policy for hellug's systems

Nikos Mavroyanopoulos nmav at gnutls.org
Fri Aug 23 16:13:01 EEST 2002

On Fri, Aug 23, 2002 at 12:14:40PM +0300, Spiros Bolis wrote:

> Me dedomeno oti de dinoyme shell access, oloi oi exontes prosbash einai me
> kapoio tropo diaxeiristes.

Οχι. Οι έχοντες πρόσβαση είναι υπευθυνοι κάποιας υπηρεσίας. Οι
διαχειριστές στο σύστημα είναι ο Γιωργος ο Κεραμιδάς και εγώ.

> ?????
> einai pio asfales etsi?
> Ypotithetai pws me kapoio asfales kanali antalaxthike to kleidi nwritera
> Ektos kai an exoyme mia ypotypwdh yphresia paragwghs kleidiwn poy
> pistopoioyn me kapoio tropo oti aytos poy ta exei, einai ayto poy leei.
> Poy shmainei pws dinei ligotera perithwria eyeli3ias se osoys diaxeirizontai
> ta mhxanhma apo to bainoyn opoy broyne.

Ναι είναι πιο ασφαλές. Οι επικοινωνία των διαχειριστών γίνεται μέσω
των OpenPGP κλειδιών (non hierarchical trust model, ή web of trust).

> kai endexomenws kai stoys administrators toy ekastote ISP poy mas filo3enei
> (opws symbainei me to root password toy tux), ante kai sto xartaki me ta
> ypoloipa r00t accounts poy exoyn ;-)

Αυτό δεν ισχύει για το igloo. Το password του root είναι γνωστό μόνο
σε μένα και τον Γιώργο.

> Giati re paidia, to shadow den einai arketa kryptografhmeno gia ta goysta sas?
> To sudo ayto akribws kanei me to password toy ekastote xrhsth..

Η αναφορά δεν είναι για τα passwords του συστήματος (login etc), αλλά
των δευτερευόντων συνθηματικων (CA, mysql etc).

> Sto shmeio ayto exw ekfrasei tis diafwnies moy alla as to kanw allh mia
> fora. Osoi apo ta melh toy syllogoy exoyn analabei me kapoio tropo mia apo
> tis yphresies, den einai peinasmena gia r00t access k*lopaida kai 3eroyn
> kai 5 pragmatakia.

Αυτο δεν σημαίνει τίποτα. Ο λόγος που υπάρχει το 2.4 είναι για να
μειωθούν τα point of failures, και για να δημιουργηθούν "στεγανα",
που θα ελλατώσουν τη ζημιά αν κάτι παει στραβά.

> Kai bebaia tha prepei na apokthsoyme mia aytomatopoihmenh diadikasia prosthikhs
> melwn wste na mh xreiazetai texniko ypobathro (estw kai stoixeiwdes) para mono
> to pathma enos koybioy sto browser.

Αυτό είναι θεμα του lugistics και όχι του συγκεκριμένου κειμένου.

> meta to sobaro problhma bazoyme mia parenthesh kai symplhrwnoyme 2-3 pragmatakia
> gia na baloyme sto pneyma opoion to diabazei
> (όπως εμφάνιση προσβλητικών/άσεμνων περιεχομένων σε σελίδες μελών, προσπάθεια
> παρενόχλησης ή εισβολής σε άλλα συστήματα κ.α)

Δεν έχει νόημα, αφού οτι και να αναφερθεί θα είναι περιοριστικό και μόνο.
Αφήνεται στην κρίση του διαχειριστή και τελικά του board.

> --
> Spiros D. Bolis

Nikos Mavroyanopoulos