Infosystem 2003: Περίληψη, απόψεις και συμπεράσματα...

Giannis Stoilis giannis at stoilis.gr
Tue Oct 14 08:35:59 EEST 2003

Καλημέρα σας,
ακολουθεί μία περίληψη για το τι έγινε στην Infosystem 2003.

Πήγαμε μια ημέρα ποιο πριν, να αρχίσουμε το στήσιμο. Μερικά πράγματα δεν
μας δούλευαν, υπήρχε μια ασυμβατότητα με το δίκτυο της έκθεσης και τις
κάρτες δικτύου μας. Κάναμε λίγα μαγικά και μας δούλεψε μια χαρά.

- Συμπέρασμα: Πάντα μα ΠΑΝΤΑ να είναι όλα έτοιμα την ημέρα πριν αρχίσει
η έκθεση, γιατί δεν ξέρεις τι πρόβλημα θα συναντήσεις. Και ας μείνεις
μέχρι τα ξημερώματα.

Έκανα το λάθος να αφήσω εκρεμμότητες για την επόμενη ημέρα. Χε...

- Συμπέρασμα: Δεν υπάρχει ημέρα ή ώρα που δεν έχει κόσμο. Πάντα υπάρχει
κόσμος. Πρωί - μεσημέρι - απόγευμα. Πάντα μα πάντα.

Η infosystem 2003 ήταν γενικά μια πεσμένη έκθεση. Είχε ένα περίπτερο
λιγότερο φέτος από πέρυσι. Παρόλαυτά, το δικό μας stand δεν είχε ποτέ
έλλειψη κόσμου.

- Συμπέρασμα: Ακόμα και σε μικρές εκθέσεις, το linux είναι ανάρπαστο.
Μην υποτιμάς το ενδιαφέρον του κόσμου για κάτι που είναι δωρεάν...

Ήρθε ένας Παπάς με ενδιαφέρον στα πολυτονικά. Θα ήταν καμμιά 60
χρονών... Ε, ο τύπος άνοιξε ένα vi και άρχισε να πειράζει το
XFree86Config του ΔΙΚΟΥ ΜΟΥ υπολογιστή! Και έλεγε πράγματα που εγώ δεν
καταλάβαινα... Υπήρχαν και ένα σωρό άλλα άτομα και διάφορες περίεργες
ηλικίες που ήξεραν πραγματικά τι τους γινόταν...

- Συμπέρασμα: ΠΟΤΕ μην υποτιμάς τους ανθρώπους, από το παρουσιαστικό
τους. Νόμιζα ότι πήγα στην έκθεση να μάθω στον κόσμο για το linux, και
ήρθαν άτομα που μου έμαθαν εμένα πράγματα. Αυτό μάλλον ήταν και το πιο
ευχάριστο...

Μας πλησίασαν άτομα που ενδιαφέρονταν να τρέξουν διαχείριση αποθήκης σε
linux. Με δική μου πρωτοβουλία, τους πήγα στην MINISYSTEMS, που είναι
μάλλον η μόνη εταιρεία που έχει ένα πλήρες, ελληνικό, λογιστικό
πρόγραμμα για linux, το Capital. Γνωρίζω προσωπικά τον προγραμματιστή
τους και γνώρισα και τον πρόεδρό τους. Μια καλή γνωρίμία, πιστεύω.

Μας πλησίασαν ΠΟΛΛΑ άτομα από εκπαιδευτικά ιδρύματα. Όλοι ήθελαν να
βάλουν linux στα σχολεία τους, για να τα μάθουν σε μαθητές. Τους
ενημερώσαμε, τους γνωρίσαμε και θα συνεχιστεί η επικοινωνία μαζί τους.
Δεν μιλάμε μόνο για δημόσιο, αλλά και για ιδιωτικές σχολές. Η πιο
σημαντική επαφή μάλλον ήταν αυτή με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Βορείου Ελλάδου. Θα συνατηθώ αύριο με αυτούς, για να μου
δώσουν όλα τα τεχνικά τους βιβλία που έχουν σχέση με UNIX/Linux για να
να στείλουμε ΜΑΖΙ μια πρόταση στο υπουργείο παιδείας, για την βελτίωση
του βιβλίου τους. Επίσης, τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης ενδιαφέρθηκαν αρκετά για
τον σύλλογό μας. Θέλουν να τους βοηθήσουμε σε διάφορα πράγματα, όπως για
παράδειγμα να προτείνουμε κάποιες διανομές που να μοιράσουν οι ίδιοι
στους μαθητές τους. Ενδιαφέρθηκαν επίσης να μας πληρώσουν το περίπτερό
μας του χρόνου. Είδωμεν...

Θα μιλήσω σύντομα και με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Πληροφορικής Βορείου
Ελλάδος. Ενδιαφέρονται για συνεργασία με τον σύλλογο, σε συμβουλευτικό
επίπεδο...

Σε γενικές γραμμές, ήταν μάλλον η πιο επιτυχημένη έκθεσή μας, και από
τις πιο επιτυχημένες παρουσίες της Infosystem 2003. Η υπεύθυνση της
έκθεση μας ενημέρωσε ότι μπορούμε του χρόνου να ΜΗΝ πληρώσουμε για το
περίπτερό μας. Θα το κυνηγήσω και θα σας ενημερώσω, αν έχω νέα.

Γράφτηκαν πολλά μέλη. Μερικά ήξεραν από linux, συμμετείχαν κάποτε στον
σύλλογο, αλλά αποστασιοποιήθηκαν, λόγο προστριβών στις mailing lists.
Ένα μελανό σημείο του συλλόγου που ακόμα υπάρχει. Θα το διορθώσουμε
σύντομα(για να μην πω ότι θα το ξεριζώσουμε, θέλουν δεν θέλουν μερικοί).
Άλλοι πάλι, δεν ήξεραν, αλλά τους άρεσε αυτό που κάναμε.

Πράγματα που κάναμε λάθος:
- Δεν είχαμε φυλλάδια. Ναι, τα φυλλάδια ήταν ακριβά, αλλά ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ.
Θα ήταν μεγάλο λάθος να πάμε με άδεια χέρια άλλη φορά.

- Δεν είχαμε αρκετά CD. Νομίζαμε ότι μερικές χιλιάδες ήταν αρκετά.
Λάθος. 10000 θα ήταν ΙΣΩΣ αρκετά. Κακώς. Έπρεπε να βάλουμε τον κώλο μας
κάτω και να τα πληρώσουμε.

- Δεν είχαμε κοινή στρατηγική για το τι θα λέμε σε επισκέπτες.
Εντοπίσαμε περιπτώσεις ότι άλλα έλεγαν μερικοί για το linux, και άλλα
άλλοι. Κακώς...

- Το περίπτερό μας ήταν πολύ μικρό. Δημιουργήθηκε τόσο συνοστισμός, που
δεν χωρούσες να αναπνεύσεις καν. 16 τ.μ. είναι λίγα. Μιλάμε για
τουλάχιστον διπλάσιο χώρο, και αν μπορούμε, λίγο παραπάνω.

- Τον κόσμο, δεν τον ενδιαφέρει τόσο πολύ το linux ως server. Το cluster
μου πέρασε στην αφάνεια, ενώ τα μουράτα desktop μερικών, έγιναν
ανάρπαστα. Θα έπρεπε να δώσουμε μεγαλύτερη βάση σε multimedia εφαρμογές...

- Μπλούζες, φλυτζάνια, καπέλα. Δεν είχαμε. Λάθος μας. Αν είχαμε, θα τα
είχαμε πουλήσει ΑΜΕΣΑ και θα κερδίζαμε αρκετά λεφτά για να μπορούμε
άνετα να πληρώνουμε τα έξοδα των εκθέσεων. Προτείνω να αρχίσουν οι
διαδικασίες για να φτιάξουμε.

Ουφ. Αυτά θυμάμαι τώρα. Τις δικές μου φωτογραφίες θα τις δείτε μετά.
Ακόμα δεν συναρμολόγησα τον υπολογιστή μου, χθες κοιμήθηκα 14 ώρες και
συνήρθα κάπως...

- Γιάννης Στοΐλης