hellug kai lefta kai etairies kai dianomes (apopse klironei...)

Tsimaras George zakinthinos at hellug.gr
Tue Jul 1 22:04:11 EEST 2003

επειδη πιστευω οτι δημιουργηθηκε (κατα τα ειωθοτα) θεμα εκ
του μη υπαρχοντος εχω να κανω καποια σχολια γενικου
ενδιαφεροντος

γενικα περι συλλογου start

κατα την γνωμη μου ο συλλογος πανω απο ολα πρεπει να
διαδιδει παντου αρτιες και αντικειμενικες επιστημονικες αποψεις
απαλλαγμενες απο καθε ειδους παθος, συναισθηματα και
συμφεροντα, οποιος δηλαδη μιλαει εκ μερους του συλλογου
ειναι πανω απο ολα σωστος επιστημονας που θεραπευει την
επιστημη του και ενημερωνει την κοινωνια για την
επιστημονικη αληθεια

εαν οι σωστες τεχνικες πληροφοριες που δινουμε σε ολους ειναι καλες
για τα κερδη μιας εταιριας (εμμεση εκμεταλλευση) τοτε εχει
καλως, εαν οι πληροφοριες δημιουργουν προβλημα στα κερδη
της εταιριας τοσο το χειροτερο για την εταιρια

αυτο που κατ'εμε ειναι εντελως σιγουρο ειναι οτι ο
συλλογος πρεπει να προστατεψει τον δημοσιο/αφιλοκερδη
χαρακτηρα που εχει καθως και την εγγυηση οτι οι θεσεις
που εκφραζει ειναι αντικειμενικες και απαλλαγμενες απο
καθε εξαρτηση

πιστευω οτι αυτο ηθελε να πει ο λευτερης και παρεξηγηθηκε
λογω τον υπολοιπων πολιτικων αποψεων που εξεφρασε

εμεις (imho) ειμαστε υπερανω των εταιριων και αδιαφοροι
προς τους ανταγωνισμους τους αρα η οποια σχεση μας
πρεπει να περιοριζεται στο επιπεδο του χορηγου
"η ταδε εταιρια μας χορηγησε με χωρο για να μιλησουμε"
προσοχη στην λεξη "χορηγια", μας εδωσε λεφτα, μας
αγαπαει, πιστευει οτι ειμαστε και οι πρωτοι αλλα απο εκει
και περα εμεις ουδεμια σχεση εχουμε και ουτε ειναι κατι
σαν "επισημη" εταιρια μας, τους διαφημιζουμε στα sites
μας αλλα μονο και μονο επειδη ειναι χορηγοι (κατω απο
μια μεγαλη ταμπελα που λεει "χορηγοι")

ειναι σαφες οτι οταν λεμε "πρεπει να υποστηριξουμε την
ταδε εταιρια" πρεπει να μπαινουν καποια ορια που θα
προφυλαξουν τον συλλογο, δεν μπορουμε να υποστηριξουμε
καποια εταιρεια παραπανω απο καποια αλλη και ουτε να
επιτρεψουμε καταχρηση του λογοτυπου μας

δεν βλεπω να υπαρχει καποιο προβλημα εαν ο συλλογος
παει καπου, σηκωσει ενα πανω και πει "HELLUG ηρθαμε",
αναρχο-αυτονομα ομως, στην δικια μας πραγματικοτητα
καμια σχεση με την εταιρια περαν της χορηγιας για την
οποια και ευχαριστουμε

με αλλα λογια χορηγια που εχει και αλλες "προυποθεσεις"
δεν ειναι χορηγια αλλα εκδουλευση και πρεπει να
αποφευγεται

γενικα περι συλλογου end

διανομες start

απο εκει και περα στο πνευμα της διατηρησης του δημοσιου
χαρακτηρα του συλλογου δεν πρεπει να χρεωνουμε
*υποχρεωτικα* οταν
μοιραζουμε κατι (σαν συλλογος) εστω και εαν το ονομαζουμε
"δωρεα προς το συλλογο"
(εαν υπαρχει καποια ταμπελα εκει που θα λεει "τα cd
κοστισαν 5 euro, προαιρετικα , εαν θελετε τα δινετε, και
πιο πολλα αμα θελετε δινετε"
εχει καλως, μπορει και να δρασει αποτρεπτικα σε αυτους
που παιρνουν τα cd και τα πετανε)

απο εκει και περα δεν πρεπει να υπαρχει αποτροπη εαν
ενα μελος που ειχε μια πρωτοβουλια θελει να χρεωσει
το κοστος και ενα μικρο
κερδος για την δουλεια του, αντιθετα πρεπει να υπαρχει
φιλοξενια (σε περιπτερο εκθεσης, σε sites, whatever),
ακομη και εκει ομως πρεπει να υπαρχει σαφης
διαχωρισμος "το μελος απλα φιλοξενειται σε αυτη την
δραστηριοτητα του και δεν αποτελει επισημη πολιτικη του
συλλογου"

οσο και να πιστευω οτι ειναι σωστο και θα βοηθησει
και ειναι συμφερον για τον νεο χρηστη το κατεβασμα
μιας διανομης που δεν μπορει να βρει αλλου, δεν πιστευω
οτι πρεπει να μην ειναι εφαρμοστεο το καταστατικο που
απαγορευει την κερδοσκοπικη δραστηριοτητα απο τον συλλογο
*επισημα*

χωρις λοιπον να πνιγουμε την ιδιωτικη πρωτοβουλια, της
δινουμε εναν χωρο, αλλα το board διατηρει τον πολιτικο
ελεγχο και διατηρει σαφεις αποστασεις διαχωρισμου οχι
για τιμωρια αλλα για να ξερουν ολοι που βρισκονται

διανομες end

hellug και εταιριες start

αν μεροληπτουμε υπερ καποιου αυτοι ειναι οι νεοι χρηστες
(ως πιθανοι ενισχυτες του συλλογου και ως στοχος του),
υπερ του δημοσιου (ως φορολογουμενοι) και μολις και μετα
βιας υπερ της ιδιωτικης πρωτοβουλιας των μελων του οσο αυτη
παραμενει μικρη/αφιλοκερδης (οταν μεγαλωσει, κοβονται οι παροχες,
ξανα οχι για τιμωρια αλλα γιατι πλεον αυτος πρεπει να
δωσει σε εμας)

σε καμια περιπτωση κατα την γνωμη μου δεν πρεπει να
εμφανισθουμε ως οργανα της μιας ή της αλλης εταιριας
γιατι τοτε θα χασουμε το τεκμηριο αμεροληψιας και την
οποιαδηποτε δυνατοτητα συμβουλης για αλλαγη των αποψεων
του δημοσιου προς το καλυτερο

αυτο σαφεστατα δεν σημαινει οτι ειμαστε *εναντιον* των
εταιριων αλλα οτι εχουμε μια περιορισμενη και στενα
ελεγχομενη σχεση γιατι οπου υπαρχουν λεφτα ειναι φυσικο
να δημιουργουνται υποννοιες και επειδη πλεον υπαρχουν
λεφτα και δραστηριοτητα στον χωρο πραγματα που καποτε
ηταν αποδεκτα (υιοθετηση της εταιριας που μοιραζε μια
διανομη) σημερα δειχνουν σαν σαφη προτιμηση πραγμα
που ακυρωνει τον κοινωνικο και επιστημονικο χαρακτηρα του
συλλογου

αυτο που πιστευω οτι ηθελε να πει ο λευτερης
ειναι οτι εμεις πρεπει να ασχολουμαστε με την διαδωση
καποιων ιδεων μακρια/απομονωμενοι απο τις εταιριες,
εαν οι εταιριες μας βοηθανε σε αυτο χωρις
να ακυρωνεται ο μη κερδοσκοπικος χαρακτηρας του συλλογου
τοτε ολα ok, σε καμια περιπτωση ομως δεν πρεπει να
ξεφυγουμε απο τον ενημερωτικο/αφιλοκερδη/παιδευτικο μας ρολο
και να γινουμε ενα απλο κελυφος εταιριων αντιθετα πρεπει
το εκαστοτε board να διατηρει σαφεις/ισομερεις
αποστασεις απο ολους

> ...yparxw egw kai sigoura arketoi alloi pou pistevoume oti h ammesh, xwris
> diakriseis kai diafanh yposthriksh apo to Hellug twn etaireiwn pou proteinoun
> Linux, monon kalo mporei na kanei "sth diadosh tou Linux" (bl. katastatiko).

για να γινω πιο κατανοητος παραθετω το παραπανω κομματι

δηλαδη εαν μια εταιρεια βγει και πει "εγω ειμαι η επισημη
εταιρια του hellug και θεωρουν οτι ειμαστε οι καλυτεροι"
εμεις πρεπει να τους υποστηριξουμε ?

εαν παραβιαζουν την GPL ?

εαν χρησιμοποιουν το λογοτυπο μας στα προιοντα τους ?
(χωρις αδεια)

εαν εκμεταλλευονται την αγνοια του κοσμου και πουλανε
μια διανομη 200 euro ?

εαν κανουν ενα σεμιναριο και εχουν εισιτηριο 500 euro
(για μεγαλο-στελεχη και μονο) ?

ηθικη/λεκτικη υποστηριξη θες ?

τοτε δεν υπαρχει προβλημα, να παρε: "ελπιζω να τα πατε
μια χαρα και να βγαλετε πολλα δισεκατομμυρια"

απο εκει και περα δεν συμφωνω ωστε καμια εταιρια
(και κανενας "νεοκοπος" νεοελλην "επιχειρηματιας")
να εχει κανενα θεσμικο ρολο μεσα στον συλλογο, ουτε υλικες
παροχες δωρεαν (χρηση λογοτυπου, χωρος στο περιπτερο , διαφημηση
στα sites), ουτε συμφωνω να ειμαστε *εναντιον*, εμεις
κανουμε την δουλεια της σωστης ενημερωσης και υποστηριξης
της κοινοτητας και οι εταιριες την δικια τους

(να τονισω οτι η γνωστοποιηση ενος μη κερδοσκοποικου event ή
η δημοσιευση
ενος καταλογου με εταιριες δεν συνιστα διαφημηση, ειναι
σαφες ομως οτι εαν π.χ γινει ενας τετοιος καταλογος πρεπει
*ΟΛΕΣ* οι ενδιαφερομενες εταιριες να αναφερθουν)

αμα μας τα σταξει (ή ενισχυσει) τοτε βαζουμε μια ταμπελα που λεει
"ευχαριστουμε που μας τα σταξατε" και αυτο ηταν

κατ'εμε πρεπει να μιλαμε με ολους αλλα ποτε να μην
μεροληπτουμε υπερ καποιου επειδη ειναι ισχυρος και εχει
χρηματα, και δεν μιλαω για τον καθενα στην ιδιωτικη του
ζωη αλλα σαν μελος εκδηλωσης του συλλογου (εαν θελει
γενικοτερα στην ζωη του δικο του καπελο)

ειναι βασικο δηλαδη να μην εχουμε σαν κυριο στοχο τους
οικονομικα ισχυρους και να μην παμε σε μια διοργανωση που
βαζει εισητηριο οχι για να καλυψει τα εσοδα της αλλα για
να κερδοσκοπησει (αυτο δεν περιλαμβανει μια εταιρια που θα
βγαλει λεφτα εμμεσα- ειπαμε αυτο ειναι το συστημα)

ειναι σαφες δηλαδη οτι δεν αναμειγνυομαστε εκει που η γνωση
χρησιμοποιειται ως κερδοσκοπικο "προιον", δεν δουλευουμε
απ'ευθειας για καποιον. τωρα εαν μιλησουμε καπου, πουμε
αυτα που θελουμε, αυτος ειναι εκει και μας
ακουσει οπως μας ακουσαν ολοι οι υπολοιποι και καταφερει
να κερδοσκοπησει μαγκια του

δεν πιστευω οτι ειναι θεμα να επιλεξουμε που θα
εμφανιστουμε (εφ'οσον δεν υπαρχει κερδοσκοπια αμεση)
αλλα πως (γιατι οταν εμπλεκεται η ιδιωτικη πρωτοβουλια
πρεπει να τηρουνται οι δεουσες πολιτικες αποστασεις)

εαν τηρουνται τα παρακατω νομιζω οτι δεν θα υπαρξει
προβλημα

> [...]
> περιθωριο κερδους, ακομη και εαν δωσουν ενα ποσοστο στον hellug,
> απαγορευεται η συμμετοχη του hellug
>
> ουτε μπορουν να επιβαλλουν τι θα πουμε (π.χ να πρεπει
> αναγκαστικα να τους αναφερουμε στις ομιλιες μας), καλο
> βεβαια ειναι να αποφευγεται να γινεται διαφημηση σε
> οποιοδηποτε προιον για να μην περνουμε θεση
>

> εαν γινει κατι πρεπει να γινει εντελως σαφες ειναι οτι απλως
> φιλοξενουμαστε απο αυτες τις εταιριες και ουδεμια σχεση
> εχουμε μαζι τους περαν αυτης της φιλοξενιας, και ουτε
> εχουν καποιο ξεχωριστο καθεστως "επισημης" εταιριας του

hellug και εταιριες end

σε ολα τα παραπανω μιλησα κυριως ως επιστημονας (φοιτητης
ακομη) και κυριως ηθελα να τονισω την απομονωση σε πολιτικο
επιπεδο που πρεπει να υπαρχει μεταξυ των εταιριων και του
συλλογου

αυτο σημαινει οτι πρεπει να υπαρχουν κανονες οπου
εμπλεκεται η ιδιωτικη πρωτοβουλια και οταν παμε καπου να
ισχυουν οι ιδιοι κανονες που θα ισχυαν και σε μια
οποιαδηποτε εκδηλωση του συλλογου σε ενα οποιοδηποτε
σχολειο/πλατεια (δημοσιος χωρος, δωρεαν) της ελλαδος

σε καμια περιπτωση ολα τα παραπανω δεν σημαινουν οτι
οποιαδηποτε ιδιωτικη πρωτοβουλια πρεπει να απορριπτεται επι της
αρχης και οποιος καταλαβε κατι τετοιο προβλημα του

προσπαθω να τονισω τον δημοσιο και μη κερδοσκοπικο
χαρακτηρα του συλλογου χωρις να λεω οτι πρεπει να
κατακεραυνωνουμε την ιδιωτικη πρωτοβουλια

/* JOKE*/

λευτερης: η καταστροφη ειναι και αυτη μια δημιουργικη ταση
ΧΑΡ ΧΑΡ ΧΑΡ

/*JOKE*/
--
giorgos tsimaras
linux manual : members.hellug.gr/zakinthinos