nea meli -- web selides hellug.gr

DJ Art djart at linux.gr
Thu Mar 13 11:27:01 EET 2003

On Monday 10 March 2003 05:03, zakinthinos at hellug.gr wrote:
> geia sas
>
> tha ithela tin gnomi twn melwn toy sillogou pano se
> 1-2 themata
>
> otan ena neo melos eiserxetai sto sillogo sigoura kserei
> poli ligotera gia to pos douleuei o sillogos apo kapoio
> melos pou asxoleitai me ton sillogo 4-5 xronia

Ναι, αλλά κανείς δεν τον εμποδίζει να γραφτεί σε αυτήν εδώ τη λίστα, να
παρακολουθεί τα archives, ακόμη και να έρχεται στις συναντήσεις μας και
να μάθει πώς είναι ο σύλλογος.

Αυτό έχει γίνει άπειρες φορές στο παρελθόν, ιδιαίτερα το να έρχεται στις
συναντήσεις μας και να γράφεται μετά μέλος.

> kalo loipon einai prin i oli katastasi ekselixthei se
> flame kai epeidh kai oi dio meries exoun dikio na
> tithontai ip'opsin tou neou melous kapoies vasikes
> alithies gia ton sillogo oi opoies *mporei* na einai:

έτσι όπως τις διατυπώνεις παρακάτω, προσωπικά διαφωνώ. (άποψή μου)

> kalos-irthate stin elliniki pragmatikotita

1η μοιρολατρική σημείωση. όλοι έλληνες είμαστε και η σημερινή μας
κοινωνία έχει και πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Δεν είναι ανάγκη να
το βαράμε πρώτο πρώτο στο μέλος. Γιατί υποτίθεται πως έρχεται σε μάς
για να ξεφύγει και λίγο από την ελληνική νοοτροπία.

> (diakritikos titlos : "anagkastikh prosgeiwsh")

όπως αναφέρθηκε παλιότερα, του κόβεις πολύ απότομα τα φτερά.

> 2) o sillogos diepetai apo pneuma ethelontismou kai
> dimokratias kai distixos ;) oxi apo mia austira
> peitharxoumeni militaristiki diktatoria, auto simainei

τί εννοείς δυστυχώς ?? Έτσι θα ήθελες να είναι ?? Δικτατορικό ?

> oti oudeis diatazei kanenan alla kai oudeis empodizei
> kanenan na prosferei ethelontika, oso liges kai na einai
> oi texnikes gnoseis tou.

Αυτό είναι αυτονόητο σε έναν σύλλογο που ΕΙΝΑΙ εθελοντικός. Τα ίδια και
τα ίδια θα επαναλαμβάνουμε ?? Αυτό το πνεύμα πρέπει να περιγράφεται στο
welcome message των μελών και επίσης καθίσταται σαφές μέσα από τη
σελίδα του συλλόγου.

> 3) o sillogos einai se ena "periergo" kathestos "mauris
> listas" apo ola ta megala MME me apotelesma na min exei
> vima na milhsei

FUD. Δεν ισχύει αυτό. *ΔΕΝ* είμαστε σε μαύρη λίστα και φαντάζομαι ότι
όσοι αυτοί τη στιγμή δουλεύουν στα ΜΜΕ και διαβάζουν αυτή τη λίστα δεν
θα νοιώθουν βολικά.

Το RAM μας έχει στηρίξει στο παρελθόν. Και χορηγία και ανακοινώσεις μας
στο περιοδικό του και στο in.gr. Τα ίδια και το flash.gr. Τα ίδια και η
Καθημερινή, τα ίδια και ένα σωρό άλλα περιοδικά (Chip, PCMag και
πιθανότατα κι άλλα). Και τα ευχαριστούμε θερμά όλα.

> 4) i elliniki agora pliroforikis den einai opos akrivos
> parousiazetai stis diafores diafimiseis ton idiotikwn IEK
> os i "agora tou mellontos" "gemati eukairies", eidika
> diathroume tis amfivolies mas oson afora tin aksiokrateia
> tis.

Τί σχέση έχει τώρα η αγορά ??

> 5) meli tou sillogou *mporei* na "piestoun" ean oi kinhseis
> tous erthoun se dieneksh me ta simferonta tis etaireias
> stin opoia ergazontai

Αυτό θα ήθελα πάρα πολύ να το αναλύσεις. Αν κάποιος είναι πραγματικά
έξυπνος και ευέλικτος θα κάνει την επίσης έξυπνη κίνηση να μην
μπουρδουκλώσει εταιρείες και σύλλογο. ίσα ίσα, που αν μιλήσει στον
εργοδότη του για εμάς, ο εργοδότης του ίσως και να θέλει να διαφημιστεί
κάνοντας σε εμάς χορηγία. Αυτό είναι θεμιτό και έχει γίνει πολλές φορές
στο παρελθόν.

Ο σύλλογος δεν θέλει να έρθει σε σύγκρουση με την επαγγελματική
σταδιοδρομία των μελών του, αλλά να βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με
αυτήν.

> 6) oi politikes kiniseis tou sillogou (free as in speech)
> erxontai se metopiki sigkrousi me isxyrotata emporika
> simferonta, ta opoia tha lianizan to sillogo se
> opoiadhpote nomiki i politiki antiparathesi

διαφωνώ. Δεν συγκρουόμαστε με κανέναν, εκτός ίσως από την Microsoft όπου
και κάνουμε πλάκα μερικές φορές ότι θα πάμε έξω από τα γραφεία της να
κάψουμε νόμιμα αγορασμένα CDs του γνωστού λειτουργικού. Αλλά αυτό έχει
ειπωθεί για πλάκα κανα 2 φορές.

Το free as in speech δεν αποκλείει το να πληρώνεται από εταιρεία ο
προγραμματιστής και το έχουμε κάνει λιανά 100άδες φορές μέσα σε αυτήν
εδώ τη λίστα.

Ξανά: ο σύλλογος δεν θέλει να συγκρουστεί με εταιρείες και συμφέροντα.
Οι λιγοστές εξαιρέσεις που υπάρχουν δικαιολογούνται από την ύπαρξη
νόμων και ειδικών συνθηκών που στέκονται εμπόδιο στην "ανοιχτή"
διακίνηση ιδεών.

Για παράδειγμα τα DVDs. Δεν είναι δυνατό να μην έρθεις σε σύγκρουση με
μερίδιο εταιρειών από τη στιγμή που το να δείς DVD στο Linux υπό
συνθήκες θεωρείται παράνομο. Αλλά και πάλι, κανείς δεν θέλει να
"κατεδαφίσουμε" τις εμπλεκόμενες εταιρείες, απλά να αλλάξουν οι κανόνες
του παιχνιδιού με το να περάσουν ή όχι οι εκάστοτε νόμοι.

Σε βλέπω να προσπαθείς να κάνεις "πολιτική" ας το πούμε έτσι προσέγγιση,
αλλά αυτά που τελικά καταλήγεις να πείς δεν ισχύουν ακριβώς. Τα
παρερμηνεύεις αρκετά θα έλεγα.

> 7) yparxoun vasimes amfivolies kata poso i epilogi enos
> ergolavou gia ena ergo ston dhmosio tomea tha ginei me
> kathara texnika - aksiokrateika krithria (texniki yperoxh
> linux) otan o politikos epopteuwn tou ergou simmetexei se
> sinedrio me xorhgo gnosti etaireia pou einai diekdikitis
> tou ergou

και πάλι όχι. ΕΓΩ έχω τονίσει άπειρες φορές ότι στα Ελληνικά σχολεία
(και μπράβο στο υπεπθ) γνωστή εταιρεία (που καλά έκανε και μπράβο της)
ανέλαβε να εξοπλίσει τα εργαστήρια πληροφορικής των Ενιαίων Λυκείων με
dual boot συστήματα Win2k και SuSE Linux (7.1 νομίζω).

> 8) ta meli tou sillogou mporei na exoun kourastei apo
> oli auti tin katastasi opou oloi tous grafoun,
> "dhmokratika" panta

Ναι μπορεί, μπορεί όμως κι όχι. Στο χέρι τους είναι να το αλλάξουν αυτό.
Ξεκινώντας φυσικά από την καθημερινή τους νοοτροπία.

> 9) o sillogos, logo tou oti vriskomaste se mia xora
> ypanaptykth texnologika opos kai apo apopsi katanalotikis
> syneidhshs, exei poli ligi aphxhsh me apotelesma na mhn
> exei polla meli (an kai oi texnologikes eleutheries
> einai akros politiko thema epikratei to:
> "texniko thema - poliploko -  den poulaei"), i ellipsi
> porwn odigei wste polla pragmata na min ginontai sosta alla
> distixos mexri ekei mporoume.

και πάλι μου δίνεις την αίσθηση ότι έκανες ένα κολλάζ από πράγματα που
έχουν χιλιοειπωθεί, αλλά έβαλες μόνο τα μισά κομμάτια και όχι ολόκληρη
την πραγματικότητα.

όχι, ο σύλλογος δεν έχει και λίγα μέλη για τους στόχους που έχει θέσει.
Και όταν λέμε τεχνολογικά υπανάπτυκτη χώρα δεν εννοούμε την έλλειψη
power user ενδιαφέροντος. Εννοούμε ότι η Ελλάδα ας πούμε δεν έχει ένα
δικό της "Silicon Valley". Αλλά αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο που
στο κάτω κάτω δεν μας αφορά.

Προσωπική μου άποψη δεν είναι ότι υπάρχει έλλειψη ενδιαφέροντος επειδή
εδώ ξεσκιζόμαστε να κάνουμε τεχνικές μελέτες, αλλά περισσότερο γιατί
είμαστε εθελοντικός οργανισμός.

> 10) o sillogos einai ena poli poliploko thema me
> texnologikes - politikes proektaseis, distixos gia na
> lavete mia pliri eikona tou silogou prepei na
> parakolouthite anellipos tin hellug at hellug.gr allios logo
> tou aprosopou tis epikoinwnias, tis poliplokotitas kai
> ton diaforetikwn apopsewn (pou kalo einai na yparxoun)
> kai oi dio pleyres
> vgainoun thigmenes kai yparxei diaspash kai apogohteysh

Αυτό είναι σωστό, αν και σίγουρα αναφέρεται ήδη στο welcome message.
οκ, ίσως δεν σου αρκεί ο τρόπος με τον οποίο είναι ήδη διατυπωμένο.

Παρόλα αυτά, μια πιο φιλική εικόνα αυτού που έγραψες παραπάνω (10) θα
ήταν προτιμότερη IMHO. Μοιάζει πάλι σαν απολογία ή σαν ξεκαθάρισμα.

> 11) yparxoun provlimata epikoinwnias giati ta meli tou
> sillogou einai geografikos diaskorpismena

εντελώς αυτονόητο.

> 12) osa thelete kai den thelete na kserete gia ton sillogo
> http://www.hellug.gr/hellug/
> http://www.hellug.gr/hellug/contact.php

οκ, να κάνουμε ένα review στο welcome κείμενο και να βάλουμε τα links
αυτά μέσα με καλύτερη διατύπωση (αν και ήδη υπάρχουν).

> protaseis:
>
> na ginontai irc meeting ektos apo ta
> "live" meetings gia eukolia.... (den ksero ean mporei na
> stithei ircD se kapoio mixanima tou sillogu)

Καθημερινά αρκετοί από εμάς κόβουν βόλτες στο irc. Αν θές, φτιάξε ένα
δικό σου κανάλι στο GRnet. Δώστου και το όνομα hellug αν θέλεις και ας
μπαίνουμε εκεί.

> ara to paixnidi stamata na einai ean aplos tha valei
> linux o pitsirikas kai metatrepetai sto ean oloi osoi
> einai meli tou sillogou tha exoun to dikaioma na
> doulepsoun se leitourgiko tis areskeias tous kai ean tha
> exoun to dikaioma na pane kai sto spiti tous kamia ora...

χμ ? Ξαφνικά ο σύλλογος θα γίνει ο σύλλογος των εργαζομένων χειριστών
Η/Υ σε εταιρείες και επιχειρήσεις ??? Μα .... δεν είμαστε
συνδικαλιστικό όργανο. Υπάρχουν επαγγελματικοί οργανισμοί και σωματεία
για τέτοια θέματα (φαντάζομαι).

> [...]
> sisxetismous tis. o power user einai melos autis tis
> koinwnias eite tou aresei eite oxi kai ean den didaksei se
> autin tin koinwnia poio einai to kalitero ergaleio kai pos
> xrhsimopoieitai tote mallon kai autos logo koinwnikwn
> sinthikwn tha kataliksei na xrhsimopoiei to
> katotero ergaleio kai ean den to xrhsimopoiei tha to
> xrimatodotei mesa apo tous forous tou kai apo tis agores
> tou (i arxi me thn opoia pistevo oti o plousioteros
> anthropos tou kosmou evgale ta lefta tou einai :
> zoume se pleiopsifiko sistima oti epileksei i
> pleiopshfiia tha kyriarxisei, kalo i kako texnika :)

οκ, δεκτόν. Αλλά .... σε ελεύθερη χώρα ζούμε, δεν μπορούμε να πιάσουμε
με το ζόρι όλους τους power users του συλλόγου και να τους βάλουμε στο
σκαμνί να διδάσκουν.

Εξάλλου ξεχνάς τα σημαντικότερα πράγματα: δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι το
"ταλέντο" και τη μεταδοτικότητα που χρειάζεται για να διδάξουν. Πάντως
και αυτό το επίπεδο το καλύπτει ο σύλλογος με την ύπαρξη του Magaz. Ο
κάθε power και μη user έχει τη δυνατότητα να γράψει όσο εκπαιδευτικό
άρθρο θέλει και να το δημοσιεύσει στο περιοδικό.

Δεν νομίζω να πρέπει να πιέσουμε για να γίνει κάτι, παρά μόνο να
παρέχουμε τη δυνατότητα.

> i ms loipon einai politiki etaireia (kirios) kai oxi texniki (imho)

η MS είναι μία ΕΜΠΟΡΙΚΗ εταιρεία. Και το εμπόριο είναι business και το
παιχνίδι όταν χοντραίνει πρέπει να παιχτεί και στις σκακιέρες της
πολιτικής. Wake up. Άσε την MS κατά μέρους να κάνει ότι νομίζει και δές
άλλους τομείς στους οποίους ο σύλλογος μπορεί να επενδύσει το χρόνο
του.

> giorgos tsimaras
> oi apantiseis mono pros tin lista parakalo....

ναι, βέβαια δεν αποκλείεται κάποιος να θέλει να σου απαντήσει σε
προσωπικό. Τί να κάνουμε, να τον αποκεφαλίσουμε ??

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering