Άρθρο στο flash.gr

Apollon Koutlides apollon at planewalk.net
Fri Jan 16 16:56:19 EET 2004

Το κείμενο [1] αναφέρεται σε αρκετά ζητήματα σχετικά με τους
προσανατολισμούς της ΕΕ σε θέματα που αφορούν το ανοικτό λογισμικό
(κυρίως στα πλαίσια της ΚτΠ) και μου φάνηκε αρκετά ενδιαφέρον προσωπικά.
"Άνοιγμα" στον κόσμο του ανοικτού λογισμικού προσπαθεί να κάνει και η
εγχώρια κίνηση "e-Ακτιβιστές" [2] στην μέθοδο προσέγγισης της οποίας
γίνεται προφανές, ωστόσο, ότι υπάρχει ένα γιγάντιο χάσμα νοοτροπίας
μεταξύ της Bazaar-modelled δομής της OS/FS κοινότητας και των "επίσημων"
δομών που δε μπορούν να αποφύγουν τους δυσκίνητους μηχανισμούς, την
ξύλινη γλώσσα και τα λοιπά γραφειοκρατικά / πολιτευτικά γνωρίσματα.

Η αίσθησή μου εδώ και αρκετά χρόνια είναι ότι πίσω από την υπόθεση
Open/Free Software διαφαίνεται μια βαθύτερη διαφοροποίηση αντιλήψεων και
ηθών, και είμαι πλέον πεπεισμένος ότι δεν είναι παρά ο προπομπός
κοσμογονικών αλλαγών σε πολλούς τομείς της ζωής μας (ήδη διαφαίνονται οι
επιδράσεις στην οικονομία, και δειλά-δειλά αναδύονται και τα σχετικά
κοινωνικά και πολιτικά ρεύματα). Μήπως είναι ώρα να ανοίξει μια πιο
ανοικτή συζήτηση για το τι σημαίνει αυτή η "επανίδρυση" του όρου
"Ελεύθερος";

Απόλλων Κουτλίδης

[1] http://tech.flash.gr//news/greece/2004/1/16/10451id/
[2] http://www.e-activistes.gr/e-Activists/index.html