνια και αρκετές εκδηλώσεις, αν
σχεδιαστεί με λίγη προσοχή. Έτσι μπορούμε να μειώσουμε σημαντικά το
κόστος ανά αντίγραφο, ενώ ταυτόχρονα θα έχουμε άμεση διαθεσιμότητα
έντυπου υλικού ανά πάσα στιγμή.

  </άποψη>

Όσο για την τιμή που σου έδωσε ο τυπογράφος...

1) τί χαρτί; ιλλουστρασιόν; βέλβετ; (σαμουά!;)
2) τί βάρος; (άλλο ριζόχαρτο, άλλο χαρτόνι)
3) η τιμή περιλαμβάνει φιλμ και τσίγκους; (εφ' όσον είναι μονοχρωμία,
προφανώς δεν υπάρχει θέμα διαχωρισμών και μοντάζ)

(just my 2 eurocents, ελπίζω να μην αρχίσω κανένα flamewar! Είναι της
μόδας τελευταία στη λίστα...)

Απόλλων