enimerosi newn melwn (Was: nea meli -- web selides hellug.gr)

Tsimaras George zakinthinos at hellug.gr
Thu Mar 13 18:40:02 EET 2003

> nea meli -- web selides hellug.gr
>
> DJ Art djart at linux.gr

> Ναι, αλλά κανείς δεν τον εμποδίζει να γραφτεί σε αυτήν εδώ τη λίστα, να
> παρακολουθεί τα archives, ακόμη και να έρχεται στις συναντήσεις μας και
> να μάθει πώς είναι ο σύλλογος.

το οτι αυτο το ξερεις εσυ δεν σημαινει οτι το ξερουν και
ολοι οι υπολοιποι και πιστευω οτι ναι πρεπει να τονιζεται
"ακομη και οι ασχετοι ειναι ευπροσδεκτοι"

εδω ηθελα να δειξω οτι αυτη η διαφορα "γνωσης" ειναι που
δημιουργει τα flame (imho)

ακομη η διατυπωση στο lists.hellug.gr δεν ενθαρρυνει
ανθρωπους να συμμετασχουν (imho)

οι αλλαγες που προτεινω εχουν το στοχο τοσο να ενθαρρυνουν
ανθρωπους να συμμετασχουν οσο και να τους δειξουν οτι
"πρεπει να προσεχετε τι λετε"

κυριο ακροατηριο δεν ειναι καποιος επιστημονας αλλα ο
μεσος window-σας που θελει να μαθει "τι ειναι ο hellug
και εαν μπορω εγω με καποιο τροπο να τον βοηθησω"

> Αυτό έχει γίνει άπειρες φορές στο παρελθόν, ιδιαίτερα το να έρχεται στις
> συναντήσεις μας και να γράφεται μετά μέλος.

εγω απο την συγκρουση με τον boukouri ειδα οτι
υπαρχει αγνοια για τα προβληματα των μελων και προσπαθησα
να τα καταγραψω (σωστα ή λαθεμενα)

> όπως αναφέρθηκε παλιότερα, του κόβεις πολύ απότομα τα φτερά.

δεν ειναι ενα κειμενο που θα αποτελεσει δελτιο τυπου ή
επισημη θεση του συλλογου, ειναι για αυτον που ερχεται και
μας την λεει "δεν προσπαθειτε" καθως και για τον
οποιονδήποτε "ψαχνεται" να δει που πασχει ο συλλογος
ή θελει να μαθει περισσοτερα για εμας χωρις αναγκαστικα
να μπει στην διαδικασια να μας ρωτησει και να εγγραφει
στην hellug

για οσους το χαρακτηρισαν ως πολεμικο θα τους
ελεγα οτι μαλλον ειναι, χρησιμοποιειται κυριως σε
καυγαδες

οταν ο αλλος θα βρεθει απεναντι σε αυτα τα γεγονοτα
δυσκολα θα θελει να συνεχισει το "ειστε αχρηστοι"

> τί εννοείς δυστυχώς ?? Έτσι θα ήθελες να είναι ?? Δικτατορικό ?

νομιζω οτι εχω απαντησει σε αυτο οτι επροκειτο περι
αστειου ακριβως για να τονισω οτι ορισμενοι "νεοι"
ερχονται με "απαιτησεις", ξαναδιαβασε σε παρακαλω τις
προηγουμενες απαντησεις μου γιατι εαν δεν καταλαβες
αυτο το απλουστατο θα δυσκολευτεις να με καταλαβεις

> Αυτό είναι αυτονόητο σε έναν σύλλογο που ΕΙΝΑΙ εθελοντικός. Τα ίδια και
> τα ίδια θα επαναλαμβάνουμε ?? Αυτό το πνεύμα πρέπει να περιγράφεται στο
> welcome message των μελών και επίσης καθίσταται σαφές μέσα από τη
> σελίδα του συλλόγου.

κατα την γνωμη μου (γνωμη μου ετσι) αυτο δεν γινεται
αρκετα σαφες και για αυτο προβαλλω καποια πραγματα
λιγο "αποτομα" για να δωσω στον αλλον να καταλαβει
οτι εχει περιεργες απαιτησεις

> FUD. Δεν ισχύει αυτό. *ΔΕΝ* είμαστε σε μαύρη λίστα και φαντάζομαι ότι
> όσοι αυτοί τη στιγμή δουλεύουν στα ΜΜΕ και διαβάζουν αυτή τη λίστα δεν
> θα νοιώθουν βολικά.
>
> Το RAM μας έχει στηρίξει στο παρελθόν. Και χορηγία και ανακοινώσεις μας
> στο περιοδικό του και στο in.gr. Τα ίδια και το flash.gr. Τα ίδια και η
> Καθημερινή, τα ίδια και ένα σωρό άλλα περιοδικά (Chip, PCMag και
> πιθανότατα κι άλλα). Και τα ευχαριστούμε θερμά όλα.

δεν αναφερομαι στα εντυπα ειδικου τυπου ή στα ενθετα
ειδικου τύπου, αν τα παρεις σαν υποσυνολο για το μεριδιο
αγορας που εχουμε μας εχουν υπερ-προβαλλει

αυτο παει προς τις σοσιαλιστικες - φιλελευθερες εφημεριδες
που αδιαφορουν ειτε απο αγνοια ειτε ηθελημενα προς την ιδεολογικη
-σοσιαλιστικη πλευρα του ελευθερου λογισμικου

δεν μπορει μια εφημεριδα μεγαλης κυκλοφοριας που θελει
να ανηκει στην φιλελευθερη αριστερα ουτε καν να μην
απαντα στον συλλογο (hint: δεν εχει κολωσει ουτε
καν στην προβολη θεσεων της 17Ν) , εαν πιστευουν
οτι οι τεχνολογικες ελευθεριες δεν ειναι στην θεματολογια
τους μαλλον πρεπει λιγο να σκεφτουν το μελλον

αυτο να το εχεις υποψη σου και για το υπολοιπο του
κειμενου , με ενδιαφερει ο απλος κοσμακης και οχι οι
επιστημονες (αν και δεν εχω τιποτα μαζι τους)
και οτι λεω θα πρεπει να το βαλεις κατω απο
το πρισμα οτι αναφερομαι για ανθρωπους που πολυ λιγα
ξερουν για την "αληθινη" πληροφορικη (δεν εχουν παει
πανεπιστημιο)

> Αυτό θα ήθελα πάρα πολύ να το αναλύσεις. Αν κάποιος είναι πραγματικά
> έξυπνος και ευέλικτος θα κάνει την επίσης έξυπνη κίνηση να μην
> μπουρδουκλώσει εταιρείες και σύλλογο. ίσα ίσα, που αν μιλήσει στον
> εργοδότη του για εμάς, ο εργοδότης του ίσως και να θέλει να διαφημιστεί
> κάνοντας σε εμάς χορηγία. Αυτό είναι θεμιτό και έχει γίνει πολλές φορές
> στο παρελθόν.
>
> Ο σύλλογος δεν θέλει να έρθει σε σύγκρουση με την επαγγελματική
> σταδιοδρομία των μελών του, αλλά να βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με
> αυτήν.

δεν εχω δουλεψει σε μεγαλη εταιρια και αυτο ειναι κατι που
θα απαντησουν τα μελη που εχουν δουλεψει σε μεγαλες
ιδιωτικες εταιριες (εαν μπορουν), απλα μου φαινεται οτι
εαν μια εταιρια ειναι κατα 90% στα windows και θελει να
παρει ενα εργο και καποιος υπαλληλος της παει να περασει
μια "free" λυση ως μελος του συλλογου , μαλλον εκεινη
την στιγμη ο διευθηντης του θα θελει να του "μιλησει"

(βεβαια ξερω οτι η altec εφερε τον Larry Wall αλλα
ειπαμε ειναι ενα συνθετο θεμα στο οποιο ειμαι ο τελευταιος
που μπορει να απαντησει)

δεν ξερω εαν αυτη ειναι ή πραγματικοτητα και
δεν κατηγορω τα μελη για λιποψυχια ή οτιδηποτε αλλο,
εαν εχουν κατι να μας πουν ας το πουν

στις εταιριες που εχω δουλεψει ηταν 100% windows
οποτε δεν ετιθετο θεμα

> διαφωνώ. Δεν συγκρουόμαστε με κανέναν, εκτός ίσως από την Microsoft όπου
> και κάνουμε πλάκα μερικές φορές ότι θα πάμε έξω από τα γραφεία της να
> κάψουμε νόμιμα αγορασμένα CDs του γνωστού λειτουργικού. Αλλά αυτό έχει
> ειπωθεί για πλάκα κανα 2 φορές.

μαλλον δεν διαφωνεις

και δεν ειπα οτι εμεις θα συγκρουστουμε με καποιον,
ειπα οτι πρεπει να ειμαστε πολυ προσεχτικοι στις
διατυπωσεις μας γιατι αλλιως τα μεγαλα συμφεροντα θα βρουν
αιτια να συγκρουστουν μαζι μας

ειναι η απαντηση στο "γιατι δεν κατηγορειτε ευθεως την
ταδε εταιρια ?" ή "γιατι δεν μιλατε ευθεως εξω απο τα
δοντια ?"

> Το free as in speech δεν αποκλείει το να πληρώνεται από εταιρεία ο
> προγραμματιστής και το έχουμε κάνει λιανά 100άδες φορές μέσα σε αυτήν
> εδώ τη λίστα.

δεν ειπα οτι τα μελη πρεπει να πεινασουν, ειπα οτι πολλες
εταιριες μπορει να χρησιμοποιησουν μεθοδους που αγγιζουν
τα ορια της ηθικης

> Ξανά: ο σύλλογος δεν θέλει να συγκρουστεί με εταιρείες και συμφέροντα.
> Οι λιγοστές εξαιρέσεις που υπάρχουν δικαιολογούνται από την ύπαρξη
> νόμων και ειδικών συνθηκών που στέκονται εμπόδιο στην "ανοιχτή"
> διακίνηση ιδεών.

μιλαω για αυτην ακριβως την φαση μονο που δεν ξερεις ποσο
μεγαλη ειναι αυτη η φαση, οι νομοι που ψηφιζονται βοηθουν
τις μεγαλες εταιριες να "ριζωσουν" την κυριαρχια τους
για το μελλον, αλλα αυτο μαλλον θα το καταλαβουμε οταν θα
ειναι αργα

> Για παράδειγμα τα DVDs. Δεν είναι δυνατό να μην έρθεις σε σύγκρουση με
> μερίδιο εταιρειών από τη στιγμή που το να δείς DVD στο Linux υπό
> συνθήκες θεωρείται παράνομο. Αλλά και πάλι, κανείς δεν θέλει να
> "κατεδαφίσουμε" τις εμπλεκόμενες εταιρείες, απλά να αλλάξουν οι κανόνες
> του παιχνιδιού με το να περάσουν ή όχι οι εκάστοτε νόμοι.

καμια κατεδαφιση αλλα οταν η MS παει να εδραιωση την
κυριαρχια της στο δημοσιο με πολιτικα μεσα γιατι βλεπει
οτι δημοσιο + linux (στους servers) is the way to go , τι
θες να πω ? "σας ευχαριστω για την χρηστη διαχειριση
του δημοσιου χρηματος"

> Σε βλέπω να προσπαθείς να κάνεις "πολιτική" ας το πούμε έτσι προσέγγιση,
> αλλά αυτά που τελικά καταλήγεις να πείς δεν ισχύουν ακριβώς. Τα
> παρερμηνεύεις αρκετά θα έλεγα.

εαν ειχες διαβασει το greek DRM θα εβλεπες οτι δεν
παρερμηνευω τιποτα , καποιος με ρωτησε στην hellug
"δηλαδη εαν ενα cd λεει να το παιξω στην κουζινα και
εγω το παιξω στο σαλονι ειμαι παρανομος ?"

και η απαντηση μου " δεν θα μπορουσες να το εχεις θεσει
καλυτερα"

πιστευεις οτι αυτος ο νομος ειναι λογικος ή παραλογος ?
πιστευεις οτι περασε λογo τις αγνοιας των βουλευτων ?
επειδη οι αριστερες εφημεριδες κοιμουνται τον υπνο
του δικαιου ?

αν  αυριο βγει ενας νομος και πει "το linux
δεν μπορει να μπει σε δημοσιες υπηρεσιες
γιατι η ανοιχτη φυση του λογισμικου βοηθα τους
hackers" τι θα πεις ?

> και πάλι όχι. ΕΓΩ έχω τονίσει άπειρες φορές ότι στα Ελληνικά σχολεία
> (και μπράβο στο υπεπθ) γνωστή εταιρεία (που καλά έκανε και μπράβο της)
> ανέλαβε να εξοπλίσει τα εργαστήρια πληροφορικής των Ενιαίων Λυκείων με
> dual boot συστήματα Win2k και SuSE Linux (7.1 νομίζω).

στα χαρτια ολα ωραια και καλα ομως πρεπει να
ξερεις οτι αυτη την στιγμη το linux κοιμαται (τουλαχιστον
στην επαρχια), οι τεχνικοι που εστειλαν να το ρυθμισουν
ηταν ολοι window-σαδες και δεν ηξεραν ουτε ενα printcap
να φτιαξουν

κατι παει να γινει τωρα με το ΠΛΗΝΕΤ και το
open-source at grnet αλλα γενικως μην πιστευεις οσα βλεπεις
στα χαρτια (δεν ξερω ας πουμε τι παιζεται στην πατρα -
μια βολτα απο κανα λυκειο θα δειξει)

δεν κατηγορω την πρωτοβουλια να υπαρχει linux
αλλα τουλαχιστον στο νησι μου το linux "κοιμαται"

απο εκει και περα θελεις να αναφερω  ονοματα
πολιτικων και συγκεκριμενες ενεργειες τους ?
ας μην το παμε σε καθαρα πολιτικη συζητηση

και μην πιανεις μια πρωτοβουλια, για δες σε τι
περιβαλλοντα τρεχει το ΙΚΑ , η βουλη, το TAXISnet,
οι web server των υπουργειων

> Ναι μπορεί, μπορεί όμως κι όχι. Στο χέρι τους είναι να το αλλάξουν αυτό.
> Ξεκινώντας φυσικά από την καθημερινή τους νοοτροπία.

αυτο ειναι η απαντηση στο "γιατι δεν προσπαθειτε συνεχεια
μηπως καποια εφημεριδα σας βαλει ?"

> και πάλι μου δίνεις την αίσθηση ότι έκανες ένα κολλάζ από πράγματα που
> έχουν χιλιοειπωθεί, αλλά έβαλες μόνο τα μισά κομμάτια και όχι ολόκληρη
> την πραγματικότητα.

και παλι μου δινεις την αισθηση οτι δεν καταλαβαινεις τι
γραφω

> όχι, ο σύλλογος δεν έχει και λίγα μέλη για τους στόχους που έχει θέσει.
> Και όταν λέμε τεχνολογικά υπανάπτυκτη χώρα δεν εννοούμε την έλλειψη
> power user ενδιαφέροντος. Εννοούμε ότι η Ελλάδα ας πούμε δεν έχει ένα
> δικό της "Silicon Valley". Αλλά αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο που
> στο κάτω κάτω δεν μας αφορά.

δεν μιλαω για τιποτα απο τα δυο (αν και η ελλαδα *εχει* το
τεχνολογικο παρκο κρητης)

λεω οτι η πλειοψηφεια του ελληνικου λαου εχει δεχτει την
μοιρα της να πληρωνει χαρατσι στην MS και αυτο απο την
στιγμη που ξερω ποσο χρησιμο ειναι το linux εμενα δεν μου
αρεσει

ενα μεριδιο ευθηνης φερουμε εμεις, ενα αλλο το RAM και ενα
πολυ μεγαλο κομματι το υπουργειο παιδειας

υπαρχει power user ενδιαφερον αλλα αναλωνεται στα
configuration settings της MS (μιλαμε για αλλη κατηγορια
"power users" εσυ και εγω)

ναι δεν ειναι τεχνολογικα υπαναπτυκτη, πασχει
απο σωστη καταναλωτικη συνειδηση που με την σειρα της
οδηγει στη σκλαβια στην MS σε πολλαπλα επιπεδα και
σε ελλειψη πορων σε εμας αφου
"δημοσιογραφος: δεν υπαρχει δημοσιογραφικο ενδιαφερον -
τα windows δουλευουν αψογα για τον λαο"

> Προσωπική μου άποψη δεν είναι ότι υπάρχει έλλειψη ενδιαφέροντος επειδή
> εδώ ξεσκιζόμαστε να κάνουμε τεχνικές μελέτες, αλλά περισσότερο γιατί
> είμαστε εθελοντικός οργανισμός.

εγω απλα πιστευω οτι το θανατηφορο marketing της MS τα
παει μια χαρα, με απλα λογια δεν εχουμε δυναμη γιατι
την ρουφαει ολη η MS

> Αυτό είναι σωστό, αν και σίγουρα αναφέρεται ήδη στο welcome message.
> οκ, ίσως δεν σου αρκεί ο τρόπος με τον οποίο είναι ήδη διατυπωμένο.
>
> Παρόλα αυτά, μια πιο φιλική εικόνα αυτού που έγραψες παραπάνω (10) θα
> ήταν προτιμότερη IMHO. Μοιάζει πάλι σαν απολογία ή σαν ξεκαθάρισμα.

ξεκαθαρισμα για εκτακτη αναγκη ειναι το κειμενο οχι
επισημη θεση του συλλογου αλλα ειμαι σιγουρος
οτι οποιος ψαχνεται "γιατι να μπω στον συλλογο"
και οποιος πιστευει "ειστε τεμπεληδες ρε" θα
το βρει πολυ χρησιμο

> εντελώς αυτονόητο.

ξερεις ποσο λιγος κοσμος απο την επαρχια το ξερει αυτο ?
νομιζεις οτι φαινεται μεσα απο τις λιστες ?

για χρονια πιστευα οτι ολοι γραφετε απο την αθηνα και
οτι ολοι ειστε μεγαλο-στελεχη εταιριων

για κοιτα μια παρεξηγηση:
"καθηκι γιατι δεν πας στο υπουργειο να διαμαρτυρηθεις ?"
"μα ζω στο διδυμοτειχο ρε φιλε"

> Καθημερινά αρκετοί από εμάς κόβουν βόλτες στο irc. Αν θές, φτιάξε ένα
> δικό σου κανάλι στο GRnet. Δώστου και το όνομα hellug αν θέλεις και ας
> μπαίνουμε εκεί.

το grnet ειναι ξενο δικτυο με τις δικες του πολιτικες

πιστευω οτι θα διευκολυνει σημαντικα την επικοινωνια να
υπαρχει ενας τροπος ευκολος τροπος live συναντησης

δεν θα μπορουσα να κανω δικο μου καναλι γιατι θελω να μενω
το δυνατον λιγοτερο online για οικονομικους λογους

απο εκει και περα μια και κοβεις βολτες στο irc
φτιαξτο ή μιλα με τους admin για ενα καναλι που
δεν θα γινεται drop ή takeover ωστε οταν
θα θελουμε να βρεθουμε ολοι μαζι να ειναι θεμα
δευτερολεπτων

> χμ ? Ξαφνικά ο σύλλογος θα γίνει ο σύλλογος των εργαζομένων χειριστών
> Η/Υ σε εταιρείες και επιχειρήσεις ??? Μα .... δεν είμαστε
> συνδικαλιστικό όργανο. Υπάρχουν επαγγελματικοί οργανισμοί και σωματεία
> για τέτοια θέματα (φαντάζομαι).

λαθος φανταζεσαι, θεσμικα οτι εχει να κανει με υπολογιστες
στην ελλαδα κυριαρχειται απο την MS και μαλιστα θεωρειται
οτι ειναι τιμη μας που μια μεγαλη εταιρεια της αμερικης
μας παρεχει αφιλοκερδως τις "υπηρεσιες" της στα διαφορα
συμβουλια

το μονο θεσμικο οργανο που ειναι ανεξαρτητο ειναι ο
συλλογος πτυχιουχων πληροφορικης πανεπιστημιου κρητης
(νομιζω οτι εχει επεκταθει σε πανελληνιο οργανο)

και ειπα οτι οντως δεν ειμαστε συνδιαλιστικο οργανο
αλλα ειμαστε οι μονοι που θα προβαλλουμε μια αλλη αποψη
(free as in speech)

> οκ, δεκτόν. Αλλά .... σε ελεύθερη χώρα ζούμε, δεν μπορούμε να πιάσουμε
> με το ζόρι όλους τους power users του συλλόγου και να τους βάλουμε στο
> σκαμνί να διδάσκουν.

αυτο ειναι απο εμενα προς τους admin με αγαπη, δεν
σπρωχνω κανεναν να κανει τιποτα

> Εξάλλου ξεχνάς τα σημαντικότερα πράγματα: δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι το
> "ταλέντο" και τη μεταδοτικότητα που χρειάζεται για να διδάξουν. Πάντως
> και αυτό το επίπεδο το καλύπτει ο σύλλογος με την ύπαρξη του Magaz. Ο
> κάθε power και μη user έχει τη δυνατότητα να γράψει όσο εκπαιδευτικό
> άρθρο θέλει και να το δημοσιεύσει στο περιοδικό.
>
> Δεν νομίζω να πρέπει να πιέσουμε για να γίνει κάτι, παρά μόνο να
> παρέχουμε τη δυνατότητα.

να τους βαλεις μια καραμπινα στο κεφαλι να τους πιεσεις
"μιλα ρε, θα τα ξερασεις ολα"

(θελω να δω αν θα το παρεις και αυτο σοβαρα)

> η MS είναι μία ΕΜΠΟΡΙΚΗ εταιρεία. Και το εμπόριο είναι business και το
> παιχνίδι όταν χοντραίνει πρέπει να παιχτεί και στις σκακιέρες της
> πολιτικής. Wake up. Άσε την MS κατά μέρους να κάνει ότι νομίζει και δές
> άλλους τομείς στους οποίους ο σύλλογος μπορεί να επενδύσει το χρόνο
> του.

οι αμερικανοι του slashdot διαφωνουν με εσενα , αν βγεις
στο slashdot και πεις "η MS κυριως ειναι εμπορικη
εταιρεια" θα αρχισουν ολοι και θα γελανε γιατι ξερουν τι
δυναμη εχει η MS στο αμερικανικο κογκρεσσο

παροτι προσβαλλομαι βαθια σαν ελληνας απο την δουλικοτητα
που προβαλλει η χωρα μου απεναντι στη MS, θεωρω οτι οι
marketing τεχνικες τις ειναι αξιες θαυμασμου και καλα κανουν,
πολλα λεφτα θελουν να βγαλουν..  εμεις τι κανουμε...

μου ειπες οτι πρεπει να αφησω την "πολιτικη" πρωωθηση,
κατ'εμε το μεγαλυτερο κεφαλαιο του linux ειναι το
ιδεολογικο του οπλοστασιο και η ελευθερια που δινει,
το επιχειρημα οτι "δεν κρασαρει" ή "δεν πληρωνετε τιποτα"
πολυ ευκολα θα το πνιξει η MS με διαφορες μελετες για το
TCO , αλλα για την πολιτικη ελευθερια τι να πουν ?
δεν μπορουν να αφησουν το copyright , την πολιτικη
ελευθερια που δινει το GPL
μπορει μεχρι και ο Δημου να την καταλαβει

(και εκει ισως εχει πικραθει ο stallman με το
BSD licence γιατι ξερει οτι θα μπει η MS και
θα πει "ειστε μη φιλελευθεροι ανθρωποι που δεν
θα αφησετε τους προγραμματιστες να βγαλουν
λεφτα και να κατεχουν το δημιουρημα τους" και
οχι δεν φταει το BSD movement για αυτο)

giorgos tsimaras