Νόμος 3057 (EUCD)

Alexandros Vellis avel at users.sourceforge.net
Tue Jan 21 12:03:00 EET 2003

On Sun, 19 Jan 2003 20:55:34 +0200
"Theodore J. Soldatos" <theodore at eexi.gr> wrote:

> http://www.hellug.gr/fek/N3057.pdf

Επίσης http://digitalrights.uoa.gr/download/N3057.pdf

> μαι και κανένας μας δεν είναι δικηγόρος
> και η γλώσσα είναι τελείως νομικίστικη.

Πράγματι...

Ένα σημαντικό κομμάτι είναι αυτό στη σελίδα 54 του PDF, άρθρο 66Α για τα
τεχνολογικά μέτρα, παράγραφος 5. Αυτό λέει για τις εξαιρέσεις όσον αφορά
την παράκαμψη προστατευμένων έργων, για βιβλιοθήκες, άτομα με αναπηρίες
κ.λπ.. Στο τέλος καταλήγει ότι οι ρυθμίσεις (εξαιρέσεις) "δεν
εφαρμόζονται σε έργα ή άλλα προστατευομενα αντικειμενα που διατιθενται
στο κοινο βασει ορων που εχουν συμφωνηθει συμβατικα, κατα τροπον ωστε το
κοινο να εχει προσβαση σε αυτα οπου και οταν το θελει".

Παραπάνω λέει βέβαια ότι οι εξαιρέσεις, όταν έχουν νόμιμη κατοχή ενός
έργου, δε θίγονται από τις τιμωρίες που προβλέπει ο Νόμος...

Εγώ πάντως κατέληξα ότι ο Νόμος καταργεί πολλά από τα "fair use"
δικαιώματα, π.χ. την αναπαραγωγή ενός DVD σε Linux/deCSS και η ελληνική
εφαρμογή του δεν έχει τίποτα το ιδιαίτερο όσον αφορά τις εξαιρέσεις. Το
κειμενάκι που είχα μεταφράσει
(http://digitalrights.uoa.gr/node.php?n=eucd&lang=el) μάλιστα λέει "Οι
εξαιρέσεις της παραγράφου 6.4 είναι πάνω κάτω πρακτικά ασήμαντες, και
δεν ισχύουν για διαδραστικό περιεχόμενο (on-demand ή interactive), 6.4
παρ. 4".

Μία καλή πρόταση ίσως θα ήταν να προστεθούν οι ανάλογες εξαιρέσεις για
να καλύπτουν τις περιπτώσεις που μάς θίγουν άμεσα. (Μία καλύτερη θα ήταν
βέβαια ο Νόμος να πάει από κει που ήρθε...).

Αλλά IANAL.

--
Alexandros Vellis       University of Athens
avel at noc.uoa.gr         Network Operations Centre