Ο Mozilla προσποιείται ότι είναι Internet Explorer!

Nikos Papagrigoriou papagr at freemail.gr
Fri Dec 12 13:40:13 EET 2003

O/H Giannis Stoilis έγραψε:

> Δεν έχω τις γνώσεις για το τι ακριβώς μπορεί να κάνει τον explorer να
> δείχνει λάθος τις σελίδες(αν και ξέρω αρκετούς τρόπους που απλά τον
> κάνουν να "σκάει".). Ακόμα επιμένω ότι δεν αξίζει να μπούμε στον κόπο
> για κάτι τέτοιο. Μερικά screenshot είναι αρκετά, κατά την γνώμη μου.

Συμφωνώ για τα screenshot. Για το άλλο δεν επιμένω. Όπως είπα ήταν απλώς
μια ιδέα προς αξιολόγηση.

> Δηλαδή να λέμε σε κάποιος να έρθει στην σελίδα μας να δει την επιστολή.
> Να έρχεται, να την βλέπει σε καθαρή HTML, και μετά να του λέμε πάτα εδώ
> αν έχεις explorer. Να πατάει αυτός τον σύνδεσμο και μετά ένα παράθυρο να
> βγαίνει και να του λέει "XA! ΔΕΝ ΣΕ ΑΦΗΝΩ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΑΥΤΗ! ΔΕΝ
> ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Ο BROWSER ΣΟΥ! ΕΙΔΕΣ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΕ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΝ;;;;".
>
> Ξαναπες μου πάλι γιατί η ιδέα αυτή θα μας βοηθήσει; Γιατί, ειλικρινά,
> δεν καταλαβαίνω, ΑΚΟΜΑ.

Η ιδέα είναι να δέχεται πρώτα την απόρριψη (με ευγενικό τρόπο) και μετά
να βλέπει την κανονική επιστολή (αυτόματη παραπομπή σε 30 s). Όπως είπα
αυτό είναι πολύ επιθετικό. Να πω την αλήθεια δεν είμαι καλός στη
διαφήμιση. Αν κάποιος έχει κάνει σπουδές στη διαφήμιση θα μπορούσε να
μας πει αν μια τέτοια (επιθετική) τακτική επιφέρει αποτελέσματα ή είναι
λάθος κίνηση. Εγώ απλώς είπα την ιδέα για να συζητηθεί. Αφού δεν
ακούγεται καλή την παραβλέπουμε.

> Αν μία μέρα με εμποδίσει κάποιος να μπω στην σελίδα του, επειδή ΕΠΕΛΕΞΑ
> ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ να έχω explorer, νομίζεις ότι θα ξαναπατήσω;

Ακριβώς αυτό κάνω και εγώ που χρησιμοποιώ Mozilla. Αλλά δεν μιλάω γι'
αυτούς που συνειδητά επιλέγουν κάτι. Αυτοί προφανώς γνωρίζουν το πρόβλημα.

> Υπάρχουν άτομα που ξέρουν τι είναι το linux, τι είναι το ανοιχτο
> λογισμικό, τι είναι ο mozilla, και επιλέγουν συνειδητά να αγοράσουν
> Windows και να χρησιμοποιούν explorer. Όχι, δεν είναι ανόητοι. Είναι
> άτομα που έχουν ΕΠΙΛΕΞΕΙ. Είμαστε και εμείς ΥΠΕΡ της επιλογής. Θέλουμε
> να έχουμε δυνατότητα επιλογής. Είμαστε ΚΑΤΑ του φασισμού της ΕΠΙΒΟΛΗΣ
> του τι browser χρησιμοποιεί ο χρήστης.

Δεν διαφωνώ με αυτά που λες, ούτε είπα ποτέ τους ανθρώπους ανόητους.
Προσωπικά στον επαγγελματικό χώρο που κινούμε συνήθως συναντώ ανθρώπους
που δεν επιλέγουν συνειδητά να χρησιμοποιήσουν ένα λογισμικό (είτε γιατί
κάποιοι προϊστάμενοι αποφασίζουν τι λογισμικό θα χρησιμοποιεί μια
επιχείρηση είτε γιατί βρέθηκαν να δουλεύουν σε ένα εργασιακό χώρο που
ανέκαθεν χρησιμοποιούσε ένα λογισμικό κλπ). Επίσης, αυτοί που αγοράζουν
για πρώτη φορά έναν Η/Υ για οικιακή χρήση δεν ενημερώνονται για τις
διάφορες επιλογές στο λογισμικό από τον πωλητή. Η συνειδητή επιλογή
έρχεται μετά (στη δύτερη αγορά Η/Υ, αναβάθμιση κλπ) όταν αρχίζουν να
μαθαίνουν κάποια πράγματα. Και όπως είπα δεν θεωρώ κανέναν ανόητο.

> Ακριβώς...
>

> - Γιάννης Στοΐλης

Προτείνω:
1) Να μην μείνουμε στις λεπτομέριες του τι πιστεύει ο κάθενας. Αφού
συμφωνούμε ότι πρέπει να δράσουμε με κάποιο τρόπο, σε αυτό πρέπει να
συγκεντρωθούμε.
2) Από την κουβέντα μας σκέφτηκα, ότι αντί να απορρίπτουμε κάποιον για
την επιλογή του στον browser, μαζί με την ενημερωτική επιστολή να τον
ρωτάμε αν γνωρίζει το πρόβλημα που υπάρχει. Έτσι θα μαζέψουμε και κάποια
στατιστικά στοιχεία για το τι πραγματικά συμβαίνει στον χώρο. Δηλαδή οι
ερωτήσεις θα μπορούσαν να είναι ως εξής:
     - Γνωρίζετε ότι υπάρχουν ιστοσελίδες που δεν είναι αναγνώσιμες
       από όλους τους φυλλομετρητές (browser);
     - Τί φυλλομετρητή χρησιμοποιείτε;
     - Είναι συνειδητή σας επιλογή;
     - ... και άλλες πολλές ερωτήσεις αν χρειάζεται ...

Αν υπάρχει ενδιαφέρον στο φτιαχτεί ένα ερωτηματολόγιο μπορώ να αναλάβω
τη σύνταξη καθώς και την παραπέρα στατιστική ανάλυση.

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΓΡΗΓΟΡΙΟΥ.